راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمازون چگونه در مسابقه‌ای که حتی در آن شرکت نکرده بود برنده شد؟

آمازون بار دیگر در مسابقه‌ای برنده شد که حتی نمی‌دانست در آن شرکت کرده است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط اکسنچر در 11 ژانویه 2017، آن دسته از شرکت‌کنندگان در تحقیق که گروه سنی زیر بیست سال داشته‌اند، اعلام کردند که مایل‌اند پول‌های خود را در مؤسسات مالی غیر سنتی به کار گیرند. آن‌ها همچنین موسسه‌ای که می‌تواند در این زمینه برنده باشد را انتخاب کرده‌اند.

بر اساس تحقیق اکسنچر 40 درصد نسل جدید در سراسر جهان به دو غول بزرگ آنلاین یعنی آمازون و گوگل رأی داده‌اند. این در حالی است که جوانان آمریکایی کمی مشتاق‌تر بوده و 50 درصد از آن‌ها به خدمات بانکی جایگزین رأی داده‌اند.

یک نفر از هر 5 نفر تمایل به آلترناتیوهای بانکی خارج از سیستم سنتی بانک‌ها داشته‌اند؛ سایرین تمایل شدیدی به استفاده از خدمات مالی اتوماتیک، استفاده از «داده» به‌عنوان ارز، مشاوره‌های مالی اختصاصی و البته قابلیت پرداخت چندکانالی (omnichannel) نشان داده‌اند.

بر اساس گزارش اکسنچر موضوع استفاده از «داده» به‌عنوان ارز (Data as currency) بالاترین امتیاز کسب کرده است. 67% از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که مایل‌اند اطلاعات را مانند پول با بانک به اشتراک بگذارند. در حال حاضر هم مشتریان اطلاعات و داده زیادی را در اختیار آمازون، فیس‌بوک و گوگل می‌گذارند ولی ارزش این اطلاعات را نمی‌دانند. نسل جوان مایل است که به این اطلاعات به‌عنوان پول نگاه کند و آن‌ها را با بانک‌ها به اشتراک گذاشته و در سود آن شریک گردد. به همین دلیل است که نسل جوان مایل است پولش را در جایی مثل کیف پول آمازون بگذارد تا در بانک‌های سنتی؛ این نشان از تحول فکری نسل جوان در تبادل «داده» دارد، چیزی که از سال 2016 آغاز شده است.

آمازون در حال حاضر خدمات اولویت داری دارد که برای مشتریان اولیه و قدیمی خود مزایای قیمتی در نظر می‌گیرد. در آینده برای شرکتی مثل آمازون که 300 میلیون محصول را به‌صورت آنلاین می‌فروشد، کار سختی نیست که خدماتش را شخصی‌سازی کند.

منبع: کانال تلگرامی شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.