راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیریت چک‌های بانکی با اپلیکیشن موبایلی پارمیس همراه

تعدد حساب‌های بانکی مختلف، این روزها می‌تواند برای بسیاری از افراد که درگیر سایر مشغله‌های زندگی هستند دردسرساز شود و به‌طورکلی فراموشی امور مهم بانکی گاهاً ممکن است مشکلاتی را نیز برای این دسته از افراد به بار آورد؛ اما از طرفی دیگر، با نگاهی به نیمه پر لیوان می‌توان به این مسئله پی برد که یکی از جنبه‌های مثبت رشد تکنولوژی و فناوری‌های جدید در عصر امروز، روی کار آمدن اپلیکیشن‌هایی برای رسیدگی به امور روزانه است.

در طی چند سال اخیر نیز، اپلیکیشن‌های متنوعی جهت رسیدگی به امور مالی و بانکی طراحی شده است که از طریق خدمات این اپلیکیشن‌‌ها که اصطلاحاً با نام «همراه بانک» شناخته می‌شوند، مدیریت انواع امور شخصی مالی روزانه افراد به سادگی امکان‌پذیر شده است.

قطعاً تأثیرات مثبت فراگیر شدن این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توان انکار کرد؛ چراکه ضمن صرفه‌جویی بیشتر در زمان افراد، با سریع‌ترین و امن‌ترین روش ممکن، انجام امور بانکی را امکان‌پذیر کرده است. در این میان شرکت‌های فعال در حوزه نرم‌افزارهای مالی نیز فرصت را غنیمت شمردند و با نگاهی دقیق‌تر به نیازهای افراد جامعه در مباحث مدیریت مالی و حسابداری شخصی، بر آن شدند تا اپلیکیشن‌هایی را برای مدیریت مالی شخصی افراد طراحی کنند و این مدیریت حسابداری شخصی، درواقع تلفیقی از تمامی مباحث مالی در زندگی افراد است.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، یکی از شرکت‌هایی است که در این زمینه فعال است و از سال 1392 اپلیکیشن حسابداری شخصی رایگان برای گوشی‌های اندروید و iOS را با نام حسابداری شخصی پارمیس همراه، روانه مارکت‌های نرم‌افزاری کرده است.

این اپلیکیشن ضمن فراهم کردن قابلیت‌های مدیریت هزینه و درآمد افراد، بودجه‌بندی، گزارش‌گیری‌های متنوع صورتحساب و مانده‌حساب و بسیاری امکانات دیگر، به امکانات موردنیاز برای مدیریت انواع حساب‌های بانکی، صندوق‌ها، چک و وام و اقساط نیز پرداخته است که فضایی به‌هم‌پیوسته را برای مدیریت مالی اشخاص و همچنین مدیریت حساب‌های بانکی آن‌ها فراهم می‌کند. در این حالت، کاربران الزاماً محدود به استفاده از امکانات همراه بانک‌های مختلف به ازای مدیریت هریک از حساب‌های بانکی خود نیستند؛ بلکه قادرند به‌صورت نامحدود تمامی حساب‌های بانکی خود را در پارمیس همراه ثبت کنند و از طریق امکانات این اپلیکیشن رایگان حسابداری شخصی، تراکنش‌های مختلف صورت گرفته از طریق حساب‌های بانکی را خود را کنترل کنند.

از قابلیت‌هایی که در پارمیس همراه می‌توان به آن اشاره کرد، امکان خواندن پیامک‌های بانکی انواع بانک‌ها و مؤسسات مالی است که ثبت تراکنش‌های انجام شده با حساب بانکی اشخاص را در سریع‌ترین زمان امکان‌پذیر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این امکان پارمیس همراه می‌توانید اینجا را ببینید.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، فراموش کردن رسیدگی به امور مالی می‌تواند برای افراد مشکل‌ساز شود. یکی از این امور که تقریباً اکثر افراد دارای حساب بانکی با آن در ارتباط هستند، وصول چک‌های دریافتی و پاس کردن چک‌های پرداختی است که نیازمند زمان‌بندی دقیق و یادآور هشدار چک است. خوشبختانه در پارمیس همراه شما می‌توانید به سادگی چک‌های خود را در برنامه ثبت کنید و موعد سررسید آن‌ها را مشخص کنید تا برنامه در تاریخ دلخواه شما (فرضاً چند روز زودتر) به شما اطلاع دهد تا از این طریق بدون فراموشی، چک‌های خود را در تاریخ مقرر پاس یا وصول کنید.

از دیگر مزیت‌های پارمیس همراه در بخش مدیریت چک‌ها این است که شما با ثبت هریک از دو نوع چک دریافتنی و پرداختنی می‌توانید برای آن‌ها وضعیت‌های مختلفی را مشخص کنید. به‌عنوان‌مثال در چک‌های دریافتی شما می‌توانید برای چک تعریف شده، وضعیت‌های مختلفی مانند خرج شده، نزد صندوق، واگذاری به بانک، وصول و بازگشت را مشخص کنید و همچنین در چک‌های پرداختنی نیز، وضعیت چک به حالت‌های پاس شده و پاس نشده قابل‌تغییر است. با تغییر وضعیت چک‌ها درصورتی‌که لازم باشد برنامه به‌صورت خودکار تراکنش‌های مربوط به وصول و پاس کردن و … را ثبت می‌کند و دیگر نیازی نیست که شما درگیر ثبت تراکنش به ازای هر چک شوید.

از دیگر ویژگی‌های این قسمت می‌توان به امکان فیلتر کردن چک‌ها اشاره کرد. این عملیات به افرادی که مبادلات زیادی را به‌صورت چکی انجام می‌دهند کمک بسیاری می‌کند تا در سریع‌ترین زمان، چک موردنظر خود را که ممکن است از ماه‌ها یا سال‌های پیش در دست داشتند را جستجو و وضعیت آن را در صورت نیاز تغییر دهند یا اطلاعات چک را ویرایش نمایند.

با یک جمع‌بندی ساده می‌توان نتیجه گرفت که تلفیق یک اپلیکیشن حسابداری شخصی با دامنه امکانات و خدماتی که بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار و همچنین بانک‌ها رقم بزند؛ چراکه بانک‌ها برای جذب مشتری بیشتر و تولیدکنندگان نرم‌افزار نیز برای جذب کاربران بیشتر تلاش می‌کنند و این هدف مشترک می‌تواند رضایت خاطر مشتریان و کاربران را جهت دریافت خدمات مطلوب به همراه داشته باشد. لذا انتظار می‌رود که در آینده نزدیک دامنه این همکاری‌ مابین شرکت‌هایی با پتانسیل بالا برای توسعه این اپلیکیشن‌ها و بانک‌های مختلف رخ دهد تا زمینه‌ساز اتفاقات خوشایند در آینده مدیریت مالی و حسابداری شخصی افراد و به‌طورکلی جامعه باشد.

جهت دانلود اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه نسخه اندروید اینجا و نسخه iOS اینجا را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.