راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش تراکنش‌های پرداخت خرد غیرتماسی تا سال 2019 به بیش از هزار میلیارد دلار می‌رسد

80 درصد کل تراکنش‌های غیرتماسی در جهان در سال 2019 توسط کارت‌ها انجام می‌شود و این ابزارهای پلاستیکی در مقایسه با کیف پول‌های موبایلی، با اختلاف خیلی زیادی یکه‌تاز میدان هستند.

داده‌های جدید از مرکز تحقیقات Juniper پیش‌بینی می‌کند تراکنش‌های غیرتماسی انجام‌شده در دنیا از طریق کارت‌های پرداخت، موبایل و پوشیدنی‌ها، تا سال 2019 به 1.3 هزار میلیارد دلار می‌رسد.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که در بین ابزارهای پرداخت غیرتماسی مانند گوشی‌های NFC، پوشیدنی‌ها و کارت‌های پرداخت، بیشترین حجم تراکنش‌های غیرتماسی انجام‌شده تا سال 2019 متعلق به کارت‌های پرداخت است و حجم تراکنش‌های غیرتماسی انجام‌شده از طریق کارت‌های نقدی و اعتباری تا سال 2021، به دو هزار میلیارد دلار می‌رسد.

 

پرداخت همراه غیرتماسی در تقابل با کارت‌های پرداخت

تحقیقات Juniper نشان می‌دهد که درسال 2016، بیش از 90 درصد تراکنش‌های غیرتماسی انجام‌شده در بازارهای اروپایی از طریق کارت‌ها بوده است (برای مثال در اسپانیا، 99 درصد این تراکنش‌ها توسط کارت‌ها انجام شده است) در حالیکه در ایالات متحده، موضوع کاملا برعکس بود و 90 درصد این تراکنش‌ها از طریق کیف پول‌های موبایلی انجام می‌شد.

باتوجه به امکانات دیجیتالی که در بازارهایی مانند انگلستان ارائه می‌شود، این فرصت برای بخش‌هایی مانند خیریه‌ها نیز به وجود می‌آید تا از فناوری پرداخت‌های غیرتماسی و تراکنش‌های دیجیتالی بهره‌مند شوند.

برای مثال، ویزا در کشورهای انگلستان و ایرلند، با همکاری برخی سازمان‌ها می‌خواهد صندوق صدقات مجهز به ریدرهای غیرتماسی را آزمایش کند.‌

منبع: Juniper Research

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.