پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
آشنایی با برند PayPal
Paypal مرکب از دو کلمه Pay و Pal می باشد. Pay به معنای پرداخت و Pal واژه ای مهجور در انگلیسی به معنای رفیق، شریک و هم دست است.
بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار GfK ، در سال ۲۰۱۱، Paypal در حضور بزرگانی همچون مسترکارت و ویزا، مورد اعتماد ترین و برترین برند در حوزه پرداخت های موبایلی شناخته شده است.
در مقام مقایسه با رقبایی همچون Google Checkout و دیگران، میزان استقبال مردم از Paypal قابل مقایسه نیست. این موضوع را در سایت هایی که امکان خرید اینترنتی آنلاین روی آنها فراهم بوده و چندین گزینه را در اختیار مشتری قرار می دهند قابل مشاهده است. این در حالی است که هزینه استفاده از درگاه Paypal برای فروشندگان اینترنتی بیش از سایر رقبای آنان نظیر Google chechout است.
هم چنین Paypal از نظر واقع شدن در برابر حملات Phishing ، برترین برند دنیا است.
در فوریه سال ۲۰۱۰، ۵۲.۹۵% از حملات Phishing صورت پذیرفته در دنیا با هدف شبیه سازی سایت (سرویس های) PayPal بوده است. رتبه های بعدی در اختیار eBay (9.93%)، Facebook(7.37%) و HSBC Bank(6.33%) می باشد که این نشان دهنده جذابیت فوق العاده برند Paypal در نزد مردم و Haccker ها است.
از نظر مدل کسب و کار PayPal موفقیت این شرکت در تعداد کاربر و حجم تراکنش عمدتا به دلیل سه فاز استراتژی است که توسط مدیر عامل eBay چنین شمرده می شوند: اول از همه تمرکز PayPal بر گسترش سرویس هایش میان کاربران eBay در امریکا. دوم گسترش سرویس های PayPal به سایت های بین المللی eBay. و سوم شروع به ساختن PayPal به عنوان یک سرویسی جدای از eBay.
هر چند اعضای Pay pal با افتتاح PayPal Account می توانند وجوهی را بانام خود نزد آن موسسه نگاه دارند ولی دقت شود که یک بانک نیست، چرا که اقدام به اعطای سود به سپرده ها نمی کند.
قبل از تولد درگاه های پرداخت آنلاین وجوه نظیر PayPal، آنچه مرسوم بود سرویس هایی بود که از سوی غول های فناوری کارت دنیا نظیر مسترکارت، ویزا و امکس ارائه می شد طی آن روش، افراد با مراجعه به سایت فروشنده و برای خرید کالا یا خدماتی اقدام به ورود اطلاعات کارت خود نزد سایت فروشنده نموده، سایت فروشنده آنها را در فرصتی مناسب برای سامانه صادر کننده کارت (مستر کارت، ویزا و …) می پرداخت. این یک روش بدون اتکا بر رمز بود (No-PIN) و با توجه به اینکه خصوصا در آمریکا افراد زیادی دارای کارت اعتباری بدون رمز بوده و تنها ملاک تایید امضای آنان بود، زمانی مورد استقبال فراوانی قرار گرفت، ولی از سال ۱۹۸۴ که موضوع استفاده از کارت های با نوار مغناطیسی اجباری شده و نیز تراکنش های مالی برخط متولد شدند؛ هم چنین صدور کارت نقدی (کارت متصل به کارت) در همین دهه ، باعث شد که نیاز به انجام تراکنش های مبنی بر رمز کارت بیش از بیش افزایش یابد.
مسلما روش قدیمی بدین معنا که شما کل اطلاعات کارت تان را به همراه رمز اش در اختیار یک فروشنده ناشناس قرار دهید مورد قبول نبود و همین باعث وجود نیاز بازار به سامانه های پذیرش آنلاین تراکنش مالی شد. بازاری که PayPal در آن به عنوان برترین برند مطرح است.