راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع سالیانه شرکت پککو برگزار شد / 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (پککو) امروز، چهاردهم تیر ماه 96 در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی با حضور بیش از ۸۸ درصد از سهامداران تشکیل شد. در این مجمع مهندس مظفر پوررنجبر به‌عنوان رئیس مجمع، حبیب‌الله فدایی و مسعود بیرمی به‌عنوان ناظران و زین‌العابدین گندمکار به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند. مهندس عبدالعظیم قنبریان، مدیرعامل شرکت پککو، در سخنرانی خود در این جلسه، گزارشی از فعالیت‌های سالیانه 1395 را ارائه داد و برنامه‌های سال 96 را برای سهامداران تصویب کرد.

هیئت‌رئیسه مجمع ضمن تصویب تقسیم ۴۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم، مقرر کرد سود سهامداران حقیقی خرد در اسرع وقت به حساب آنان واریز شود.

قنبریان در رابطه با روند رشد تراکنش‌های صنعت تجارت الکترونیک به‌صورت کلان اعلام کرد: «سال 95 نسبت به سال قبل خود در میزان تراکنش‌های صنعت تجارت الکترونیک 18 درصد سود داشته است. سهم شاپرک نیز هر ساله نسبت به خودپردازها و پایانه‌های شعب، افزایش پیدا می‌کند. در سال 93، شاپرک 59 درصد و شبکه شتاب 41 درصد از تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده بودند، درحالی‌که در سال 95، سهم شاپرک به 69 درصد ارتقا پیدا کرد و شبکه شتاب با 31 درصد از سهم تراکنش‌ها، کاهش داشت.»

به گفته او، در سال گذشته، 92 درصد از تراکنش‌های انجام‌شده در کانال‌های پذیرش از طریق کارت‌خوان‌های فروشگاهی، 5 درصد از طریق درگاه‌های اینترنتی و 3 درصد هم با اپلیکیشن‌های موبایلی پرداخت شده است. طبق اعلام مدیرعامل پککو، این شرکت در شش ماهه دوم سال 95 توانست بیشترین نرخ رشد و بیشترین افزایش سهم را در بازار داشته باشد. همچنین در زمینه افزایش تراکنش‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی و تراکنش‌های موبایلی رتبه اول را در بین سایر شرکت‌های مشابه دریافت کرده است.

پککو در سال گذشته، علاوه بر مشتریان سابق خود توانست به عقد قراردادهای همکاری با بانک صنعت و معدن و موسسه مالی و اعتباری کوثر دست پیدا کند و برای توزیع دستگاه‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی خود با با شش سازمان و شرکت از جمله سایپا، لبنیات پاک، وزارت بهداشت و شرکت مبارزه با دخانیات همکاری کرده است.

قنبریان در مورد کارت‌خوان‌های فروشگاهی توضیح داد:‌ «تجارت الکترونیک پارسیان، بعد از به‌پرداخت ملت، دومین شرکت به لحاظ بیشترین فراوانی کارت‌خوان فروشگاهی است. شرکت‌های بعدی به ترتیب، ایران کیش، پرداخت الکترونیک سامان، داده‌ورزی سداد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، آسان پرداخت پرشین و غیره است. پککو همچنین در زمینه تعداد تراکنش‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی در سال 95 نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد و در زمینه مبلغ تراکنش‌ها نیز از کارت‌خوان‌ها 16 درصد رشد داشته است. سازمان‌ها و فروشگاه‌های طرف قرارداد سامانه پرداخت اینترنتی پککو نیز در این سال، نسبت به سال قبل، 31 درصد رشد داشته است.»

مدیرعامل پککو، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مستمر درباره رشد و توسعه اپلیکیشن تاپ، اعلام کرد تعداد تراکنش‌های موبایل نسبت به سال 94، 109 درصد رشد وجود داشته و مبلغ تراکنش‌ها نیز 259 درصد بوده است. به این معنی که در سال 95 میزان مبالغ بیشتری از طریق برنامه تاپ منتشر شده است. همچنین تعداد تراکنش خریدهای اینترنتی از طریق درگاه تجارت الکترونیک پارسیان، با 98 درصد رشد روبه‌رو بوده است.

عبدالعظیم قنبریان پس از برگزاری جلسه، در جمع خبرنگاران در رابطه با استفاده از فناوری NFC گفت: «برنامه‌های ما در حد طرح نیست و بخش زیادی از برنامه‌های مربوط به پرداخت مبتنی بر NFC اجرایی شده است. رئیس کل بانک مرکزی هم این سامانه را افتتاح کرد و اکنون آماده است و  ما در حال حاضر تنها مشغول انجام کارهای رگولاتوری آن در مراحل نهایی هستیم.»

سود سهامداران شرکت که حساب بانک پارسیان معرفی کرده‌اند، در اسرع وقت واریز خواهد شد و برای سایر سهامداران از یکم مرداد ماه و براساس جدول زمان‌بندی شده با مراجعه به شعب بانک پارسیان قابل پرداخت خواهد بود.

همچنین براساس دستور مصوبه مجمع عمومی بانک پارسیان، بانک تجارت، شرکت تامین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، گروه داده‌پردازی بانک پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش به عنوان اعضای هیئت مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.