راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش تصویری راه پرداخت از دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه امروز چهارمین روز خود را در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پشت سر می‌گذارد. هر چند نمایشگاه بزرگی است ولی از آن نمایشگاه‌هایی است که دقیقا معلوم نیست هدف از برگزاری‌اش چیست و دقیقا چه گروهی از مخاطب را هدف گرفته است؟ بچه‌های مدرسه‌ای یا سرمایه‌گذاران حرفه‌ای؟ اصلا یک نمایشگاه کسب‌وکاری است یا یک نمایشگاه عامیانه؟ شرکت‌ها دقیقا با چه رویکری در این نمایشگاه شرکت می‌کنند؟ معرفی خودشان یا شناسایی فرصت‌های همکاری جدید؟ خیلی مشخص نیست یا حداقل برای من نویسنده مشخص نیست. به همین دلیل هم تقریبا هر سال بی‌رمق صرفا برگزار می‌شود که برگزار شده باشد و شرکت‌های مختلفی هم با اهداف مختلف در این رویداد شرکت می‌کنند. از حوزه شرکت‌های بانکداری و پرداخت نیز امسال شرکت‌هایی در این رویداد شرکت کردند که فهرست کامل این شرکت‌ها را می‌توانید در «بانک‌ها و شرکت‌های بانکی و پرداخت حاضر در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه» در راه پرداخت ببینید. با این وجود در بازدید تقریبا یک روزه‌ای که از این رویداد داشتیم گزارش تصویری کوتاهی برای شما آماده کردیم که اگر فرصت حضور در این نمایشگاه را نداشتید، دورادور کمی با حال و فضای این نمایشگاه آشنا شوید.

بیشترین تعداد شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکداری و پرداخت در سالن 38 بودند؛ هر چند در دیگر سالن‌ها هم شرکت‌های مهم این صنعت حضور داشتند. یکی از اولین شرکت‌هایی که در سالن 38 چشمتان به آن‌ها می‌خورد شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بود که همراه گروه پارسیان در این رویداد حضور داشت. در غرفه پککو چند استارت‌آپ فین‌تکی نیز حضور داشتند از جمله سی‌پی و راد که هر کدام خدمات جالب ارائه می‌دهند.

بانک پارسیان نیز برخی از محصولات بانکی خود را در معرض نمایش گذاشته بود.

شرکت سیستم‌های کاربردی کاسپین نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های گروه پارسیان در این سالن حضور دارد. شرکت سیستم‌های کاربردی کاسپین به طور تخصصی در حوزه ارائه راهکارهای بانکی و پرداخت متمرکز است و برای سال 96 برنامه‌هایی برای گسترش بازار خود در این صنعت دارد.

سپ دیگر شرکت PSP حاضر در سالن 38 در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بود که برخی از محصولات خود از جمله صندوق‌های فروشگاهی و کیوسک را برای معرفی در معرض نمایش قرار داده بود.

سپ نیز در این رویداد استارت‌آپ‌های مطرحی از جمله باهمتا و pay.ir را در کنار خود داشت که محصولات و راهکارهای خود را برای بازدیدکنندگان معرفی می‌کردند.

شرکت به‌پرداخت ملت نیز که به عنوان چهارمین شرکت PSP کشور در حال ورود به بورس است، یکی دیگر از شرکت‌های PSP حاضر در این نمایشگاه بود که در سالن 44A مستقر بود.

شرکت مبنا کارت آریا نیز دیگر شرکت PSP حاضر در این رویداد بود که در سالن 44A مستقر بود و با یک محصول جدید حسابی نظر بازدیدکنندگان را به خودش جلب می‌کرد و آن هم دستگاه کارت‌خوان موبایلی این شرکت بود که اپلیکیشن جذابی نیز داشت.

واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در این رویداد در سالن 38 حضور داشت و برخی از محصولات جدیدش در حوزه‌هایی از جمله اینترنت اشیاء، راهکارهای نوین تبلیغات بر بستر موبایل و راهکار پرداخت موبایلی مبتنی بر NFC را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کرد.

تازه‌ترین دمویی که از راهکار پرداخت موبایلی مبتنی بر NFC در این نمایشگاه ارائه شد، محصول مشترک ایرانسل و شرکت اینفوتک بود که در ایام نوروز 96 نیز در منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

از دیگر شرکت‌های فعال صنعت بانکداری و پرداخت شرکت‌های رهیاب رایان فردا و سفیر آبی آرام بودند که در سالن 38 در قالب هلدینگ سفیر آبی حضور داشتند.

اما یکی از خوشایندترین غرفه‌ها، غرفه پارس وندینگ  بود که سال گذشته در همین رویداد به عنوان یک استارت‌آپ حضور داشت و امسال در قالب یک کسب‌وکار فعالیتش را ادامه می‌داد که نشان از رشد این استارت‌آپ داشت. اینکه شرکتی به این سرعت از مرحله استارت‌آپی گذر کرده است می‌تواند نشانه خوبی از موفقیت و راه درست این شرکت باشد.

همچنین یکی دیگر از اتفاق‌های جالب توجه نمایشگاه امسال حضور بی‌رمق دو برند مطرح جهان یعنی دیلوییت و ارنست اند یانگ بود که برای اولین بار در چنین نمایشگاهی در ایران حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.