اصغر جهانگير، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که در استان هرمزگان اقدامات گستردهای برای مقابله با قاچاق سوخت انجام شده و بخش مهمی از زیرساختهای کنترل و اندازهگیری سوخت به مرحله اجرا رسیده است.
طبق گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، در اقدامات ریشهای که برای مبارزه با قاچاق سوخت در هرمزگان انجام شد، حدود ۵۳۰ هزار کارت سوخت غیرمجاز شناسایی و باطل شده است.