پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
راهاندازی سیستم جدید بلیت الکترونیک در کرمان
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه، از راهاندازی پروژه کرمان کارت در شهر کرمان خبر داد.
به گزارش اتیک، منصور ایرانمنش بابیان اینکه عملیات اجرایی سیستم جدید کرمان کارت (بلیت الکترونیکی) در سال ۱۳۹۴ انجام و از 12 اسفندماه سال گذشته روی اتوبوسهای تحت پوشش این سازمان نصب شده است، گفت: «سیستم جدید بلیت الکترونیک کرمان که توسط شرکت مجری کارت هوشمند شهروندی مشهد، اهواز و قزوین نصب شده است، نسبت به سیستم قبلی بلیت الکترونیک مزایای زیادی دارد و استفاده از 12 خدمت شهرداری را فراهم میسازد.»
او افزود: «در سیستم قبلی فقط کسر هزینه کرایه مسافران میسر بود، اما در سیستم جدید شهروندان با خرید کرمان کارت میتوانند از ناوگان اتوبوسرانی و در آینده از تاکسیرانی، شهربازی و دستگاههای پارک حاشیه خیابانها استفاده کنند و هزینه آن را از طریق کرمان کارت بپردازند.»
ایرانمنش کسر هزینه بلیت، نصب تابلوهای روان در داخل اتوبوسها و ایستگاهها برای نمایش زمان ورود و خروج اتوبوسها و شارژ آسان «کرمان کارت» در باجههای مخصوص و فروشگاههای معتبر در سطح شهر کرمان را از دیگر مزایای سیستم جدی بلیت الکترونیکی کرمان عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه بابیان اینکه شعار ما «هر کرمانی، یک کرمان کارت است» تصریح کرد: «برنامه ما توسعه پروژه کرمان کارت و استفاده از آن در تمامی سیستمهای شهرداری است، به همین منظور در فاز اول ناوگان اتوبوسرانی به این سیستم جدید مجهز شده است و در فازهای بعد استفاده از شهربازی، پارک حاشیه خیابانها و پرداخت کرایه تاکسیها با کرمان کارت میسر خواهد شد.»
او افزود: «بانک قرضالحسنه رسالت بهعنوان بانک عامل این طرح انتخاب شده و قرار است در آینده از طریق دستگاههای کارتخوان و دستگاههای خودپرداز این بانک بتوان کرمان کارت را شارژ کرد.»
مدیرعامل اتوبوسرانی کرمان و حومه افزود: «با افتتاح رسمی سیستم جدید، سیستم قبلی جمعآوری و فقط از سیستم جدید این شرکت استفاده میشود.»
ایرانمنش بیان کرد: «تمام نواقصی که سیستم قبلی بلیت الکترونیک داشت در سیستم جدید بر طرف شده است و ما علاوه بر اینکه پرداخت هزینه کرایه مسافران را آسان کردهایم، میتوانیم آمار تعداد مسافرانی که در ساعات مختلف از ناوگان اتوبوسرانی استفاده میکند را مشخص و برای افزایش و کاهش تعداد اتوبوسها در ساعات مختلف برنامهریزی دقیقی انجام دهیم.»