راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به رویداد سیملس ۲۰۱۷ که به زودی در دبی برگزار می‌شود

رویداد سیملس (Seamless) دوشنبه و سه‌شنبه، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه 1396 در مرکز نمایشگاهی و انجمن بین‌المللی دبی برگزار خواهد شد. رویداد امسال سه حوزه پرداخت، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی را پوشش می‌دهد.

رویداد کارت و پرداخت خاورمیانه که 17 دوره آن در شهر دبی تشکیل شده است، امسال با عنوان سیملس و در همان شهر همیشگی امیرنشین امارات متحده، هجدهمین سال برگزاری‌اش را تجربه خواهد کرد. در گزارشی هم که از نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه 2016 تهیه کردیم، به تغییر نام رویداد امسال اشاره شده است.

این تغییر نام، به دنبالش تغییر رویکرد نمایشگاه امسال را نیز به همراه دارد. درواقع اهم و مهم رویداد، کمی تغییر کرده است و «یکپارچگی»، کلمه کلیدی نمایشگاه دو روزه امسال خواهد بود که سه حوزه پرداخت، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی را در رویداد امسال پوشش می‌دهد.

اهمیت این واژه کلیدی آنجایی مشخص می‌شود که ارائه تجربه مشتری یکپارچه در دنیای کسب‌وکار کنونی، دیگر جزو انتظارات اصلی و درواقع حق مشتری به حساب می‌آید و نه یک خدمت جانبی و ارزشمند.

از مشخصه‌های عصر جدید تجارت کنونی، این است که شما به‌عنوان یک شهروند، مصرف‌کننده و یا حتی یک کسب‌وکار، خواهان انجام خریدی راحت و آسان، چه درون فروشگاه و چه به‌صورت آنلاین و از طریق موبایل و یا توسط وسایل پوشیدنی، در هر زمان و مکانی که می‌خواهید و به عبارت ساده‌تر که لپ مطلب را هم ادا کند، خواهان انجام یک خرید یکپارچه هستید.

درواقع، پس از هفده سال تجربه در بخش کارت و پرداخت،  تمرکز رویداد پرداخت خاورمیانه، در هجدهمین سال برگزاری‌اش، در سطحی وسیع‌تر و با عنوانی جدید، اما در قالب یک نمایشگاه خواهد بود.

همگی این‌ها باعث می‌شود تا سیملس 2017، با ارائه کنفرانس‌هایی توسط 300 سخنران در سه زیرشاخه پرداخت، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی و برپایی نمایشگاهی با بیش از 350 غرفه، بتواند بیش از 10 هزار شرکت‌کننده را به خود جذب کند و به قول معاون توسعه بازار شرکت مسترکارت، به «هجوم آدرنالین فکری سالانه‌‌اش» تبدیل شود.

محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو، رامتین مظاهریان بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی بامیلو، حسن مهدی اصل مدیرعامل All Pays و فرشاد نوشادی معاون استراتژی سامان بانک از چهره‌های آشنا در میان سخنرانان رویداد امسال هستند.

در ادامه، برنامه‌های این دو روز را به شما معرفی می‌کنیم.

.

سیملس / پرداخت

آینده پرداخت همین حالا است و بانک‌ها، خرده‌فروشان و فروشندگان هم به‌سرعت خودشان را با چشم‌انداز جدید پرداخت تطبیق می‌دهند. چشم‌اندازی که تحت سلطه برهم زنندگان فین‌تک است و در این وضعیت کنونی، همکاری و مشارکت کلید اصلی بقاء است.

رویداد سیملس، در بخش پرداخت خود، اکوسیستم پرداخت را گرد هم آورده است تا درباره آینده پول بحث و آن را ارزیابی کنند. ارائه‌ها، پنل‌ها، موارد مطالعاتی، مصاحبه‌ها، میزگردها و کارگاه‌های این بخش شما را با روندها، برهم زنندگان و نوآوری‌هایی که موجب تغییر و تحولات این صنعت شده‌اند، آشنا می‌کند.

.

سیملس / تجارت الکترونیک

در این قسمت کارآفرینان و نوآوران تمامی زنجیره ارزش تجارت الکترونیک؛ از خلق نمای فروشگاه گرفته تا بازاریابی دیجیتال و از بخش پرداخت تا انجام مابقی کارها و ارسال محصول، حضور دارند. بخش تجارت الکترونیک رویداد سیملس، درواقع تبدیل به کاتالیزور رشد تجارت الکترونیک در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و جنوبی شده است.

