راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش‌افزوده جشنواره «جایزتو جانذار» پککو چیست؟

تصور می‌کنم صنعت پرداخت الکترونیک ایران یکی از پیچیده‌ترین صنایع موجود در کشور است که هر طرفش را که نگاه می‌کنی یک کلاف تودرتوی بزرگ می‌بینی. همین پیچیدگی باعث می‌شود هر فعالیتی در این صنعت نیز ملزم به شناخت دقیقی از این فضای پیچیده باشد و وقتی حرف از تبلیغات در این صنعت می‌شود پیچیدگی‌ها بیشتر هم می‌شود چراکه تک‌تک حرکت‌های شما از سوی مخاطبین، متخصصان و علاقه‌مندان زیر نظر گرفته می‌شود و تقریباً می‌توان گفت اولین اشتباه، آخرین اشتباه است.

در همین راستا، سعی می‌کنم در روزهای آینده نگاهی به جشنواره‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی این صنعت داشته باشم؛ نه از منظر گرافیک و بحث‌های روانشناسی، بلکه صرفاً ازاین‌جهت که هر شرکتی در خصوص محصولات مختلف خود چه فعالیت‌های تبلیغاتی در پیش گرفته است.

در اولین مطلب از این سری مطالب، نگاهی خواهم انداخت به جشنواره «جایزتو جانذار» شرکت پککو. جشنواره‌ای که شیوه تحویل جایزه مشتری به آن کمی با دیگر جشنواره‌های مرسوم متفاوت است.

یاسر علیزاده مدیر روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در خصوص این جشنواره گفته است: «مهم نیست کارت کدام بانک را دارید و در چه منطقه‌ای از هر شهر فعالیت دارید و چه ساعتی از شبانه‌روز از دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنید! مهم این است که ممکن است شما در هرلحظه و در هر خرید، حتی در خریدهای خرد و کوچک یکی از برندگان جشنواره «جایزتو جانذار» شرکت پککو باشید؛ چراکه پککو هر روز با قرعه‌کشی آنلاین به 200 نفر از استفاده‌کنندگان از دستگاه کارت‌خوان خود جایزه می‌دهد. علاوه بر این، در همان لحظه انجام تراکنش، ممکن است دارنده دستگاه کارت‌خوان نیز یکی از 200 برنده روزانه از جمع دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان پککو باشد؛ یعنی در این جشنواره روزانه جمعاً 400 نفر و هر ماه 12 هزار برنده خواهیم داشت.»

این‌که پککو در این جشنواره هم فروشنده و هم دارندگان کارت‌های شتابی را دیده است، یکی از نقاط قوت آن است؛ اما موضوع جذاب‌تر این جشنواره شیوه اهداء جوایز است که در نوع خودش جالب است. پککو در حرکتی هوشمندانه و در راستای واگذار کردن حق انتخاب جایزه به برندگان و البته تحکیم رابطه خود با مشتری بزرگی همچون دیجی‌کالا، اهدای جوایز این جشنواره را به شکلی متفاوت از مدل‌های رایج انجام می‌دهد.

علیزاده در این خصوص می‌گوید: «در این جشنواره دارندگان کارت‌های بانکی که در هنگام خرید برنده شده‌اند در انتهای رسید خرید خود یک کد دریافت می‌کنند و سپس با مراجعه به سایت gift.pec.ir و درج مشخصات خود با اخذ کد خرید دیجی‌کالا، به سمت سایت digikala.com هدایت شده و با توجه به مبلغ جایزه، هدیه خود را انتخاب کرده و به سهولت درب منزل دریافت خواهند کرد.»

کمی که از دورتر به موضوع نگاه کنیم، این کمپین را می‌توان کمپین موفقی دانست ازاین‌جهت که نه‌تنها پذیرندگان و دارندگان کارت‌های شتابی در کنار انجام امور پرداختی روزمره خود، احتمال برنده شدن دارند، بلکه علاوه بر افزایش تراکنش‌های شرکت پککو، دیجی‌کالا نیز در این چرخه ذینفع خواهد بود و حداقل 12 هزار مشتری هر ماه به جمع مشتریانش اضافه خواهند شد.

اگر از منظر کسب‌وکاری به موضوع نگاه کنیم، ارزش‌افزوده این جشنواره این است که با درگیر کردن 4 بازیگر (پذیرنده، صاحب کارت، پککو و دیجی‌کالا)، یک چرخه کامل کسب‌وکاری خلق کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.