راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بنیان‌گذار Allpays: سیستم‌های پرداخت باید بیشتر روی قشر جوان تمرکز کنند

استودیو بازی‌سازی سورنا تولیدکننده و ناشر بازی‌های رایانه‌ای در ایران است. حسن مهدی اصل بنیان‌گذار این شرکت، همچنین بنیان‌گذار سیستم پرداخت آنلاین Allpays است که شرکت‌های خارجی را به بازارهای ایرانی برای فروش محصولات دیجیتالشان و ارائه آسان خدمات به ایرانی‎ها و به‌العکس متصل می‌کند. با توجه به اهمیت تولید بازی‌های رایانه‌ای در ایران، یکی از معروف‌ترین بازی‌های کامپیوتری تولید شده در ایران که متناسب با ملیت ایرانی است، بازی سیاوش است که جوایز قابل‌توجهی را در سطح بین‌المللی کسب کرده است.

به دلیل آشنایی این شرکت با فضای بازی‌های رایانه‌ای، از شرکت‌هایی است که برای پرکردن فضاهای خالی و پیوند صنعت بازی‌سازی ایران با دنیا، سرویس Allpays را راه‌اندازی کرده است و به خوبی با چالش‌های جدی که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و بحث پرداخت آن‌ها وجود دارد آشنایی دارد و به همین دلیل از شرکت‌هایی است از برگزاری رویداد پرداخت ایران 2016 استقبال می‌کند تا تعامل با دنیا را به سهم خودش و در یک صنعت خاص دنبال کند.

در همین راستا، گفتگوی کوتاهی با حسن مهدی اصل بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت استودیو بازی‌سازی سورنا داشتیم که در ادامه آمده است.

.

اهمیت برگزاری رویداد پرداخت ایران 2016 در این زمان برای صنعت پرداخت و مالی ایران چیست؟

به دلیل تحریم‌های سال‌های گذشته، ارتباط و همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و استفاده از روش‌های جدید در ایران مشکل بود. بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، به دلیل اینکه ایران دومین بازار بزرگ در خاورمیانه است و اکثریت مردم ایران جوان هستند، تعداد زیادی از شرکت‌های بین‌المللی به بازار ایران علاقه‌مند شدند. تا زمانی که بازیگرام بزرگی مثل پی‌پال، مسترکارت و ویزا در ایران فعالیت نمی‌کنند، این فرصت خوبی برای استارت‌آپ‌های پرداخت داخلی است تا کسب‌وکارشان را گسترش دهند و از طریق تعامل با دنیا این کسب‌وکارها را ارتقا دهند.

.

چگونه ایران می‌تواند به راه‌اندازی جامعه بدون پول نقد در عصر پرداخت‌های دیجیتال قدم بردارد؟

به دلیل اینکه بازار ایرانیان اغلب از قشر جوان تشکیل شده است و بیشتر جوانان تمایل به پرداخت آنلاین و استفاده از فناوری‌های جدید دارند، به نظر من سیستم‌های پرداخت باید بیشتر روی قشر جوان تمرکز کنند و خدمات و محصولاتی که آن‌ها دوست دارند و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند را ارائه دهند.

برای مثال، ما در روش پرداخت جدیدمان تصمیم گرفتیم که از بازهای آنلاین و خدمات مشترکی که محبوب هستند، استفاده می‌کنیم. کاربران می‌توانند از این سرویس روزانه استفاده کنند و این خدمت می‌تواند پرداخت را برای کاربران آسان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر سازد. علاوه‌بر اینکه با این سرویس ما سهم شرکت‌های خارجی را نیز گرفته‌ایم. من بر این باور هستم برای اینکه مشتریانتان را باانگیزه و شاد نگه دارید، باید خدماتتان را به روز نگه دارید و سعی کنید تا به آن‌ها بهترین و کارآمدترین راه را برای پرداخت پیشنهاد کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.