راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهار شرکتی که پذیرش بیت‌کوین می‌تواند کسب‌وکارشان را رونق اساسی ببخشد

آتوسا خانزداه؛ Payment 24 / بیت‌کوین دامنه گسترده‌ای از فرصت‌ها را ارائه می‌دهد، بنابراین تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌های چند میلیون دلاری مانند مایکروسافت، ساب‌وِی، ردیت و استیم آن را به رسمیت شناخته و پول دیجیتال را به‌عنوان پرداخت قبول می‌کنند.

ازآنجایی‌که شروع این کار باعث رشد خدمات یکپارچه‌سازی می‌شود، امروزه کسب‌وکارها می‌توانند به‌راحتی بیت‌کوین را بپذیرند. گفته می‌شود که هنوز شرکت‌هایی هستند که بیت‌کوین قبول نمی‌کنند، اما باید این کار را انجام دهند.

 

چهار شرکت مهم که بیت‌کوین را نمی‌پذیرند

اِر بی‌ان‌بی (Airbnb)

سال گذشته برایان چسکی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی شرکت airbnb، تصمیم گرفت تا از طریق توییتر نظر کاربران خود را در مورد تغییراتی که مایل هستند تا سال ۲۰۱۷ در شرکت صورت بگیرد، جویا شود.

بسیاری از کاربران با استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت، موافق بودند. شرکت اکسپدیا که رقیب این شرکت است، پرداخت‌های بیت‌کوین را می‌پذیرد. آقای چسکی از مزیت‌هایی که Bitcoin برای کار وی داشت، بی‌خبر بود اما کاربرانش این موضوع را به او نشان دادند.

علاوه براین، جامعه‌محور بودن این کار، آن را برای مردم علاقه‌مند به تکنولوژی که از قبل کیف پول بیت‌کوین دارند یا آن‌هایی که در مورد ارز رمز‌گذاری‌شده شنیده‌اند و در مورد آن کنجکاو هستند، جذاب می‌کند.

ای‌بِی (Ebay)

این شرکت بسیار شناخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های تجاری آنلاین در دنیا است؛ ازاین‌رو شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید از ebay تهیه کنید. سیاست‌های مالی شرکت هنوز سیستم ارز رمز پایه را نمی‌پذیرد؛ اما اگر این موضوع تغییر کند، ebay می‌تواند سکوی پرتابی برای پذیرش گسترده بیت‌کوین باشد.

برای مثال سایت آمازون در گذشته اعلام کرده ‌Bitcoin را نمی‌پذیرد، زیرا متوجه نیاز مشتری‌های خود به آن نشده است. این می‌تواند بدین معنا باشد که آمازون بیت‌کوین را درصورتی‌که به‌طور گسترده‌تر استفاده شود، خواهد پذیرفت؛ پس ebay می‌تواند نقش بسیار مؤثری در تجارت‌های آنلاین داشته باشد.

خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از بیت‌کوین از طریق eGifter برای ebay و آمازون کارت‌های هدیه بخرید، همچنین ممکن است بتوانید چند درصد تخفیف هم بگیرید.

نِتفلیکس (Netflix)

سال گذشته هنگام کنفرانس اینترنتی، رسانه‌ای و ارتباطات citi2016، این شرکت امکان پذیرفتن Bitcoin را اعلام کرد. دیوید ولس مدیرعامل اجرایی Netflix، گفت به استفاده از بیت‌کوین به‌عنوان یک واحد پول جهانی علاقه‌مند است و متعاقباً کاربران Netflix انتظار استفاده از Bitcoin را در آینده دارند.

این باعث می‌شود که استفاده از Netflix تجربه راحت‌تری باشد و همچنین فرصت‌های جدید را به همراه می‌آورد. این شرکت به خاطر اختلال در شرایط موجود شناخته شده است، پس پذیرفتن بیت‌کوین ممکن است زودتر از چیزی که فکر می‌کنیم صورت بگیرد.

اوبر (Uber)

شرکت‌های Uber، Lyft و Cabify خدمات مشابهی ارائه می‌دهند که فقط با پذیرفتن بیت‌کوین سوددهی دارد. کاربران از قبل با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند، خدمات را بررسی می‌کنند و با شرکت‌ها در تماس هستند؛ بنابراین برای شرکت‌هایی با این خصوصیات پذیرفتن Bitcoin منطقی است.

علاوه بر این بیت‌کوین می‌تواند باعث افزایش روابط عمومی اولین شرکتی شود که آن را کامل می‌کند. رقابت تنگاتنگ است و ازآنجایی‌که به نظر می‌رسد Uber در پیشرفت تکنولوژی برنده است، شرکت‌های دیگر می‌توانند با پذیرش بیت‌کوین یک پیشرفت مشتری محور داشته باشند.

پیش برندگان Uber از راه‌های خلاقانه‌ای شروع به پذیرفتن Bitcoin کرده‌اند. واحد ارز دیجیتالی برای آن‌ها مزیت‌هایی دارد، کارشان رونق بیشتری پیدا می‌کند و هزینه‌ها کاهش می‌یابند؛ پس چرا این کار را انجام ندهند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.