راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران کیش موفق به اخذ گواهینامه ISO 10015 شد

شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به دریافت گواهینامه ISO 10015 در حوزه آموزش شد. دریافت این گواهینامه به معنای تعهد سازمان برای ارائه آموزش‌های کارا و همچنین نظام‌مند بودن آموزش‌های سازمانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، صمد شاهسونی مسئول دایره آموزش این شرکت با بیان اینکه بر اساس دیدگاه مدیرعامل شرکت ایران کیش، در خصوص تقویت و بهبود آموزش‌های سازمانی به‌عنوان مهم‌ترین عامل کارآمدی کارکنان و همچنین نقش چشمگیر آموزش در رشد و پیشرفت کارکنان، اداره آموزش شرکت ایران کیش از سال 94 به دنبال استانداردسازی فرایندهای آموزش بوده است، گفت:

«در این راستا اقدام به تهیه طرح جامع آموزش بر اساس استاندارد بین‌المللی iso 10015 شد، طرحی که تا پایان سال 94 کار آن به اتمام رسید، ما بر اساس این طرح، شروع به اجرای آموزش‌ها طبق استانداردهای 10015 کردیم.»

او با بیان اینکه این نخستین بار است که شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای دریافت این گواهینامه اقدام کرده است، گفت: «خوشبختانه در همین نخستین اقدام موفق به دریافت گواهینامه 10015 ISO شدیم.»

مسئول دایره آموزش ایران کیش با بیان اینکه ممیزی 10015، ممیزی است که بر فرایندهای حوزه آموزش می‌پردازد، در پاسخ به این سؤال که دریافت این گواهینامه چه تأثیری در ادامه برنامه‌های آموزشی شرکت ایران کیش خواهد داشت پاسخ داد:

«آموزش بر چهار رکن نیازسنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی اثربخشی آموزش متمرکز است. یکی از دلایل اصلی مؤثر نبودن اقدامات آموزشی، عدم وجود نظام‌های آموزشی مدون و تأیید شده است. اگر بخواهیم از اثربخشی آموزش سازمانی خود اطمینان داشته باشیم – و مطمئن باشیم که صرفاً یک آموزش هزینه‌بر نداشته‌ایم – نیاز به استانداردی داریم تا میزان این اثربخشی را مورد آزمون قرار دهد.»

او خاطرنشان کرد: «دریافت این گواهینامه به معنای تعهد سازمان برای ارائه آموزش‌های کارا و همچنین نظام‌مند بودن آموزش‌های سازمانی است.»

.

برنامه‌های آینده

شاهسونی درباره مقایسه ایران کیش با سایر شرکت‌های خدمات پرداخت در حوزه آموزشی گفت: «طراحی نظام جامع آموزش شرکت ایران کیش طرح کاملی است که برای اولین بار ایران کیش از میان سایر PSP ها آن را به انجام رساند. البته ممکن است که سایر شرکت‌های PSP برای اخذ ISO10015 اقدام کرده و یا موفق به دریافت آن شده باشند.»

مسئول دایره آموزش ایران کیش، درباره طرح جامع آموزش بر اساس استاندارد ISO 10015 گفت: «پیش از طرح جامع آموزشی برنامه‌های آموزشی چارچوب روشنی نداشت و از استاندارد خاصی پیروی نمی‌کرد، همچنین مشاغل سازمان به‌درستی برای ارائه آموزش‌های سازمانی دسته‌بندی نشده بود. برای تهیه طرح جامع آموزش، فعالیت‌های مدنظر در سه فاز اجرایی به شرح ذیل تعریف و پیگیری شد:

فاز اول: ممیزی وضعیت قبل از طراحی نظام جامع آموزش شرکت بر اساس استاندارد بین‌المللی ایزو 10015

فاز دوم: طراحی و تنظیم کلیه دستورالعمل‌های آموزشی موردنیاز

فاز سوم: نیازسنجی و طراحی محتوای آموزشی کلیه مشاغل موردبررسی

به‌منظور شناسایی دغدغه‌ها، انتظارات و مسائل آموزشی، نزدیک به 40 مصاحبه نیمه ساختاریافته با معاونین، مدیران ارشد و کارکنان خبره صورت پذیرفته و مستنداتی تهیه شد.»

شاهسونی می‌گوید که ما بر اساس استاندارد شرح مشاغل سازمانی، توسط تیم خبره 5 نفره و یک پروسه سه‌ماهه، نیازهای آموزشی هر شغل را مشخص کردیم.

او ادامه داد: «طرح جامع آموزش، چارچوبی روشن و مشخص در حوزه آموزش را برای ما ایجاد کرد.»

شاهسونی با اشاره به برنامه‌های آینده ایران کیش در زمینه آموزش گفت: «یک هدف‌گذاری سه‌ساله منطبق با استراتژی‌های کلان سازمان خواهیم داشت تا بتوانیم به میزانی مطلوب از نفر ساعت آموزش با رعایت عدالت و کیفیت در آموزش‌های ارائه‌شده برسیم. همچنین به آموزش‌های بدو استخدام نیز توجه ویژه‌تری می‌کنیم و علاوه بر این اجرایی نمودن آموزش‌های الکترونیکی یا e-Learning نیز جزو برنامه‌های آتی این اداره است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.