راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیک عوارض در سه آزادراه توسط بانک مسکن

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC) با ورود به پنجمین سال فعالیت خود، حوزه ارائه خدمات خود را به عوارضی سه بزرگراه کشور گسترش داد و اکنون در سه آزادراه تهران_قم، تهران_پردیس و اهواز_بندر امام خمینی (ره)، لاین‌های پرداخت الکترونیکی عوارض تعبیه شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، این بانک به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کل کشور، تنها ارائه‌کننده خدمات پرداخت الکترونیک عوارض جاده‌ای است. سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC) به‌عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مشترک بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی به زودی وارد پنجمین سال عمر فعالیت خود می‌شود.

تاکنون در محل عوارضی سه بزرگراه تهران_قم، تهران_پردیس و اهواز_بندر امام خمینی (ره)، لاین‌های پرداخت الکترونیکی عوارض تعبیه شده است که مسافران می‌توانند با عبور از این لاین‌ها، خود را از دردسرهای پرداخت نقدی آسوده کنند.

مسعود ایزدی مدیر روابط عمومی بانک مسکن در این خصوص گفت: «با توجه به اینکه با داشتن برچسب مربوط به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض (ETC) نیازی به توقف در محل عوارضی جاده‌ای نیست، این سامانه می‌تواند در سه زمینه کاهش «مصرف سوخت» و در نتیجه «کاهش آلودگی هوا»، «جلوگیری از تصادفات» و «کاهش ترافیک» مؤثر واقع شود.»

او افزود: «جریمه عبور از عوارضی بدون پرداخت نقدی یا الکترونیکی عوارض، ۳۰ هزار تومان است؛ اما اگر مسافران دارای برچسب ETC نیستند، می‌توانند ورود به لاین پرداخت نقدی عوارض، از لاین پرداخت الکترونیکی عبور کنند. به این صورت برای فرد، جریمه لحاظ می‌شود اما بانک مسکن این امکان را فراهم کرده که این جریمه تا ۷۲ ساعت، نهایی نشده و فرد تا ۷۲ ساعت مهلت داشته باشد تا با مراجعه به آدرس اینترنتی www.maskan-avarezi.ir نسبت به خرید برچسب الکترونیکی عوارض جاده‌ای اقدام کند؛ به این وسیله باید برچسب الکترونیکی را در ابتدا معادل حداقل ۵۰ هزار ریال شارژ کند. به‌این‌ترتیب، به‌صورت خودکار، جریمه اولیه لغو می‌شود. برچسب فیزیکی الکترونیکی عوارض نیز پس‌ازآن، به‌وسیله پست جمهوری اسلامی ایران به دست متقاضی می‌رسد.»

.

۲۰ درصد تخفیف در مبلغ عوارض

مدیر روابط عمومی بانک مسکن یادآور شد: «علاوه بر این، با داشتن برچسب الکترونیکی عوارض جاده‌ای می‌توان از ۲۰ درصد تخفیف در مبلغ عوارض بهره‌مند شد. به‌این‌ترتیب که عوارض پنج هزار ریالی عوارضی جاده تهران_قم به چهار هزار ریال، عوارض ۳۵ هزار ریالی جاده تهران_پردیس به ۲۸ هزار ریال و عوارض ۳۰ هزار ریالی جاده اهواز_بندر امام خمینی (ره) به ۲۴ هزار ریال کاهش می‌یابد. علاوه بر این، بانک مسکن این امکان را فراهم آورده که روی مبلغ شارژ، تخفیفی تا سقف ۱۰ درصد به‌صورت پلکانی ارائه شود.»

به‌منظور رفاه هر چه بیشتر حال مسافران نوروزی، در هر دو طرف محل عوارضی بزرگراه‌های تهران_قم، تهران_پردیس و اهواز_بندر امام خمینی (ره)، باجه‌های مختص به پرداخت الکترونیکی عوارض تعبیه شده‌اند تا روند خرید برچسب الکترونیکی عوارض به‌صورت حضوری نیز ممکن باشد.

1 دیدگاه
  1. احمدشاه جهانی می‌گوید

    سلام.محل سکونت.شهرپرند.هرباررفت و برگشت.بایدمبلغ ۶۰۰۰۰هزارریال پرداخت نمایم.ازطریق.برنامه تاپ.تجارت الکترونیک چرا این چنین است.وبه گجامیتوانم مراجع نمایم.ممنون ومتشگر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.