راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جنبه بین‌المللی نمایشگاه‌های داخلی به فراموشی سپرده شده است / گفتگو با محمد نژادصداقت

شرکت اتیک که در ادغام‌های صورت گرفته در اواخر سال گذشته در فناپ به «فناپ پرداخت» تغییر نام داد در نمایشگاه الکامپ امسال در سالن ۳۸ در کنار دیگر شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ حضور دارد. «فناپ پرداخت» که بازوی انجام فعالیت‌های پرداخت هلدینگ فناپ است با محصولاتی همچون اپلیکیشن پرداخت ماناپی، کد دستوری #۷۲۰*، راهکار پرداخت شناسه‌دار سیناپس (صدور، شناسه قبض و پرداخت برای پرداخت‌های مدت‌دار و دوره‌ای مانند اقساط و …)، سامانه وفاداری مشتریان (راهکاری برای نگهداری مشتریان و وفادار کردن آن‌ها نسبت به سازمان)، راه‌حل پرداخت الکترونیک کرایه، کارت‌خوان‌های وگا 3000 و 1000، کیوسک‌های پرداخت، درگاه پرداخت و راهکارهای پرداخت خرد در الکامپ بیست و سوم حاضر شده است.

به بهانه حضور شرکت «فناپ پرداخت» در نمایشگاه با محمد نژادصداقت، مدیرعامل این شرکت گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه آمده است.

 

مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه برای فناپ از نگاه شما چیست؟ هدف شرکت فناپ از حضور در نمایشگاه الکامپ چیست؟

همان‌طور که می‌دانید نمایشگاه فضایی برای تبادل اطلاعات و نمایش توانمندی‌های شرکت‌ها است. در واقع یکی از فضاهایی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند بتوانند به بازارهای جدید دست پیدا کنند. این موضوع هم در خصوص نمایشگاه‌هایی با بازدیدکننده عمومی و هم نمایشگاه‌های تخصصی صدق می‌کند. نمایشگاه‌هایی همچون الکامپ و تلکام به دلیل حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان علاقه‌مند به تکنولوژی، تأثیر زیادی در بالا بردن سطح آگاهی عموم نسبت به برند و محصولات شرکت‌ها دارد. اگرچه کمتر کسی را می‌توان یافت که نام فناپ را نشنیده باشد، اما به دلیل خاستگاه و ساختارش جنبه B2B آن بارزتر و مشخص‌تر است و در حوزه‌هایی که به مصرف‌کننده نهایی ختم می‌شود، برند شرکت کمتر در معرض دید قرار گرفته است. من فکر می‌کنم با توجه به عزم جزم فناپ برای حضور در بازار B2C، حضور در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند روند حرکت در این مسیر را تسهیل کند.

 

فکر می‌کنید نمایشگاه‌هایی مثل الکامپ تا چه میزان توانسته بر رشد صنعت آی‌تی در ایران مؤثر باشد؟

سالگرد نمایشگاه الکامپ برای شرکت‌ها همانند خط پایانی برای ارائه محصولات متفاوت و جدید نسبت به سال گذشته است. هر شرکتی می‌کوشد نمایشگاه سال جدید را با محصولاتی متفاوت و نوآورانه آغاز کند و این به معنای شروع برنامه تحقیق و توسعه پس از هر نمایشگاه برای حضور مؤثرتر در نمایشگاه سال آینده است و به‌یقین آثار مثبتی را در پیشرفت شرکت‌ها دارد.

 

از دو دوره پیش که نمایشگاه با تولی‌گری سازمان نظام صنفی برگزار شده، آیا تفاوت‌هایی با دوره‌های پیش‌تر ایجاد شده است؟

به‌طورکلی، هر چه از طول عمر نمایشگاه الکامپ بیشتر می‌گذرد، این نمایشگاه حرفه‌ای‌تر برگزار می‌شود، اما از این نکته نباید غافل شد که برگزاری الکامپ توسط سازمان نظام صنفی باعث شده شرکت‌ها نسبت به بدست آوردن نتیجه تجاری مطلوب‌تر امیدوار باشند؛ به‌هرحال اعضای نظام صنفی، متخصص این حوزه هستند و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی توسط اعضای یک صنف می‌تواند با تأثیرگذاری و حصول نتیجه دلگرم‌کننده‌تر، رابطه مستقیم داشته باشد.

 

عمده‌ترین ضعف و مهم‌ترین قوت نمایشگاه الکامپ در دو دوره اخیر را چه می‌دانید؟

به‌جرئت می‌توان شکل‌گیری حلقه اتصال و ارتباط شرکت‌های فناور و مصرف‌کنندگان را از مهم‌ترین نقاط قوت این نمایشگاه برشمرد؛ ارتباطی که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بالا رفتن سطح کیفی خدمات داشته باشد. در مقابل، عدم حضور شرکت‌های خارجی ازجمله نقطه‌ضعف‌های نه‌تنها الکامپ، بلکه بسیاری از نمایشگاه‌های داخلی است؛ متأسفانه جنبه بین‌المللی نمایشگاه‌های داخل کشور به فراموشی سپرده شده و اقدام جدی برای تسهیل و ترغیب ورود این شرکت‌ها انجام نشده است.

 

به‌تازگی سازمان نظام صنفی اعلام کرده که قرار است سال آینده دو نمایشگاه تلکام و الکامپ با یکدیگر ادغام شوند. نظر شما در این خصوص چیست؟

با توجه به این‌که بخش قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام مشترک هستند، معتقد هستم ادغام می‌تواند برگزاری این رویداد را هدفمندتر کند و فرصت بهتری را به شرکت‌ها بدهد تا تجربیات خود در حوزه فناوری اطلاعات را متمرکزتر به اشتراک بگذارند.

 

فناپ پرداخت با چه محصولات و خدماتی در این نمایشگاه حاضر شده است؟

ما هم همانند تمامی شرکت‌ها از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنیم و با تمام توان در نمایشگاه حاضر می‌شویم؛ در همین راستا محصولاتی که بیشترین ارتباط را با کاربران نهایی دارند معرفی می‌کنیم. محصولاتی همچون اپلیکیشن پرداخت ماناپی، کد دستوری #۷۲۰*، راهکار پرداخت شناسه‌دار سیناپس (صدور، شناسه قبض و پرداخت برای پرداخت‌های مدت‌دار و دوره‌ای مانند اقساط و …)، سامانه وفاداری مشتریان (راهکاری برای نگهداری مشتریان و وفادار کردن آن‌ها نسبت به سازمان)، راه‌حل پرداخت الکترونیک کرایه، کارت‌خوان‌های وگا 3000 و 1000 و کیوسک‌های پرداخت، درگاه پرداخت، راهکارهای پرداخت خرد را در نمایشگاه الکامپ ارائه می‌دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.