راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرامرزی: می‌خواهیم خود را بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز کنیم

صادق فرامرزی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: «سه سال پیش با یکدیگر قرار گذاشتیم تا یک تغییر جدی در آینده ایجاد کنیم و اکنون به نظر می‌رسد، تغییرات بر اساس شاخص‌هایی که تعریف کرده بودیم شکل گرفته است، آن‌قدر که ایران کیش با ارزیابی‌های مختلف و از سوی سازمان‌های گوناگون بارها شایسته تقدیر قرار گرفت.»

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، او ادامه داد: «در سال 95 انواع و اقسام ایزوها و استانداردهای ممکن را از معتبرترین سازمان‌های کشوری و بین‌المللی دریافت کردیم. سازمان‌هایی که به سختی شرکت را بررسی و ارزیابی کردند.»

فرامرزی اضافه کرد: «دریافت ایزو 10015 در حوزه آموزش که بر مبنای سرمایه‌های انسانی دریافت شد، یک اتفاق مهم است. اصلی‌ترین گنجینه ارزشی ایران کیش سرمایه انسانی آن است، ما تمامی تلاشمان آن بود تا این سرمایه را حفظ کنیم و با آموزش آن را بپرورانیم.»

او افزود: «هم‌اکنون در ایران کیش استراتژی آموزش چند ساله به یک فرد حتی با اسم و مشخصات او، تعیین شده است و می‌دانیم هرکدام از همکارانمان در چه تاریخ‌هایی باید چه آموزش‌هایی را ببینند.»

.

مجموعه جوایز ایران کیش در سال 95

فرامرزی در ادامه، به کسب جایزه‌ها و موفقیت‌های دیگر ایران کیش در سال 95 اشاره کرد و گفت: «ایران کیش توانست به‌عنوان اولین شرکت خدمات پرداخت، رتبه برتر در حوزه هوش تجاری در کشور را از آن خود کند، جایزه‌ای که در رقابت با غول‌های صنعتی و انفورماتیک ایران دریافت شد.»

او که در گردهمایی سراسری تبادل نظر رهبران ایران کیش صحبت می‌کرد، همچنین با اشاره به کسب گواهی دو ستاره تعالی سازمانی این شر کت از سوی سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: «علاوه بر موفقیت در بحث تعالی سازمانی، دو اتفاق مهم و خوب دیگر در ماه گذشته افتاد. ما به واسطه عملکرد شرکت در سال 94 دو جایزه دیگر از دو سازمان مختلف دریافت کردیم، نخستین جایزه از جشنواره ملی بهره‌وری که زیر نظر سازمان ملی بهره‌وری ایران و دکتر نهاوندیان است دریافت شد، ما از این سازمان برنده جایزه بهره‌وری در حاشیه سود شدیم؛ اما چند روز بعدازاین موفقیت، ایران کیش از سوی مدیریت صنعتی، برنده جایزه بیشترین رشد در بین همه شرکت‌های کشور شد. شاخصی که نشان می‌دهد ایران کیش بیشترین رشد درآمدزایی را طی سال گذشته داشته است.»

.

هم‌زمانی معنادار

او تأکید کرد: «هم‌زمانی کسب این دو جایزه در یک سال برای ایران کیش اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ چرا که معمولاً وقتی شرکتی به دنبال بیشترین رشد است فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و طبیعتاً به این دلیل باید سود شرکت کاهش یابد اما ایران کیش موفق شد، هم‌زمان بیشترین سود و بیشترین رشد را داشته باشد.»

فرامرزی گفت: «از سویی جایزه بیشترین رشد و بهترین حاشیه سود برای ایران کیش، با بحران جهانی هایپرکام در سال گذشته همراه بود. بحرانی که می‌توانست هر شرکتی را با هر قد و قواره‌ای ورشکست کند. بهتر است یادآوری کنم که 160 هزار دستگاه ایران کیش در سال گذشته به خاطر این بحران از کار افتاد و عملاً به دلیل مشکلات ناشی از آن در سال 94، دو تا سه ماه از سال را از دست دادیم؛ بااین‌حال عملکرد ایران کیش، نشان می‌دهد علی‌رغم چنین بحرانی که می‌توانست هر مشتری بزرگی را از ما بگیرد با تلاش شما همکاران، موفق شدیم نه‌تنها این بحران را کنترل کنیم بلکه هم در رشد سریع و هم در حاشیه سود، بیشترین رشد را داشته باشیم.»

.

نمودار شاخص‌های کیفی ایران کیش در سال 95

فرامرزی ادامه داد: «نمودار شاخص‌های کیفی ایران کیش در سال 95 بیانگر این است که ایران کیش در همه شاخص‌ها رشد جدی را نسبت به سال‌های گذشته داشته است. ما در سال جدید با جدیت بیشتری بحث کیفیت را در دستور کار قرار می‌دهیم.»