.

سیملس / خرده‌فروشی

خریدار متصل در حال تغییر چهره خرده‌فروشی است و این بخش از رویداد با ایده‌های جدید، نوآوری‌های هیجان‌انگیز و آخرین فناوری‌ها، به رشد و موفقیت خرده‌فروشان در دنیای جدید تجارت متصل کمک خواهد کرد.

.

کنفرانس‌ها

روز اول

در روز نخست سخنرانی‌هایی در دو بخش «پرداخت متصل» و «OmniCommerce» برگزار خواهد شد. در بخش پرداخت متصل، سه سخنرانی اصلی با عناوین «پرداخت برای نسل افزایش‌یافته»، «تصور تجربه خرید آینده» و «فراتر از پرداخت‌های همراه» برگزار می‌شود.

در بخش OmniCommerce نیز سه سخنرانی اصلی دیگر با عناوین «تصور تجربه خرید فردا» توسط داگ استیفنز (Doug Stephenes) نویسنده کتاب «احیای خرده‌فروشی: بازنگری کسب‌وکارها برای عصر جدید مصرف»، «ارائه آخرین تجربه Optichannel» توسط سید جاتیا (Sid Jatia) معاون بخش دیجیتال Omnichannel شرکت Under Armour و «عصر جدید تجزیه‌وتحلیل Omnichannel» برگزار می‌شود.

بخش پرداخت سیملس در روز اول و از ساعت 11 تا 12، پنل‌ها و سخنرانی‌هایی در حوزه فین‌تک، پرداخت همراه و کیف پول و امنیت، شناسایی و احراز هویت برگزار می‌کند. پنل‌های این قسمت به‌طور هم‌زمان و با عناوین «غلبه بر موانع موجود برای تبدیل‌شدن به هاب جهانی فین‌تک»، «جنگ میان کیف پول‌ها / رفتن فراتر از پرداخت» و «ارزیابی مجدد روش‌ها برای ریسک‌های سایبری» تشکیل می‌شود.

در همان روز، پس از استراحتی کوتاه و از ساعت 14:20 تا 15:30 بخش پرداخت رویداد سیملس در سه حوزه دیگر زنجیره بلوک‌ها، فناوری قانون‌گذاری و انقلاب یا تحول بانکداری دیجیتال سه پنل هم‌زمان با عنوان‌های «ترغیب به تطبیق زنجیره بلوک‌ها»، «مقدمه‌ای بر فناوری قانون‌گذار» و «بهره‌برداری از نوآوری‌های فین‌تک در بانکداری خرد» و چند سخنرانی‌ ارائه می‌دهد.

بخش‌های تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی رویداد سیملس 2017 هم در روز اول برنامه‌هایی در حوزه‌های تجارت الکترونیک B2B، تجارت و قیمت‌گذاری، تجارت الکترونیک یکپارچه و خرده‌فروشی، اکتشاف و سفر مشتری، تجارت شخصی، زنجیره تأمین 2.0، طراحی درون فروشگاهی و تجربه کاربر و بازاریابی و وفاداری خواهد داشت.

.

روز دوم

برنامه‌های روز دوم با شش سخنرانی در دو حوزه «بهره‌برداری از قدرت فین‌تک» و «تجارت دائما متصل» شروع می‌شود.

بخش پرداخت رویداد سیملس در روز دوم هم برنامه‌های متنوعی برای شرکت‌کنندگان دارد. از ساعت 11 تا 12 روز دوم، 12 برنامه در سه حوزه پرداخت‌های جایگزین، کلان داده و طراحی و تجربه کاربری در نظر گرفته شده است.

از بین این برنامه‌ها می‌توان به «درون اپلیکیشن: نبرد جدیدی میان پرداخت‌های آنلاین و آفلاین»، «بانک‌ها چه چیزهایی را از تجربه کاربری فین‌تک می‌توانند یاد بگیرند؟»، «توسعه پرداخت‌های یکپارچه» و «طراحی بانک دیجیتال» اشاره کرد.

