راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سمینار کاربرد کلان داده‌ها در سازمان‌های بزرگ

دبیرخانه ایکوبیگ هرسال رویدادهایی را در حوزه بانکداری برگزار می‌کند که ازنظر علمی در سطح قابل قبولی نسبت به مجموعه رویدادهای این حوزه است. 30 و 31 تیرماه نیز این دبیرخانه سمینار کاربرد کلان داده‌ها در سازمان‌های بزرگ برگزار می‌کند.

تحلیل و استفاده از کلان داده‌ها امروز در صنایع مختلف ازجمله بانکداری کاربرد دارد. از طریق تحلیل کلان داده‌ها می‌توان رفتار مشتریان را پیش‌بینی کرد.

هدف از برگزاری این سمینار تخصصی، ایجاد تصویری بنیادین از کلان داده‌ها، موارد استفاده و کاربرد آن‌ها در صنعت و همچنین چالش‌ها و مشکلات پیاده‌سازی آن در سازمان‌های بزرگ است. در این سمینار فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی سازمان‌های بزرگ ازجمله بانک‌ها و مؤسسات مالی، بیمه‌ها و دیگر سازمان‌های صنعتی و خدماتی در به‌کارگیری کلان داده‌ها بررسی می‌شود.

استاد دوره، آخرین تحولات حوزه کلان داده‌ها را در صنایع گوناگون کشور آلمان با شرکت‌کنندگان در میان می‌گذارد و به دلیل سابقه فعالیتش در این حوزه، مثال‌هایی از یادگیری ماشین (Machine learning) با تمرکز بر رایانه‌های بزرگ «IBM» را به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد داد. همچنین مختصری درباره مرکز رقابت آلمان «SCADS» که در حوزه‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌نماید، بیان خواهد شد.

سمینار کاربرد کلان داده‌ها در سازمان‌های بزرگ چهارشنبه و پنج‌شنبه ۳۰ و ۳۱ تیرماه در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی اجرا می‌شود. مدرس این دوره مارتین بوگدان از مدرسه عالی اقتصاد مونیخ است که در چهار سرفصل کلان داده‌ها و یادگیری ماشین، مسائل کلیدی امنیت، کلان داده‌ها و درنهایت اینترنت اشیاء سخن خواهد گفت.

مدرسه اقتصاد مونیخ که این سمینار با مشارکت آن برگزار می‌شود، از مؤسسات آموزشی پیشرو یکی از جدیدترین و نوآورترین مراکز دانشگاهی در آلمان است.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.