او گفت: «معتقدیم شرکت‌هایی که بیشترین تمرکز خود را صرفاً در رشد و توسعه تعداد دستگاه کارت‎‌خوان انجام می‌دهند، تنها درآمده‌ای کوتاه‌مدت خواهند داشت، البته ایران کیش قصد خروج از چنین بازاری را ندارد و جای خود را هم به شرکت دیگری نمی‌دهد؛ اما تلاش داریم از سال آینده با سرعت کمتری در توسعه کمی و سرعت مضاعف در حوزه کیفی پیش رویم. اگر ایران کیش بتواند با همین تعداد دستگاه کارت‎‌خوان، دو تا سه برابر درآمد به دست آورد بهره‌وری در همه زمینه‌ها چندین برابر می‌شود.»

مدیرعامل ایران کیش اضافه کرد: «ما درزمینهٔ دستگاه‌های کارت‌خوان هر آنچه می‌توانستیم به خوبی انجام داده‌ایم گسترده‌ترین دستگاه‌های کارت‌خوان صفحه رنگی با قابلیت لمسی و مدرن‌ترین‌های آن را ارائه دادیم. ما دو سال بسیار طلایی در حوزه دستگاه‌ کارت‌خوان داشتیم و بهترین شرکت در این بخش بودیم و اکنون نوبت این است که تغییراتی در ساختار و اهداف انجام داد.»

.

ارتقای برند

او اظهار کرد: «قرار است سال آینده همراه با بهبود کیفی، ارتقای برند داشته باشیم. می‌خواهیم رشد کیفی، به راه بیندازیم و خود را بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز کنیم.»

فرامرزی در ادامه با اشاره به پروژه آسان خرید شرکت ایران کیش گفت: «آسان خرید جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه تسهیم و تخفیف و تقسیط در کشور خواهد بود پروژه‌ای که از سمت بانک تجارت به ما محول شد، سال بعد سال بزرگی برای آسان خرید و تراکنش‌هایی که فقط در پوزهای ایران کیش صورت می‌گیرد، است.»

او بابیان اینکه ایران کیش در سال آینده پروژه‌های دیگری نیز با مجموعه‌هایی چون صداوسیما و آموزش پرورش دارد افزود: «زیرساخت‌ها در حوزه سرویس‌های ارزش‌افزوده به ثمر رسیده و تغییرات بزرگی در شرف اتفاق است تغییراتی که تماماً داخلی و در درون شرکت انجام می‌شود.»

مدیرعامل ایران کیش ضمن اشاره به این مطلب که از خطرات راه، آگاهیم گفت: «ایران کیش برای آنکه بتواند زمان‌هایی را که ازدست‌داده بود ظرف دو سال گذشته جبران کند ناچار شد تا تمامی امور در حوزه تکنیکال و تخصصی را به‌صورت داخلی انجام دهد.»

.

مشعوف سازی

فرامرزی اضافه کرد: «ما باید در سال آینده به سراغ ایجاد تراکنش‌های کم‌هزینه پرجاذبه برویم. بحث مشعوف سازی را انجام دهیم مشعوف سازی تنها روش مدیریت بازاریابی فعلی است.»

او تأکید کرد: «دوره رضایت مشتری گذشته است مردم و مشتری به راضی شدن راضی نیستند. باید سرویس‌هایی به مشتریان داد که مشتری انتظار آن را هم ندارد و در این صورت است که از محل تراکنش‌ها می‌توان درآمد کسب کرد.»

فرامرزی خاطرنشان کرد: «ایران کیش در سال آینده در حوزه موبایل تمرکز جدی دارد. سیستم پات با نام اکوسیستم پات، زندگی ما خواهد شد. در نمایشگاه اخیر (نمایشگاه بانکداری الکترونیک) سعی کردیم تا نشان دهیم این ایران کیش نیست که در این همایش حضور دارد، بلکه پات در نمایشگاه حضور پیداکرده است. اکوسیستم پات یعنی همه اجزای شرکت ایران کیش بخشی از وجود پات شده و به آن جان می‌دهد.»

.

به کرامت‌ها خدشه وارد نشود

فرامرزی در حمایت از پشتیبانان شر کت ایران کیش گفت: «مدیران نباید تنها نظاره‌گر مشکلات پشتیبانان باشند بلکه باید به آن‌ها پاسخ بدهند و در صدد رفع مشکلاتشان برآیند. از طرفی فرایند تماس‌های خروجی که جزو واجبات شرکت است به شکلی نباشد که کرامت انسانی همکاران خدشه‌دار شود و همکاران تحت منت پذیرندگان قرار گیرند.»

فرامرزی در ادامه از طرح جدید شرکت ایران کیش در آینده نزدیک برای تبدیل دستگاه‌های کارت‌خوان کم بازده قدیمی فعلی و بازگشت آن‌ها به قابلیت پربازده به شبکه دستگاه پرداخت سخن گفت.

مدیرعامل ایران کیش در خاتمه به مبحث مدیریت دانش ‌و مترقی‌تر شدن شکل آن اشاره کرد و گفت: «سخت‌گیری‌ها در ذات کار ما است. ذات کار ما سرویس دادن است و امیدوارم که از این سخت‌گیری‌ها ناراحت نباشید و ما را هم حلال کنند و بازهم می‌گوییم شرکتی داریم که به آن افتخار می‌کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.