 

ادامه برنامه‌های بخش پرداخت در روز دوم، پس از استراحتی کوتاه و در سه حوزه جدید پرداخت‌های برون‌مرزی، پرداخت‌های B2B و ایجاد و پردازش کارمزد برگزار می‌شود. پنل‌هایی در این قسمت تشکیل خواهد شد که می‌توان به پنل «آینده پرداخت‌های B2B»، «تغییر چشم‌انداز کارمزد»، «وام‌دهی فردبه‌فرد» و برنامه «به‌کارگیری از زنجیره بلوک‌ها برای پرداخت‌های B2B» اشاره کرد.

دو بخش تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی سیملس نیز در روز دوم، برنامه‌ها و پنل‌هایی در حوزه‌های تجربه و رابط کاربر، بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، کلیک کن و بردار (Click & Collect)، پرداخت، مدل و استراتژی‌های کسب‌وکاری، تجارت برون‌مرزی، موبایل، Omnichannel، فروشگاه‌های هوشمند و تجارت و قیمت‌گذاری خواهد داشت.

.

دیگر برنامه‌ها

استارت‌آپ‌ها

در این رویداد هم جایگاه ویژه‌ای برای استارت‌آپ‌های منطقه در نظر گرفته شده است. رویداد سیملس خاورمیانه، یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها را در منطقه در اختیار شرکت‌های جدید و نوآور تجارت الکترونیک می‌گذارد. ازاین‌بین، 16 استارت‌آپ این شانس را دارند تا در غرفه تجارت الکترونیک رویداد سیملس خاورمیانه 2017 بتوانند محصولاتشان را به نمایش بگذارند. باید گفت که ساعات پایانی روز دوم هم به ارائه استارت‌آپ‌ها اختصاص دارد.

 

کارگاه‌ها

دو دوره کارگاه قبل و بعد از رویداد سیملس برگزار خواهد شد. 10 کارگاه قبل از رویداد و در تاریخ 10 اردیبهشت‌ماه و در دو حوزه زنجیره بلوک‌ها و امنیت سایبری، برگزار می‌شود. همین‌طور، 10 کارگاه دیگر نیز، بعد از رویداد و در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه و در دو حوزه پرداخت‌های جایگزین (موبایل، پوشیدنی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها) و خلق تجربه مشتری یکپارچه تشکیل خواهد شد.

 

جوایز

جایزه سیملس درواقع جایزه سالانه فناوری در صنعت‌های مالی، خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی است. جایزه سیملس 2017، قرار است در 15 بخش مشخص‌شده، افراد و شرکت‌هایی را که توانایی بی‌نظیری در موفقیت از خود نشان داده‌‌اند و به‌نوعی ستارگان آینده این صنعت به حساب می‌آیند معرفی کند.

این 15 بخش عبارت‌اند از:

  • برترین نوآوری فنی در پرداخت‌های B2C
  • برترین نوآوری فنی در پرداخت‌های B2B
  • تجربه بانکداری یکپارچه سال
  • برترین کارت نوآور سال
  • فین‌تک نوآور سال
  • وب‌سایت سال
  • برترین طرحی و تجربه کاربری
  • وب‌سایت تجارت الکترونیک B2B
  • وب‌سایت تجارت الکترونیک B2C
  • برترین کمپین‌های اجتماعی
  • برترین تجربه Omnichannel
  • برترین فناوری درون فروشگاهی / درون شعبه‌ای
  • برترین کمپین در زمینه بینش مشتری
  • تجربه حکومتی یکپارچه
  • نوآوری و دگرگونی دیجیتال سال

 

نمایشگاه

این قسمت بیشترین مخاطبان را به خود جذب می‌کند و فضای هیجان‌انگیز رویداد دو روزه سیملس را در دست دارد. بخشی که میزبان 350 ارائه‌دهنده راهکار و تکنولوژی از دنیا است و این فرصت را برای شرکت‌کنندگان به وجود می‌آورد تا با آخرین روندها و تکنولوژی‌ها برای ارائه خدمات یکپارچه به مشتریان، آشنا شوند.

این رویداد که فرصت در منطقه برای حضور شرکت‌های فعال در سه حوزه پرداخت، تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی است هم مورد توجه شرکت‌هایی از ایران قرار گرفته است و جی‌اس‌اس، فناپ، بازرگانی مبنا کارت آریا و توسن تکنو نیز جزو حاضرین در رویداد سیملس 2017 هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.