راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

«بانک آسیا»با هدف بهبود موانع بین‌المللی ایران و چین شکل گرفت

در همایش تجاری اتاق  مشترک ایران و چین بر رفع موانع بین‌المللی بانکی ایران و چین با تاسیس بانک آسیا و رفع مشکلات دریافت روادید چین توسط کارآفرینان ایرانی تاکید شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، همایش تجاری ایران و چین با حضور هیات تجاری صنعتی استان «شانسی» این کشور و جمعی از فعالان اقتصادی ایران توسط اتاق مشترک ایران و چین برگزار شد.

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: کارآفرینان ایرانی آمادگی دارند مناسبات خود را با فعالان اقتصادی چین گسترش دهند. رئیس اتاق مشترک ایران و چین پیشنهاد صدور روادید مولتی سالیانه برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایرانی را داد.

این فعال اقتصادی، مانع بعدی بر سر راه تجارت با چین را نبود شفافیت در روابط بانکی برشمرد و تأکید کرد: «خرید و فروش کالاهای اقتصادی در طوفان‌های سیاسی آسیب می‌بیند، بنابراین تنها راهکار ایجاد ثبات در روابط اقتصادی بین دو کشور سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک است.»

فنگ یوجو، معاون همایش مشورتی استان شانسی چین درباره موانعی که رئیس اتاق مشترک از وجود آنها انتقاد کرد، گفت: «مشکلات بانکی با تأسیس بانک آسیا که به تازگی اتفاق افتاده، برطرف خواهد شد. در مورد روادید نیز در همین سفر طی جلسه‌ای با سفیر چین در ایران مقرر شد به زودی موانع برداشته شود.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.