راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

له‌شدن کیف پول‌های موبایلی زیر بار رشد روزافزون استفاده از کارت‌های نقدی

شاید موضوع کیف پول‌های موبایلی در مقایسه با کارت‌های نقدی، موضوع گذری و حاشیه‌ای باشد، چراکه براساس گزارش اخیر PULSE، کارت‌های نقدی رایج‌ترین شیوه پرداخت در ایالات متحده در سال 2016 بوده است.

همچنین براساس مطالعات اخیر Debit Issuer Study سال 2017، تراکنش‌های انجام‌شده توسط کارت‌های نقدی، با ثبت 23.6 تراکنش توسط هر کاربر در ماه، توانست بالاترین رکورد را در سال 2016 به‌دست آورد که نسبت به سال 2015، 6 درصد افزایش داشته است.

از طرف دیگر، مطالعات نشان می‌دهد که علی‌رغم اشتیاق زیاد مردم برای دانلود کیف پول‌های موبایلی، که از بین آن‌ها اپل‌پی بیشترین میزان استفاده را دارد، استفاده زیادی از آن‌ها برای انجام تراکنش‌ها نمی‌شود.

گزارش‌ها حاکی از این است که اپل‌پی، اندرویدپی و سامسونگ‌پی در مجموع تنها 0.25 درصد تراکنش‌های نقدی ایالات متحده را شامل می‌شوند.

استیو سیِورت (Steve Sievert) معاون اجرایی بخش بازاریابی و ارتباطات PULSE می‌گوید: «باتوجه به شکل‌گیری روش‌های جدید پرداخت، اما همچنان کارت‌های نقدی همچنان بخش اصلی و مهم از چشم‌انداز روبه‌رشد صنعت پرداخت به حساب می‌آید. به‌طور میانگین، در حال حاضر مصرف‎کنندگان 39 درصد بیشتر از کارت‌های نقدی خود نسبت به سال 2010 استفاده می‌کنند.»

یکی دیگر از یافته‌های جالب و تسلی‌بخش گزارش این است که میزان تقلب در سال 2016 نسبت به سال 2015، 28 درصد کاهش داشته است که البته این موضوع مدیون استفاده و به‌کارگیری از کارت‌های چیپ‌دار است. درحال حاضر حدود 80 درصد کارت‌ها به کارت‌های تراشه‌دار تبدیل شده‌اند.

منبع: Bank Innovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.