راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امینایی: بهره بردن از تکنولوژی‌های روز دنیا هزینه‌های سربار بانک‌ها را کاهش می‌دهد

کاظم امینایی بیش از 30 سال تجربه در زمینه پرداخت الکترونیکی، دستگاه‌های خودپرداز و کارت هوشمند دارد و مدیر سابق بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در شرکت هایپرکام، قائم مقام مدیرعامل و معاون امور مالی شرکت جمالتو در بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا و معاون بخش خرده‌فروشی در شرکت اینجنیکو بوده است. در حال حاضر کاظم امینایی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت اسپایر است.

شرکت اسپایر به‌تازگی پنجمین سال فعالیتش را پشت سر گذاشت است و اکنون به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان اصلی راهکارهای پرداخت در فین‌تک شناخته شده است. راهکارهای این شرکت شامل پایانه‌های فروشگاهی، دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی، پین پد، راهکارهای مراقبتی، اپلیکیشن‌های پرداخت، سیستم‌های مدیریت پایانه، کنترل دسترسی به شبکه، خدمات مدیریت و دیگر راهکارهای پرداختی است.

اکنون شرکت اسپایر با 10 دفتر بین‌المللی و 100 نماینده فروش، به 32 منطقه در بازار جهانی خدمات ارائه می‌دهد و بر اساس گزارش نیلسون ریپورت در سال 2015، این شرکت به‌عنوان سومین ارائه‌دهنده دستگاه کارت‌خوان در اروپا و به عنوان یکی از سریع‌ترین کسب‌وکارهای رو به رشد مالی در خاورمیانه و اروپا، در نظر گرفته می‌شود. بخش خاورمیانه و آفریقا شرکت اسپایر، طیف کاملی از بهترین راهکارهای پرداخت را ارائه می‌دهد. دفتر فروش و بازاریابی مرکزی این شرکت در دبی و بخش توسعه نرم‌افزارهای منطقه‌ای، پشتیبانی فنی، انبارداری، توزیع و تعمیرات آن در اردن است.

با توجه به حمایت شرکت اسپایر از رویداد پرداخت ایران 2016، گفتگوی کوتاهی با کاظم امینایی مدیرعامل شرکت اسپایر انجام داده‌ایم که در ادامه امده است.

.

چرا شما در «پرداخت ایران» سال 2016 شرکت می‌کنید؟

شرکت اسپایر تعامل زیادی با صنعت پرداخت ایران دارد و محصولات این شرکت را می‌توانید در بازار ایران ببینید. رویداد «پرداخت ایران»، پلتفرم مناسبی برای معرفی بیشتر محصولات، توانایی و مهارت‌های این شرکت است. به همین خاطر است که ما حامی این رویداد شدیم و من نیز پنلی در روز اول خواهم داشت.

.

چرا اکنون زمان مهمی برای صنعت پرداخت و مالی ایران است؟

رفع تحریم‌های بین‌المللی فرصت بی‌نظیری برای ایران در راستای سرمایه‌گذاری روی آخرین تکنولوژی‌های پرداخت است؛ و به زیرساخت‌های پرداخت ایران امکان دستیابی به جایگاهی برتر در حوزه فناوری‌های مالی را می‌دهد. در نهایت نیز بانک‌ها و مصرف‌کنندگان از آخرین پیشرفت‌های دنیا بهره‌مند خواهند شد.

.

به نظر شما چه روندهایی صنعت پرداخت را دگرگون خواهد کرد؟

شرکت اسپایر ترجیح می‌دهد که به‌جای دگرگونی از عبارت تکامل استفاده کند. چراکه کلمه دگرگونی در لفظ ممکن است بار منفی داشته باشد در صورتی که می‌دانیم منظور از دگرگونی یک صنعت، ایجاد تحول بنیادین در جهت کارآمدتر شدن است. اکنون‌که صحبت از تکامل شد باید بگویم که محصولات ما آخرین تکنولوژی‌ها در حوزه پرداختِ همراه و پلتفرم‌های چند کاناله را به ایران معرفی می‌کند. در ادامه تکنولوژی‌های دیگری شامل mPOS، دستگاه‌های پرداخت هوشمند، مدیریت اپلیکیشن‌های مبتنی بر فضای ابری و نرم‌افزارهایی که به تعامل میان مصرف‌کنندگان و فروشندگان کمک می‌کند؛ که نه‌تنها به نفع ارائه‌دهندگان راهکارها و فروشندگان است بلکه موجب کاهش‌ هزینه‌های سربار برای بانک‌ها خواهد شد.

.

فین‌تک چقدر برای تحول صنعت پرداخت ایران اهمیت دارد؟

شرکت‌هایی مانند اسپایر که به‌سرعت در فضای فین‌تک در حال رشد هستند می‌توانند روند توسعه صنعت پرداخت ایران را سرعت بخشند. معرفی تکنولوژی‌های جدید مانند mPOS، HCE و پرداخت‌های مبتنی بر کلود موجب ورود شرکت‌هایی به دنیای پرداخت شده‌اند که تا پیش‌ازاین با موانع بسیاری برای ورود به این فضا مواجه بودند. رشد سریع تکنولوژی‌ها و افکار جدید می‌تواند در این دوره بهره‌مندی‌های بسیاری برای ایران به همراه داشته باشد. به عبارتی، بهره بردن از تکنولوژی‌های روز دنیا هزینه‌های سربار بانک‌ها را کاهش می‌دهد.

.

رویداد «پرداخت ایران» چه نقشی در این تکامل خواهد داشت؟

این موضوع اثبات شده که هر صنعتی که با سرعت رشد می‌کند و روند فناورانه‌ای دارد، از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی سود خواهد برد. چنین رویدادهایی محل حضور برترین‌های کسب‌وکار است و موجب بهره‌مندی سریع از تکنولوژی‌های این صنعت می‌شود. به اشتراک‌گذاری دانش متخصصین داخلی و بین‌المللی موجب توسعه صنعت پرداخت می‌شود و در این راستا رویداد «پرداخت ایران» به‌عنوان اولین گام محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.