راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در حال گذار از بانكداری الكترونيک به بانكداری ديجيتال هستیم

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: «فضای کسب‌وکار بانکی در حال تغییر است و بانک‌ها در حال عبور از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال هستند.»

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، فرهاد اینالوئی معاون فن‌آوری اطلاعات این بانک اظهار داشت: «بانک‌ها دیگر مانند سابق فکر نمی‌کنند و اکنون مشتری محور کسب‌وکار بانکی است و فضای بانکی در حال حرکت از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال است.»

اینالوئی در تشریح بانکداری دیجیتال گفت: «در این بانکداری مشتری، شعبه، محصول و کانال ارتباطی بانک با مشتری همه روی بسترهای دیجیتالی پیاده‌سازی شده‌اند. در فضای جدید، بانک‌ها فروشنده هستند، یعنی از ارائه‌کننده سرویس تبدیل به فروشنده سرویس شده‌اند و محصول آن‌ها سرویس‌های بانکی است. در این روش مشتری نزد ما نمی‌آید، ما پیش مشتری می‌رویم و سرویس‌های بانکی را با توجه به درخواست مشتریان ارائه می‌کنیم.»

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص رشد تراکنش‌های خارج از شعبه گفت: «در حال حاضر ۹۱ درصد تراکنش‌های بانکی در خارج از شعبه انجام می‌شود، پس مأموریت بانک‌ها در حال تغییر است و ما باید متوجه باشیم که کانال ارتباطی بانک با مشتری فقط شعبه نیست.»

.

فضای جدید کسب‌وکارهای بانکی

اینالویی با تشریح فضای جدید کسب‌وکار بانک‌ها گفت: «در مدل جدید اگر قرار است مشتری در محور کار قرار بگیرد، ما باید خوب ببینیم و بشنویم؛ بنابراین بهترین نقطه‌ای که در حال حاضر می‌تواند این کار را انجام دهد، شعبه است که ارتباط نزدیکی با مشتریان دارد و می‌تواند نیازها و درخواست‌های مشتریان را بشناسد و به بانک منتقل شود.»

او در ادامه بیان کرد: «وقتی قرار است شعب در بازسازی مجدد مدرن طراحی شوند، باید بسیاری از خدمات فن‌آوری را در شعبه قرار دهیم. مشتری دیجیتال وقتی وارد شعبه می‌شود باید توسط ابزارهای دیجیتال شناخته و آخرین خدمات بانک به او ارائه شود. در بانکداری دیجیتال ما باید دیجیتال فکر کنیم، آشنایی با ابزارهای دیجیتال داشته باشیم و کار با این ابزارها را آموخته باشیم.»

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین با بیان اهمیت شناخت شعب از مشتریان گفت: «این شعب هستند که می‌گویند چه چیزی الآن نیاز مشتری است و ما محصولات جدید را بر اساس درخواست و اولویت شعب و آنچه به ما می‌رسد در اولویت قرار می‌دهیم.»

او در پایان از شعب خواست مشتریان و نیازهای آن‌ها را به درستی بشناسند و آن‌ها را جهت اجرا به بخش‌های انفورماتیک بانک انتقال دهند تا بر اساس اولویت اجرایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.