راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سازوکارهای کسب شهرت در عصر تکنولوژی

دکتر امید ترابی عضو هیئت‌مدیره شرکت توسن در سخنرانی خود در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، امکان دریافت بازخورد از مشتریان را یکی از جدیدترین روش‌های تقویت شهرت توسط فروشندگان دانست.

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، دکتر ترابی در سخنرانی خود به مسئله «سازوکارهای دستیابی به شهرت» در عصر فناوری‌های نوین پرداخت و تأکید کرد: «در گذشته شهرت یک فروشنده از طریق صحبت‌های شفاهی بین افراد جامعه توسعه پیدا می‌کرد. درواقع، افرادی که از یک فروشنده خرید می‌کردند و به هر دلیل از خرید خود رضایت داشتند، اطلاعات را به دوستان و آشنایان خود منتقل می‌کردند و این تنها مسیر ایجاد شهرت برای فروشنده بود. اما در حال حاضر به دلیل آنکه عمده خریدها به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و ارتباط فیزیکی مشتریان با یکدیگر نیز تقریباً غیرممکن شده، دیگر نمی‌توان از روش‌های سنتی جهت دستیابی به شهرت استفاده کرد و باید از روش‌های جدید استفاده نمود.»

هرچند سازوکار اعلام نظر راهکاری مناسب برای کسب شهرت یک مشتری بوده و می‌تواند در این رابطه مفید باشد، اما محدودیت این روش آن است که برای شرکت‌های کوچک چندان قابل کاربرد نیست

عضو هیئت‌مدیره شرکت توسن افزود: «یکی از جدیدترین روش‌هایی که توسط فروشندگان در حال حاضر جهت تقویت شهرت استفاده می‌شود، فراهم نمودن امکان دریافت بازخورد از مشتریان است. درواقع، فروشندگان برای مشتریان این امکان را فراهم می‌آورند که به‌صورت اینترنتی، نسبت به اعلام نظر و تخصیص رتبه به شیوه ارائه خدمات توسط فروشنده اقدام کنند و این اعلام نظر بدون واسطه برای سایر مشتریان قابل‌مشاهده و استفاده است. این مسئله سبب می‌شود زمانی که یک مشتری جدید می‌خواهد از فروشنده خرید کند، بتواند به تجربیات گذشته سایر مشتریان مراجعه کرده و با نظرهای آن‌ها آشنا شود.»

ترابی در پایان تأکید کرد: «هرچند سازوکار اعلام نظر راهکاری مناسب برای کسب شهرت یک مشتری بوده و می‌تواند در این رابطه مفید باشد، اما محدودیت این روش آن است که برای شرکت‌های کوچک (که تعداد مشتری‌های محدودی دارند) چندان قابل کاربرد نیست؛ زیرا آنچه موفقیت این روش را تضمین می‌کند، بالا بودن تعداد مشتریان و فراهم آمدن تعداد زیادی نظر در سایت فروشنده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.