راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک صادرات ایران از نسخه جدید سامانه BIB رونمایی کرد

بانک صادرات ایران به‌منظور پاسخگویی مطلوب‌تر به نیاز مشتریان، ضمن ارتقاء خدمات قابل‌ارائه به گروه‌های خاص از طریق سامانه بانکداری اینترنتی ویژه اشخاص حقوقی و حقیقی مشترک (BIB) از نسخه جدید این سامانه رونمایی کرد.

این بانک به‌منظور افزایش سطح دسترسی هم‌وطنان به خدمات متنوع، سریع و آسان که از طریق بسترهای اینترنتی ارائه می‌گردد امکان فعال‌سازی کاربران توسط مدیر تراکنش و اطلاع‌رسانی به کاربران در خصوص تعداد و جمع مبالغ در انتظار امضاء هنگام ورود به سامانه را به قابلیت‌های این سامانه افزوده است.

این بانک برای پاسخگویی به نیاز فعالان اقتصادی و بازرگانان سامانه اینترنت بانک ویژه حساب‌های حقوقی و مشترک (BIB-Business Internet Banking) را از سال گذشته عملیاتی نموده که طی آن مشتریانی که دارای حساب حقوقی و یا مشترک‌اند (مانند شرکت‌ها، سازمان‌ها و…) می‌توانند از خدمات بانکی متنوع بر بستر اینترنت بهره‌مند گردند. تراکنش‌های مالی این سامانه مبتنی بر چند امضاء بوده و امضاء داران می‌توانند با توجه به شرایط برداشتی که در شعبه تعریف می‌شود امکان انجام تراکنش مالی در سامانه BIB را پیدا کنند.

این بانک در جهت تسریع و افزایش ضریب اطمینان مشتریان امکان معرفی مدیر تراکنش را برای مشتریان فراهم نموده است که بر اساس این قابلیت شخص حقوقی می‌تواند ضمن معرفی فرد موردنظر به‌عنوان «مدیر تراکنش» به بانک این امکان را فراهم نماید که مدیر تراکنش با استفاده از دستگاه رمز یاب مخصوص خود کلیه تراکنش‌های مالی حساب موردنظر را از طریق اینترنت بانک تعریف و مدیریت نماید که این عملیات برای صاحبان امضاء قابل دریافت و روئیت است.

 به‌طوری‌که هر تراکنش مالی ثبت‌شده از سوی مدیر تراکنش، پس از ایجاد برای امضا داران تعیین‌شده توسط وی ارسال می‌گردد. تعیین امضاکنندگان تراکنش توسط مدیر، مطابق با شرایط برداشت الکترونیکی مشخص‌شده در هنگام تقاضای عضویت در سامانه صورت می‌پذیرد. سپس صاحبان امضاء تعیین‌شده با استفاده از دستگاه رمز یاب مربوط به خود وارد سامانه شده و در بخش «تراکنش‌های در انتظار» نسبت به تأیید یا رد تراکنش اقدام می‌نمایند. سامانه با کنترل تأییدهای انجام شده توسط امضا داران، به‌محض تحقق شرایط تعیین‌شده توسط مدیر، تراکنش مالی را انجام می‌دهد. برای حساب‌های مشترک نیازی به معرفی مدیر تراکنش نبوده و هر یک از شرکا می‌توانند بر روی حساب تراکنش مالی تعریف (ایجاد) نمایند، لیکن فرآیند تأیید تراکنش ایجاد شده توسط شرکا مشابه حساب‌های اشخاص حقوقی بوده و انجام تراکنش مزبور منوط به تحقق شرایط برداشت الکترونیکی تعریف‌شده به هنگام تقاضای عضویت در سامانه است.

منبع: بانک صادرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.