راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تهران 15 هزار پارکومتر دارد و به 15 هزار پارکومتر دیگر نیاز دارد

مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه برابر قانون وظیفه ما تنها ایجاد زیرساخت و ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای است و درآمد حاصله از پارک خودروها به‌حساب خزانه دولت واریز می‌شود، گفت: «در حال حاضر 30 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در پایتخت وجود دارد که تاکنون نیمی از آن به سیستم و دستگاه‌های کنترل مکانیزه مجهز شده‌اند.»

به گزارش روزنامه جوان، به گفته وی در حال حاضر در محدوده مرکزی شهر، فضاهای پارک حاشیه‌ای توسط دستگاه‌های مکانیزه (Pay & Display) تحت کنترل و مدیریت است که این دستگاه‌ها فقط از طریق کارت بلیت‌های الکترونیک یا همان کارت شهروندی کار می‌کنند.

معاون شهردار تهران افزود: «نصب 15 هزار پارکومتر دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.»

وی با بیان اینکه با نصب پارکومترهای مذکور پارکبان‌ها از چرخه کنترل پارک حاشیه‌ای خارج می‌شوند، تأکید کرد که با تجهیز فضاهای پارک حاشیه‌ای به پارکومتر، تمامی فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند کنترل می‌شود. درعین‌حال که وظیفه شهرداری تهران ایجاد زیرساخت بوده و پس از نصب سیستم‌های هوشمند پارک حاشیه‌ای نظارت بر حسن استفاده از این دستگاه‌ها بر عهده پلیس راهور است.

تهران 15 هزار پارکومتر دارد و به 15 هزار پارکومتر دیگر نیاز دارد
تهران 15 هزار پارکومتر دارد و به 15 هزار پارکومتر دیگر نیاز دارد

مسئولان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصمیم دارند تا پایان امسال به‌تدریج در تمام محورهای پایتخت پارکومترها را جایگزین پارکبان‌ها کنند. بر این اساس سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه مردم نباید به‌صورت دستی پولی بابت پارک حاشیه خودرو پرداخت کنند، گفت: «با توجه به اصل بودن اخذ مکانیزه هزینه پارک حاشیه‌ای، پلیس هیچ‌گونه اعمال قانونی در خصوص اماکنی که دستگاه‌های پارکومتر ندارند، نخواهد کرد.»

وی با اشاره به مشکلات موجود در اخذ هزینه دستی پارک حاشیه‌ای خودرو که توسط پارکبان‌ها انجام می‌شود، تأکید کرد: «ازنظر پلیس اخذ دستی پول توسط پارکبان‌ها هیچ توجیهی ندارد و ما تأکید ویژه‌ای در اخذ الکترونیکی و مکانیزه پارک‌های حاشیه‌ای داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.