راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه از اعتبار درگاه‌های پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟

باوجود پیشرفت فناوری و فروشگاه‌های آنلاین در ایران هنوز هم برخی افراد از خریدهای اینترنتی هراس دارند و رواج فیشینگ و به دست آوردن مشخصات کارت‌های بانکی افراد توسط افراد سودجو نیز به این ترس‌ها دامن زده است. اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان خوب کشورمان یک افزونه ساده گوگل کروم برای اطمینان به درگاه‌های پرداخت بانکی آنلاین منتشر کرده است.

فیشینگ یعنی جعل کردن صفحه پرداخت آنلاین بانکی و استفاده از این صفحه برای فریب افراد به خریدهای آنلاین سرویس‌ها و محصولات مختلف. یک کاربر مبتدی اینترنت ممکن است روزانه به ده‌ها سایت فروشگاهی مراجعه کرده و یکی از این سایت‌ها او را به صفحات جعلی هدایت کند. کاربر ناآگاه با واردکردن مشخصات کارت‌بانکی خود، ناخواسته آن را در اختیار افراد سودجو قرار خواهد داد.

چگونه از اعتبار درگاه‌های پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟
چگونه از اعتبار درگاه‌های پرداخت اینترنتی مطمئن شویم؟

یک‌راه بسیار ساده برای جلوگیری از چنین دام‌هایی این است که وقتی وارد صفحه پرداخت بانکی شدید به نوار آدرس مرورگر دقت کنید و مطمئن شوید وارد وب‌سایت shaparak.ir شده‌اید. این صفحه برای تمامی درگاه‌های همه بانک‌ها مشترک بوده و امکان سوءاستفاده از آن به این سادگی‌ها وجود ندارد؛ اما اگر حوصله این کار را ندارید می‌توانید از افزونه‌ای که به همین منظور برای مرورگر گوگل کروم ایجادشده استفاده کنید.

این افزونه را علی برهانی به‌رایگان عرضه کرده و می‌توانید برای دانلود آن به فروشگاه آنلاین کروم مراجعه کنید. پس از نصب افزونه یک آیکن به شکل شاپرک در کنار نوار آدرس مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن می‌توانید از ایمن بودن درگاه فعال مطمئن شوید.

شاید بگویید چک کردن نوار آدرس بسیار ساده‌تر است و اگر کسی نتواند این کار را انجام دهد احتمالاً قادر به نصب افزونه برای مرورگر نیز نخواهد بود؛ اما اگر پدر و مادر شما یا افراد کم‌اطلاع از اینترنت استفاده می‌کنند می‌توانید با نصب این افزونه روی رایانه آن‌ها کار را برایشان ساده‌تر کنید.

appnet-chrome-store-index-way2pay-95-05-11

منبع: فارنت

3 دیدگاه
  1. Alireza می‌گوید

    سلام ممنون از اطلاعاتتون . آیا میدونید روش پرداخت پارسی گرام معتبره یا نه؟

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      خیر اطلاعی نداریم

  2. araz می‌گوید

    خیر، به هیچ عنوان معتبر نیست.
    لطفا مراقب باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.