راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین دوره مسابقه برنامه‌نویسی میلی با همکاری کوئرا برگزار می‌شود

فرصت میلی برای پرورش استعدادهای فنی کشور

در تلاشی مشترک برای نزدیک‌تر کردن فضای دانشگاه به صنعت فناوری مالی، اپلیکیشن خریدوفروش آنلاین طلای میلی با همکاری پلتفرم تخصصی مهندسان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان ایران، «کوئرا»، یک مسابقه برنامه‌نویسی برگزار می‌کند. این رویداد قرار است روز دوم آبان ۱۴۰۴ با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی برگزار شود. هدف از برگزاری این رقابت، ایجاد انگیزه در میان جامعه دانشجویی کشور برای ورود به دنیای فین‌تک، کشف استعدادهای تازه و معرفی مسیرهای واقعی رشد حرفه‌ای در یکی از مهم‌ترین صنایع نوپای کشور عنوان شده است.


پلی میان دانشگاه و صنعت


به گزارش روابط عمومی میلی، این مسابقه بخشی از برنامه راهبردی «میلی» برای گسترش ارتباط میان دانشگاه‌ها و کسب‌وکارهای فناور است. در حالی که بخش بزرگی از نیروهای متخصص کشور در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، هنوز پیوند میان آموزش دانشگاهی و نیازهای واقعی صنعت فناوری مالی به‌طور کامل شکل نگرفته است. این رویداد تلاش دارد این شکاف را کاهش دهد و زمینه‌ای برای تجربه عملی دانشجویان در مواجهه با چالش‌های واقعی فنی فراهم کند.

تیم فنی «میلی» در این مسابقه با طراحی مجموعه‌ای از مسائل الگورتیمی، قصد دارد فضایی برای کشف استعدادهای برتر این حوزه و معرفی آنها به فضای کاری فراهم کند.


از رقابت تا فرصت شغلی


این مسابقه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و همه دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مهندسی نرم‌افزار می‌توانند در آن شرکت کنند. شرکت‌کنندگان با چالش‌هایی روبه‌رو خواهند شد که برگرفته از چالش‌های فنی و الگوریتمی است و در نهایت استعدادسنجی با هدف انتقال دانش از سطح تئوری به فضای عملیاتی کسب‌وکارها را در دستور کار قرار خواهد داد.

محمد حمزه‌ای، معاون فناوری میلی در خصوص اهداف این مسابقه می‌گوید: «در سال‌های گذشته یکی از چالش‌هایی که در فضای دانشگاهی ایران وجود داشته، دشواری کشف و شناسایی استعدادها و نخبگان کشور و فراهم کردن مقدمات لازم برای پیوستن آنها به فضای کسب‌وکار بوده است. میلی در این مسابقه تلاش می‌کند در حد ظرفیت خود، فضایی برای کم کردن فاصله میان فضای آکادمیک و محیط کسب‌وکار فراهم کند. نخبگان دانشگاهی می‌توانند در این فضا از یک طرف توانایی خود را به شکل واقعی مورد سنجش قرار دهند و سپس نفرات برتر این شانس را خواهند داشت که در موقعیت‌های شغلی جدید قرار بگیرند.»

به گفته او، میلی به عنوان یک اپلیکیشن روبه‌رشد که در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون کاربر داشته و به شکل بالقوه می‌تواند به تمام ایرانیانی که گوشی هوشمند دارند خدمت‌رسانی کند، یک فضای کار ایده‌آل برای آغاز به کار نخبگان جوان دانشگاهی کشور خواهد بود. تیم فنی میلی برای برداشتن گام‌های بعدی نیاز به تکمیل نیروی انسانی خود دارد و این مسابقه می‌تواند فضایی برای شناسایی نخبگان،  معرفی آنها به میلی، آغاز فرایند آموزش آنها در محیط کار و در نهایت رسما آغاز به کار رسمی‌شان باشد.

حمزه‌ای افزود: «ما معتقدیم که در نهایت دانش‌آموختگی در فضای آکادمیک و تئوری باید منجر به ورود به فضای کار و استفاده کاربردی از این دانش باشد. اینکه نخبگان ما به دلیل دشواری در پیوستن به کسب‌وکارها در نهایت مهاجرت به خارج از کشور را انتخاب کنند، قطعا اتفاق خوشایندی نیست. پس شرکت در این مسابقه از سویی به نخبگان فضایی برای به چالش کشیدن دانش خود می‌دهد، از سویی به آنها این فرصت را می‌دهد که به بخشی از تیم اپلیکیشن میلی به میلیون‌ها کاربر ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند بپیوندند و در نهایت به میلی نیز برای تکمیل تیم فنی خود و استفاده از استعدادهای برتر کشور کمک خواهد کرد. با همین رویکرد دور نخست این مسابقه برگزار خواهد شد و امیدواریم که با تبدیل آن به یک فرایند سالانه، این مسیر برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.»

نتایج رقابت در همان روز اعلام می‌شود و ۱۰۰ نفر از برترین شرکت‌کنندگان به یک رویداد حضوری در هفته سوم آبان دعوت خواهند شد. در این رویداد، ضمن اعطای جوایز به نفرات برتر، پنل گفت‌وگویی با حضور اعضای تیم فنی «میلی» برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند از نزدیک با فضای فنی و مسیرهای شغلی در صنعت فین‌تک آشنا شوند.

امکان گفت‌وگو و شبکه‌سازی با اعضای تیم فنی «میلی» در این رویداد حضوری فراهم خواهد بود و نفرات برتر می‌توانند برای ورود به فرایند مصاحبه و آغاز همکاری در این مجموعه معرفی شوند.


گامی برای ساختن آینده فین‌تک ایران


مسابقه مشترک «میلی» و «کوئرا» گامی در مسیر شناسایی و پرورش استعدادهای فنی کشور است. برگزارکنندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که این همکاری، به آغاز جریان جدیدی در تعامل میان دانشگاه و صنعت بینجامد و زمینه‌ساز شکل‌گیری نسل جدیدی از نیروهای متخصص در اکوسیستم فناوری مالی ایران باشد.

اپلیکشین میلی با بیش از ۱۲ میلیون کاربر، یکی از پرمخاطب‌ترین بازیگران عرصه خریدوفروش آنلاین طلا در ایران به شمار می‌رود. آخرین آمارهای ارائه‌شده از سوی میلی نشان می‌دهد که از زمان آغاز به کار در این اپلیکشین بیش از ۱۴ تن طلا معامله شده و کاربرانی که درخواست تحویل طلای فیزیکی داشته‌اند از مسیر شعبات حضوری میلی، بیش از ۲۵۲ کیلوگرم طلا دریافت کرده‌اند.

فراهم کردن امکان خریدوفروش طلا در تمام روزهای هفته و به شکل ۲۴ ساعته، یکسان کردن نرخ خریدوفروش طلا، دموکراتیزه کردن بازار طلا با فراهم کردن امکان خرید با کف یک میلی‌گرم و ایجاد بستری شفاف برای خریدوفروش قانونی با نرخ کارمزد رسمی، بخشی از اهدافی است که از سوی میلی در ماه‌های گذشته محقق شده است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه «گلدن‌کد»؛ مسابقه مشترک میلی و کوئرا می‌توانند از این لینک استفاده کنند. این مسابقه روز جمعه ۲ آبان ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۰۰ به صورت آنلاین در پلتفرم کوئر برگزار می‌شود.

منبع میلی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.