راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جک دورسی، خالق توییتر و اسکوئر

جک دورسی را بیشتر به عنوان کسی که توییتر را خلق کرد می‌شناسند اما برای راه پرداخت او از این منظر جذاب است که استارت‌آپ بسیار موفق اسکوئر (یا اسکوير یا اسکوایر) را خلق کرده است. دیجی‌کالا مگ‌ در مطلبی به صورت مفصل به زندگی این اعجوبه پرداخته است که بخشی از آن که مربوط به اسکوئر است را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جک و شرکت اسکوئر

جک دورسی در کنار مدیریت توییتر، شرکت دیگری نیز تأسیس کرده که در امور مالی فعالیت دارد. شرکت «اسکوئر» (Square) به‌طور تخصصی پرداخت موبایلی را هدف گرفته و با هرچه بیشتر مهیا شدن بستر این شیوه‌ی پرداخت، به‌سرعت در حال رشد است. دورسی در توضیح اسکوئر گفته که این دستگاه در واقع یک کارت‌خوان است که از طریق جک هدفون به تلفن متصل می‌شود.

از طریق یک ریدر مغناطیسی با کارت‌های بانکی و اعتباری ارتباط برقرار می‌کند. در آمریکا هم مانند کشور ما بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها هنوز از قراردادن دستگاه‌های کارت‌خوان امتناع می‌کنند. هدف شرکت اسکوئر این است که با قانع کردن این دسته از کسبه (که تعدادشان کم هم نیست) استفاده از این دستگاه کوچک و البته بسیار قابل حمل را گسترش دهد. با این حال باید منتظر ماند و دید که این فناوری در برابر فن‌آوری پرداخت از طریق NFC چه خواهد کرد و آیا در آینده کارت بانکی و اعتباری‌ای وجود خواهد داشت تا استفاده از اسکوئر معنا داشته باشد یا خیر.

رمز موفقیت جک دورسی

یکی از مشخصه‌های بارز شخصیتی دورسی سخت‌کوشی مثال‌زدنی او است. دورسی هر روز ۸ ساعت را به شرکت توییتر اختصاص می‌دهد. بعد از فراغت از آن به سراغ اسکوئر می‌رود و ۸ ساعت دیگر را در آن شرکت می‌گذراند. هردوی این شرکت‌ها به‌سرعت رو به پیشرفت هستند و به وقت زیادی نیاز دارند. دورسی برای این‌که بتواند به هردوی آن‌ها برسد برای تمام لحظات روز خود به‌دقت برنامه دارد و به‌شدت به آن پای‌بند است.

دورسی برنامه‌ی روزانه‌اش را این‌طور شرح داده:

دوشنبه (نخستین روز هفته): انجام دادن ملاقات‌ها و کارهای شرکت
سه‌شنبه: کار روی محصولات کلیدی
چهارشنبه: بازاریابی، موقعیت‌یابی و رشد
پنج‌شنبه: توسعه‌دهندگان و شرکا
جمعه (آخرین روز هفته): خود شرکت و فرهنگ جاری آن
اما چنین برنامه‌ی فشرده‌ای مسلماً جایی برای تشکیل خانواده نمی‌گذارد؛ به همین دلیل او تا این لحظه هنوز مجرد است و به قول معروف با کارش ازدواج کرده. در آخرین برآورد مجله‌ی فوربز در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۵ جک دورسی با ۲٫۳ میلیارد دلار دارایی در فهرست ثروتمندترین‌ها قرار گرفته است.

منبع: دیجی‌کالا مگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.