بر اساس اعلام NetBlocks، سطح دسترسی به اینترنت در ایران به حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ رخدادی که از بروز اختلالی گسترده در زیرساختهای ارتباطی کشور حکایت دارد.
همزمان، سامانه «رادار» متعلق به ابر آروان که وضعیت لحظهای اتصال اینترنت را پایش میکند، از اختلالات شدید در دیتاسنترهای اصلی کشور خبر داده است. دادههای این سامانه نشان میدهد برخی از مراکز داده بزرگ با قطعیهای متناوب و افت محسوس کیفیت دسترسی به شبکه جهانی روبهرو شدهاند.
وضعیت ثبتشده در رادار آروان حاکی از مسدود شدن بسیاری از پاپسایتهای داخلی و بروز اختلال جدی یا قطع کامل در تبادل داده با اینترنت بینالملل است. همچنین در پی حملات سایبری گزارششده در دقایق اخیر، احتمال میرود شبکه ارتباطی کشور بهطور موقت از اینترنت جهانی جدا شده و به «شبکه ملی اطلاعات» منتقل شود.