پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
خالقی: حضور بانکها در شبکههای اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است
فرامرز خالقی در نشست تکنولوژیهای مالی در هشتمین کنفرانس توسعه نظام تأمین مالی و سرمایهگذاری ابتدا تعریفی از رسانههای اجتماعی ارائه کرده و با بیان آمارهایی از روند رشد تعداد کاربران رسانههای اجتماعی گفت: «رشد روزافزون کاربران و تشکیل کلونهای اجتماعی برای بانکها حائز اهمیت است لذا گسترش حضور بانکهای بزرگ دنیا در رسانههای اجتماعی را شاهد هستیم و تنوع فعالیتهای بانکداری اجتماعی در بستر رسانههای اجتماعی ایجاب میکند تا نظام بانکی کشور به مقوله بانکداری در بستر شبکههای اجتماعی توجه بیشتری کند.»
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد ارائه سرویسهای بانکی در بستر رسانههای اجتماعی را تنها بخشی از بانکداری اجتماعی قابلاجرا در رسانههای اجتماعی قلمداد کرده و عنوان داشت: «فعالیتهایی نظیر ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان، کمپینهای بازاریابی، Crowd Funding، P2P Lending، ایجاد سیستم اعتبارسنجی بهعنوان برخی دیگر از فعالیتهای حائز اهمیت در این حوزه است.»
خالقی افزود: «رسانههای اجتماعی علاوه بر ایجاد امکان آگاهی از مشتری بهمنظور تدارک کمپینهای بازاریابی، در به وجود آوردن امکان استنتاج و تجزیهوتحلیل بینش مشتری بهمنظور ارائه خدمات در راستای نیازهای او حائز اهمیت است، وی همچنین امکان شناسایی و تولید محصولات جدید، بهبود فرایند توسعه محصول و همچنین بهبود خدمات در حوزه ارتباط با مشتریان را از مهمترین مزایای رسانههای اجتماعی برای بانکها عنوان کرد.»
او با اشاره به تأثیر رسانههای اجتماعی در جهت توسعه نام تجاری بانک و همچنین امکان مدیریت شهرت و اعتبار بانک به دلیل رابطه نزدیک به وجود آمده با مشتریان اظهار داشت: «با توجه به مزیتهای ذکر شده حضور بانکها در رسانههای اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است که بر همه متولیان امور لازم است در خصوص تأمین زیرساخت لازم تشریک مساعی به عمل آورند تا بتوان انتظارات از شبکه بانکی را برآورده ساخت.»