راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مهم‌ترین نیاز خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ کارشناس مدیریت داده است

در سال ۲۰۱۷ میلادی مدیریت داده به یکی از مهارت‌های حیاتی و اصلی برای سازمان‌های مستقر در منطقه خاورمیانه تبدیل می‌شود. بر اساس بررسی جدید انجام شده از سوی شرکت لینکدین، تحلیل‌های آماری و داده‌کاوی برای کارفرمایان اهمیت فراوان به‌دست آورده‌اند و این درجه اهمیت در سراسر جهان و خاورمیانه به وضوح مشاهده می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، از دیگر مهارت‌های حیاتی در این حوزه می‌توان به مدیریت و تحلیل سیستم‌های ذخیره‌ساز داده و محافظت داده اشاره کرد. لازم به ذکر است مرکز تحقیقاتی IDC در گزارشی پیش‌بینی کرد حجم داده‌ها در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۴۴ زتابایت می‌رسد که اینترنت اشیا، فضای پردازش ابری و خدمات موبایلی عامل اصلی رشد مذکور محسوب می‌شوند و در این میان نیاز به مهارت‌های مرتبط با مدیریت داده بیش‌ازپیش نمایان می‌شود.

«اندرو کالتروپ» مدیر مرکز مشاوره مدیریت داده Condo Protego در این خصوص گفت: «سازمان‌های مستقر در منطقه خاورمیانه نیازمند آن هستند تا مهارت‌های توسعه داده را اولویت‌بندی کنند و آن‌ها را فقط محدود به گروه IT در سازمان نکنند. البته این اتفاق باید در همه سطوح و نقش‌های سازمان صورت گیرد.»

او اضافه کرد: «تمام کارمندان نیازمند آن هستند تا نحوه به حداکثر رساندن تحلیل‌های مرتبط با داده‌های خود را یاد بگیرند تا از این طریق تصمیم‌گیری و رقابت در بازار آسان‌تر انجام شود. درنتیجه این اتفاق، خاورمیانه در آینده نزدیک شاهد افزایش تعداد کارشناسان داده در هیئت‌مدیره سازمان‌ها خواهد بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.