پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
از کیوسک سفارشگیر تا صندوق هوشمند در یک قاب؛ نگاهی به تازهترین محصولات و راهکارهای پرداخت الکترونیک پاسارگاد در خردهفروشی
شهاب شجاعی، کارشناس مشتریان سازمانی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد؛ امیر بابازاده، کارشناس بخش مشتریان سازمانی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد؛ بهداد ابراهیمیکیا، راهبر کسبوکار نرمافزار صندوق فروشگاهی پرداخت الکترونیک پاسارگاد؛ محسن علیپور، سرپرست مشتریان سازمانی پرداخت الکترونیک پاسارگادو پوریا مساعد، کارشناس کسبوکار پلتفرم آوند در گفتوگو با راه پرداخت در حاشیه رویداد ریتیلشو، به معرفی تازهترین محصولات و راهکارهای خود در حوزه پرداخت، اعتبار، صندوقهای هوشمند، کیوسکهای سفارشگیر و پلتفرمهای مالی پرداختند و از تمرکز این مجموعهها بر نوآوری، پرداخت غیرتماسی، تسهیل فرایند خرید و ارائه راهکارهای یکپارچه برای اصناف و فروشگاههای زنجیرهای گفتند.
کیوسکهای سفارشگیر با امکان پرداخت غیرتماسی کهربا
شهاب شجاعی، کارشناس مشتریان سازمانی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد گفت: «در واحد مشتریان سازمانی، پروژههای سازمانی و خاص را راهبری میکنیم؛ از بخشهای کسبوکاری و بازاریابی سازمانی گرفته تا پیادهسازی و اجرای پروژهها. همچنین تجهیزات جدید حوزه پرداخت را بررسی میکنیم و تلاش داریم در پروژههای کلیدی، با تکیه بر نوآوری و ایجاد مزیت رقابتی، راهکارهای متفاوتی ارائه دهیم.»
او افزود: «ما با مجموعههای بزرگ؛ دولتی، خصوصی و سازمانی همکاری و مذاکره داریم. در حوزه فروشگاههای زنجیرهای هم بیش از ۱۵ سال است فعال هستیم و دستگاههای کارتخوان پاسارگاد در فروشگاههایی مانند رفاه، شهروند و افق کوروش در حال خدمترسانی هستند. علاوه بر این، پشتیبانی ۲۴ ساعته و سرویس ویژه امداد مشتریان را از طریق تیمهای عملیات در سراسر کشور ارائه میدهیم تا کسبوکارها دغدغه سرویس و نگهداشت نداشته باشند.»
شجاعی با اشاره به محصولات این شرکت گفت: «در سبد ما، کیوسکهای سفارشگیر برای فودکورتها، مالها و مراکز تجاری وجود دارد. مزیت رقابتی این کیوسکها، امکان پرداخت غیرتماسی از طریق کهربا است؛ یعنی حتی اگر کارت بانکی همراه مشتری نباشد یا کارت مشکل داشته باشد، میتواند با قابلیتهای پرداخت کهربایی، پرداخت خود را بهصورت غیرتماسی انجام دهد.»
او ادامه داد: «همچنین صندوقهای هوشمند بدون نیاز به نیروی انسانی برای فروشگاههای زنجیرهای ارائه میکنیم که هم هزینهها را کاهش میدهد و هم ریسک سرقت را پایین میآورد. این صندوقها مبتنی بر دوربینهای متعدد کار میکنند و بدون نیاز به بارکدخوان، کالا را شناسایی میکنند؛ مشتری پرداخت را انجام میدهد و در نهایت هنگام خروج، کنترل نهایی انجام میشود. هدف ما توسعه پروژههای بزرگمقیاس و کلیدی با تکیه بر نوآوری است؛ پروژههایی که با همراهی تیمهای فنی، نرمافزار، عملیات و پشتیبانی به نتیجه میرسند.»
تخصیص اعتبار و تسهیلات در بستر پلتفرم آوند و ویپاد
پوریا مساعد، کارشناس کسبوکار پلتفرم آوند گفت: «ماهیت این پلتفرم در ابتدای راه، ارائه خدمات رفاهی به سازمانها بود، اما با توجه به مسیر توسعه و نقشه راهی که داشتیم، محصول را گسترش دادیم. اکنون با استفاده از محصول ویپاد، کاربران میتوانند بر اساس اعتبار و تسهیلاتی که دریافت میکنند، از شبکه پذیرندگی پلتفرم خرید انجام دهند.»
