راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک Lloyds قصد دارد تا شعب بانکی متحرک راه‌اندازی کند

بانک Lloyds با همکاری شرکت G4S قصد دارد تا برخی شعب خود را در ماشین‌های ون راه‌اندازی کند.

هدف Lloyds از این کار، درواقع جبران اتفاقاتی است که به‌موجب آن تعدادی از شعب بانک در سراسر انگلستان بسته شد.

اما شرکت دیگری به نام FTSE 250 هم وارد ماجرا شده است و طی توافقاتی که با این بانک انجام داد، قرار شد تا بانک‌های متحرکی ایجاد کند تا در نقاط دورافتاده انگلستان و ولز، که دیگر خبری از شعب بانکی در خیابان‌ها نیست، سرویس‌دهی کنند.

قرار است که شرکت G4S امکاناتی مانند ماشین، راننده، فناوری مدیریت پول نقد و همین‌طور امنیت را برای این بانک فراهم کند تا کارمند Lloyds بتواند به‌طور مستقیم با مشتریان در ارتباط باشد.

این کار به‌صورت آزمایشی و با موفقیت در اسکاتلند اجرا شده است و در چند ماه آینده نیز در سراسر انگلستان اجرا خواهد شد.

شرکت G4S در حال حاضر با برخی کشورها در حوزه خدمات بانکداری نیز همکاری می‌کند. برای مثال این شرکت در آفریقای جنوبی و با همکاری با وام‌دهندگان محلی، خدماتی در حوزه بانکداری روستایی به نام «banks in a box» ارائه می‌دهد.

بانک‌های انگلستان و سراسر قاره اروپا، تمرکزشان را بیشتر بر ارائه خدمات آنلاین و تأثیرگذاری بر جامعه محلی قرار داده‌اند. در دو سال گذشته ، به دلیل اینکه بانک‌ها باید هزینه‌های خود را کاهش می‌دادند و از طرف دیگر هم مشتریان بیشتر به سمت بانکداری همراه گرایش داشتند، بیش از 1000 شعب بانکی در انگلستان بسته شد.

طبق پیش‌بینی‌های مرکز مشاوره CACI، با توجه به این موضوع که تعداد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی تا سال 2020 به 2.3 میلیارد برسد، بنابراین تعداد مراجعه‌کنندگان به شعب بانکی نیز تا همان سال، تا 268 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

منبع: Financial Times

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.