راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشت بازار در حال رشد بیت‌کوین، جای خالی ایران در لیست!

در سال ۲۰۱۶ اکثر کشورهای جهان افزایش حجم مبادلات بیت‌کوین را در بازارهای مالی و داخلی خود شاهد بوده‌اند. در زیر نگاهی می‌اندازیم به هشت کشوری که با در دسترس بودن آمار نسبی توانسته‌اند در صدر لیست بازارهای در حال رشد بیت‌کوین قرار گیرند. این بررسی توسط وب‌سایت Bitcoin.com انجام شده است.

.

ژاپن

ژاپن بعد از چین ازنظر حجم مبادلات جهانی تجاری بیت‌کوین در رده دوم قرار دارد. تجارت بیت‌کوین با ین در ماه می از دلار پیشی گرفت که می‌تواند به دلیل کمپین قیمت صفر Bitflyer باشد. بر اساس داده‌های حاصل از Bravenewcoin، صرافی‌ها در حال حاضر سهمی 50 درصدی از سهام موجود در بازار مربوط به بیت‌کوین را در اختیار دارند. حجم تجاری روزانه بیت‌کوین‌ها از 1845 تا 97815 در سال رسیده است که 53 برابر شده است.

سایر صرافی‌های ژاپن هم همین رشد در حجم مبادلات را تجربه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال صرافی Tech Bureau’s Zaif exchange بیش از 514 درصد افزایش ثبت کرده است.

ونزوئلا

ازآنجایی‌که ونزوئلا با مشکل تأمین مالی مواجه است، تقاضا برای بیت‌کوین در کشور افزایش یافته است. سر بیت‌کوین (Surbitcoin) محبوب‌ترین ارز ازنظر حجم برای Bolivar است، اما آن‌ها تاریخچه مربوط به حجم داده‌های خود را منتشر نمی‌کنند.

اما رشد مناسبی با بررسی حجم تجاری در Surbitcoin محلی ونزوئلا می‌تواند مشاهده شود. در اولین هفته سال، تنها 22 بیت‌کوین مبادله گردید. این حجم در ماه اکتبر به 373 بیتکوین رسید، این رشد قبل از زمان اخیر بود که به 223 بیتکوین رسید. حجم کلی مبادلات امسال 913 درصد رشد کرد.

bine-2-way2pay-95-10-11

اندونزی

روپیه اندونزی پنجمین ارز بیت‌کوین ازنظر حجم مبادلات است که دارای مقادیر افزایش ناگهانی در طول مدت نصف شدن پاداش بلوکی اتفاق (Halving) در ژوئن است. تاکنون چنین ارزی در میان ارزها نسبتاً قوی مانده است.

ارزی که دارای بیشترین حجم در این کشور است، Quoine سنگاپوری است که 90 درصد مبادلاتش با روپیه انجام می‌شود. آن‌ها مبادلات خود را در ماه مارس آغاز کردند و حجم مبادلات با افزایش به 51500 in در ماه ژوئن رسید. در زمان انتشار حجم مبادلات 3344 بیت‌کوین بود.

روپیه اندونزی پنجمین ارز بیت‌کوین ازنظر حجم مبادلات است که دارای مقادیر افزایش ناگهانی در طول مدت پاداش بلوکی اتفاق «نصف شدن» در ژوئن است

bine-3-way2pay-95-10-11

کره جنوبی

کره جنوبی ششمین جایگاه در بین ارزهای مبادلاتی بیت‌کوین را در سطح جهان دارد و کره‌ای‌ها می‌توانند بیت‌کوین را از تعداد زیادی محل عرضه در سطح جهان تهیه کنند. این شبکه از اکسچنج Korbit استفاده می‌کند که 70 درصد حجم مبادلات تجاری بیت‌کوین را میزبانی می‌کند.

در آغاز سال، حجم روزانه Korbit برابر 583 بیت‌کوین بود. در زمان انتشار 3163 بیت‌کوین بود که نشانگر 443 درصد افزایش است.

کره جنوبی ششمین جایگاه در بین ارزهای مبادلاتی بیتکوین را در سطح جهان دارد و کره‌ای‌ها می‌توانند بیت‌کوین را از تعداد زیادی محل عرضه در سطح جهان تهیه کنند.

bine-4-way2pay-95-10-11

کلمبیا

کلمبیا همسایه ونزوئلا است که نشانه‌هایی از وجود بیت‌کوین محلی در آنجا قابل‌مشاهده است. با شروع در آغاز سال به میزان 26 تا 122 بیتکوین نشانگر 370 درصد افزایش است که قابل‌ذکر است.

bine-5-way2pay-95-10-11

مالزی

مالزی اخیراً در حال شکوفا شدن است، حجم مبادلات در بیت‌کوین محلی از 150 بیت‌کوین در هفته به 542 بیت‌کوین در هفته اخیر رسیده است. این افزایش 261 درصدی بعد از سال‌ها رشد ضعیف از سال 2013 رخ‌داده است. این امر نشانگر یک تحول اساسی است که ممکن است به دلیل ارز Xbit آسیا باشد که امسال به بازار عرضه شد.

مالزی اخیراً در حال شکوفا شدن است، حجم مبادلات در بیت‌کوین محلی از 150 بیتکوین در هفته به 542 بیتکوین در هفته اخیر رسیده است.

bine-6-way2pay-95-10-11

روسیه

روبل روسیه هفتمین ارز جهان ازنظر مبادلات بیت‌کوین است و تقریباً نصف حجم آن در بازار بیت‌کوین محلی معامله می‌شود. امسال، این ارز با حجم مبادلات هفتگی 2705 تا 5983 بیتکوین، 121 درصد رشد داشته است. در این کشور سروصدای زیادی در این رابطه مطرح شد که چرا بیت‌کوین در این کشور غیرقانونی است. باوجود مقررات غیرقطعی ممنوعیت بیت‌کوین‌های محلی، حجم ارز مبادلاتی افزایش یافت؛ اما ارز جدید در بازار ارائه گردید که در حال رقابت با بیت‌کوین محلی است.

bine-7-way2pay-95-10-11

استرالیا

برخی صرافی‌ها اجازه مبادله بیت‌کوین با دلار استرالیا را صادر کرده‌اند؛ اما بعد از برکناری ارز igot از بازار استرالیا در ژانویه، حجم معاملات از 3850 تا 500 بیت‌کوین کاهش یافت. در آوریل، ارز جدید ACX به بازار آمد و سریعاً بیشترین حجم را به خود اختصاص داد. حجم هفتگی این ارز برابر با 12000 بیت‌کوین است.

bine-8-way2pay-95-10-11

با توجه به رشد چشمگیر پذیرش بیت‌کوین در ایران و استقبال عمومی از این دیجی ارز بخصوص با افزایش قیمت دلار نسبت به ریال و همچنین کاهش ارزش دلار نسبت بیت‌کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران پیشگام در داخل کشور بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز مطمئن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته‌اند. می‌توان گفت که جای ایران در این لیست خالی است، به نظر می‌رسد اگر آمار دقیقی از حجم مبادلات بیت‌کوین ایران در طی سال 2016 در دست بود ارائه نام ایران برای قرار گرفتن در لیست بازارهای در حال رشد بیت‌کوین امکان‌پذیر بود.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.