راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بام بانک ملی از استانداردهای بالای امنیتی بهره می‌برد

بانک ملی ایران محصول منحصربه‌فردی را طراحی و از دی ماه سال گذشته به مشتریان خود عرضه کرده است. «بام» (بانک اول من)، یک سامانه اینترنتی بانکداری الکترونیک است که با برخورداری از استانداردهای بالای امنیتی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خدمات بانکی، در بانک ملی ایران راه‌اندازی و در کنار سیستم‌های دیگر بانک به ارایه خدمات بانکی می‌پردازد.

در این سامانه، توجه به راحتی و سهولت کار کاربران در کنار حفظ امنیت کامل و سرعت و صحت بسیار بالای عملیات بانکی مدنظر قرار گرفته و از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان موارد زیر را برشمرد: گرافیک چشم‌نواز، انتقال وجه هوشمند، شارژ خودکار سیم‌کارت، صورتحساب‌های متنوع، سازگاری با تمام دستگاه‌های ارتباطی اینترنتی (تبلت و انواع گوشی‌های هوشمند)، برقراری ارتباط آنلاین با سایر کاربران و پرداخت اقساط.

برای کار با سامانه بام بانک ملی برخلاف سامانه‌های قبلی بانک، به ابزار جانبی (token) نیاز نبوده و کاربر به آسودگی در هر زمان و مکان و با هر وسیله‌ای که دسترسی به اینترنت داشته باشد به‌راحتی می‌تواند کارهای بانکی خود را انجام دهد.

با توجه به تکنولوژی‌های بسیار جدید استفاده شده در این سامانه حتی در صفحات ورودی از صفحه کلیدهای مجازی که در اصل به نوعی القاکننده امنیت کاذب هستند نیز استفاده نشده و مشابه سامانه‌های بانک‌های بزرگ دنیا، امنیت سامانه به جای واگذاری به مشتری از طریق تکنولوژی‌های موجود در سامانه تأمین شده است. از سویی در این سامانه به صورت مرتب به کاربران برای رعایت نکات ایمنی متداول برای بالا رفتن فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک از قبیل تغییر رمز، استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس قوی و به‌روزرسانی مرتب نکات لازم یادآوری می‌شود.

کاربران این سامانه به محض ورود به سامانه پیامک دریافت کرده و به این ترتیب از وضعیت استفاده از سامانه مطلع می‌شوند و تغییر در سقف تمام تراکنش‌ها در دست کاربر بوده و با توجه به شرایط خود در هر زمانی می‌تواند این سقف‌ها را کاهش یا افزایش دهد. سامانه بام بانک ملی ایران به زودی جایگزین سیستم سبا خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.