راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رنجبر فلاح: باید تجربه جدیدی در زمینه بانکداری مجازی داشته باشیم

هنوز در صنعت بانکی یک سری خدمات در حوزه چک، حواله‌ها، صدور ضمانت‌نامه، آل سی، بیمه کردن یکسری محصولات بانکی هستند که به‌صورت سنتی انجام می‌شوند اما اگر ما مقداری افق دیدمان را وسیع‌تر کنیم و بخواهیم به بانکداری در آینده فکر کنیم و تحولاتی که در فضای کسب‌وکار در جهان در حال اتفاق است نگاه کنیم آن موقع دیگر جنس این خدمات متفاوت خواهد بود.

محمدرضا رنجبر فلاح، مدیرعامل سابق بانک تجارت درباره از به‌کارگیری روش‌های نوین می‌گوید که این روش‌ها باید متناسب با فضای جدید کشور یعنی فضای مجازی باشد. فلاح می‌گوید: «ما درواقع باید تجربه جدیدی را در فضای مجازی، بانکداری مجازی، پرداخت‌های مجازی، خدمات مجازی، خریدوفروش‌های مجازی و تأمین مالی در این نظامی که در فضای مجازی می‌تواند شکل بگیرد، پیدا کنیم و چه‌بسا هزینه‌هایش بسیار کمتر از روش‌های سنتی تأمین مالی باشد.»

فلاح در ادامه با اشاره به خدماتی که در بانک‌های هنوز به شیوه سنتی انجام می‌شود گفت: «هرچند بعضی از این خدمات، خدمات جدیدی است که متناسب با فضای الکترونیکی حاضر است مثل SMS، موبایل بانک، درگاه‌های پرداخت و مواردی از این قبیل که به‌هرحال بانک‌ها در این زمینه پیشرو بوده‌اند و تحولات خوبی هم در داخل و هم فضای جهانی ایجاد کرده‌اند، چون دسترسی‌شان به منابع مالی بیشتر بوده است.»

باوجود فضای مجازی افراد در حال کسب یک تجربه جدید هستند و لایه جدیدی از زندگی که می‌توان به آن Second Life گفت را تجربه می‌کنند. به گفته رنجبر فلاح این لایه جدید اقتضائات خود را دارد، بانکداری خودش را می‌خواهد، نظام پرداخت خودش را می‌خواهد و نظام تولید خدمت خودش را می‌خواهد. این نظام تولید، تولیدکننده خدماتی مجازی است که تقاضا برای آن‌ها چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی کشور وجود دارد و نیاز به تأمین مالی و نظام پرداخت متناسب به خود دارد. به خاطر همین بانکداری آینده حتماً باید به سمت خدمات جدیدی برود که متناسب با فضای کسب‌وکار آینده باشد آن‌هم با شیرازهٔ دنیای مجازی.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.