او افزود: «هدف ما ارائه خدماتی است که مزیت رقابتی واقعی ایجاد کند. یکی از مهمترین مزیتهای رقابتی آوند، کیف پول متصل به شبکه بانکی است که همین اتصال، ما را نسبت به بسیاری از رقبا متمایز میکند. نکته مهم دیگر، تنوع مدلهای پرداختی است؛ از درگاههای اینترنتی گرفته تا ابزارهای پرداخت و امکان همکاری با انواع فروشگاهها و شاپها، تا کاربران بتوانند متناسب با اعتبارشان خرید کنند.»
مساعد ادامه داد: «یکی دیگر از مأموریتهای اصلی ما، ارائه و تخصیص اعتبارات و تسهیلات در بستر پلتفرم است؛ بهطوری که کاربران با توجه به مدلهای پرداخت موجود، از پذیرندگان طرف قرارداد خرید میکنند و موضوع تأمین اعتبار نیز با همکاری پذیرندگان و فروشگاهها پیش میرود.»
او در پایان گفت: «از دیگر مزیتهای رقابتی آوند، امکان تخصیص کارتمارت است؛ به این معنا که سازمانها و مجموعههای بزرگ میتوانند بدون احراز هویت، کارتهای کلوزلوپ را در اختیار پرسنل خود قرار دهند.»
ارائه راهکارهای مالی و فروشگاهیSCF روی پایانههای اندرویدی
بهداد ابراهیمیکیا، راهبر کسبوکار نرمافزار صندوق فروشگاهی پرداخت الکترونیک پاسارگاد گفت: «هدف ما این است که در حوزه SCF، راهکارهای مالی و فروشگاهی را به پذیرندگان ارائه کنیم. تمرکز اصلیمان ارائه این خدمات روی پایانههای اندرویدی است تا پذیرندگان بتوانند همزمان از امکانات فروشگاهی و سرویسهای مالی استفاده کنند و با کاهش هزینههای عملیاتی، مدیریت دقیقتری بر امور مالی و حسابداری خود داشته باشند.»
او افزود: «همچنین با بهرهگیری از ظرفیتهای بانکی و تسهیلاتی که برای پذیرندگان قابل ارائه است، امکان تأمین کالا از طریق زنجیرههای تأمین برای آنها تسهیل میشود. در کنار این موارد، یک پلتفرم دیجیتال نیز پیشبینی شده تا پذیرندگان بتوانند بهصورت غیرحضوری درخواستهای خود را ثبت کنند و در بستر خدمات دیجیتال، پایانهها و سرویسهای مرتبط را دریافت و فعال کنند.»
راهکارهای نوین پرداخت پاسارگاد برای اصناف
امیر بابازاده، کارشناس بخش مشتریان سازمانی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد گفت: «در بخش مشتریان سازمانی، تمرکز ما معرفی و توسعه دستاوردهای نوین و بهویژه سیستمهای جدید پرداخت در اصناف و گروههای مختلف است. در این نمایشگاه، راهکارهایی را برای حوزههای متنوع از جمله داروخانهها ارائه کردهایم و سیستمهای فروشگاهی ما بهگونهای طراحی شدهاند که خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهند.»
او افزود: «هدف ما در حوزه پرداخت این است که با استفاده از راهکارهای تسهیلگر، فرایند پرداخت را سریعتر و سادهتر کنیم. در همین راستا، هم سیستمهای پرداخت کهربایی را معرفی کردهایم و هم مجموعهای از دستگاهها و ابزارهای مختلف را به نمایش گذاشتهایم تا یک پکیج کامل از خدمات پرداخت در اختیار کسبوکارها قرار گیرد و کاربران بتوانند از بهروزترین خدمات و فناوریهای پرداخت استفاده کنند.»
صندوق سلفسرویس هوشمند؛ تجربه خرید بدون صندوقدار
محسن علیپور، سرپرست مشتریان سازمانی پرداخت الکترونیک پاسارگاد گفت: «صندوق سِلفسرویسِ ستاپ/ستاب هوشمند برای فروشگاههای زنجیرهای طراحی شده است. در این مدل، مشتری پس از تکمیل سبد خرید، بر اساس تصاویری که دوربینها ثبت میکنند، فرایند پردازش تصویر انجام میشود و قیمت و تعداد کالاها روی صندوق نمایش داده میشود. پس از تأیید اقلام، پرداخت انجام میشود.»
او افزود: «هدف اصلی از طراحی این محصول، کاهش نیاز به نیروی انسانی در فروشگاههای زنجیرهای و افزایش بهرهوری فروشگاه است. در پایان خرید نیز فاکتور صادر میشود که دارای یک QR کد است و مشتری هنگام خروج، آن را برای کنترل و بررسی به بخش امنیت ارائه میکند تا فرایند خروج نهایی شود.»





