پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
دومین رویداد راهبردستان با محوریت «همراستایی راهبردی در شرکتهای گروه ملی انفورماتیک» برگزار شد
دومین رویداد راهبردستان با محوریت «همراستایی راهبردی در شرکتهای گروه ملی انفورماتیک» در شانزدهم و هفدهم مهرماه ۱۴۰۴ با حضور معاونان و مدیران ارشد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با مشارکت مدیران عامل، اعضای هیئتمدیره و مدیران ارشد شرکتهای گروه ملی انفورماتیک برگزار شد. این رویداد در ادامه مسیر طراحی و اجرای اسناد راهبردی گروه ملی انفورماتیک، با هدف ایجاد همافزایی، هماهنگی و انسجام راهبردی میان شرکتهای گروه و تبیین چارچوبهای تحقق اهداف کلان نظام بانک و پرداخت کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادینو، در این گردهمایی، علیرضا ماهیار، مدیرعامل و نایبرئیس هیئتمدیره شرکت ملی انفورماتیک، در سخنرانی خود با محوریت «راهبردها، چالشها و مسیرهای پیشروی گروه ملی انفورماتیک در تحقق همراستایی استراتژیک» بر ضرورت شکلگیری همافزایی و همسویی میان شرکتهای گروه برای دستیابی به اهداف مشترک تأکید کرد. او با اشاره به تحولات گسترده در عرصه فناوریهای مالی و دیجیتال، آموزش، فرهنگسازی، و جذب نخبگان جوان را یکی از ارکان مهم پویایی و تحول در ساختار گروه دانست و بر جوانسازی نیروی انسانی و بهرهگیری از روشهای نوین مدیریتی در بدنه شرکتها تأکید ویژه داشت.
همچنین، نوشآفرین مؤمنواقفی، معاون نظامهای پرداخت و فناوریهای نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نیز در سخنرانی خود با موضوع «راهبردهای کلان و الزامات همافزایی در اکوسیستم بانک و پرداخت کشور»، نقش گروه ملی انفورماتیک را در تحقق اهداف حاکمیتی و ثبات نظام پرداخت کشور حیاتی دانست. او ضمن اشاره به تحولات سریع فناوری، از جمله ظهور هوش مصنوعی و دیجیتالیشدن فرایندها، بر لزوم اتخاذ نگاهی راهبردی و آیندهنگرانه در تصمیمگیریهای کلان گروه تأکید کرد و همافزایی شرکتهای گروه ملی انفورماتیک بهعنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی را ضرورتی راهبردی برای حفظ انسجام و کارآمدی اکوسیستم مالی کشور برشمرد.
در بخش دیگر این رویداد، عباس معمارنژاد، رئیس هیئتمدیره شرکت ملی انفورماتیک، با تأکید بر جایگاه راهبردی گروه در اکوسیستم بانکی و پرداخت کشور، ضرورت یکپارچگی، همراستایی و همکاری مؤثر میان شرکتهای عضو گروه ملی انفورماتیک را از پیششرطهای تحقق اهداف حاکمیتی در حوزه تحول دیجیتال بانکی عنوان کرد. او با اشاره به نقش تسهیلگر و راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در هدایت مسیر توسعه فناوریهای مالی، بر تعامل سازنده و نگاه آیندهنگرانه شرکتهای گروه در طراحی و اجرای برنامههای کلان تأکید کرد.
همچنین محمدرضا کریمی، عضو هیئتمدیره شرکت ملی انفورماتیک، در سخنرانی خود به تشریح «مصداقهای استراتژیک در همراستایی گروه ملی انفورماتیک» پرداخت و بر اهمیت تعریف دقیق نقشها و تعامل سازنده میان شرکتهای عضو گروه تأکید کرد.
در ادامه مجتبی لشکربلوکی، از مدرسان و صاحبنظران حوزه استراتژی، در سخنرانی خود با تمرکز بر مفهوم راهبرد در سازمانها، به تحلیل نشانههای راهبردهای موفق و ناکارآمد پرداخت. او با تأکید بر ضرورت نهادینهسازی تفکر راهبردی در سطوح مختلف مدیریت، بیان کرد: «سازمانهای موفق آنهایی هستند که پیش از اقدام، مسیر خود را بر مبنای فهم دقیق از استراتژی و نشانههای عملکرد آن طراحی میکنند.»
همچنین، تیمور رحمانی، استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، در سخنرانی خود با عنوان «چالشها و سیاستهای اقتصادی مؤثر بر نظام بانکی»، به بررسی روندهای اقتصادی مؤثر بر ثبات و کارآمدی نظام بانکی کشور با محوریت حاکمیت داده و نقش گروه در این مسیر پرداخت.
در بخش پایانی نیز، مهدی مهان، مشاور حوزه استراتژی شرکت ملی انفورماتیک، به ارائه سند دوم راهبردستان پرداخت و چارچوب مفهومی و اجرایی آن را در قالب برگزاری تعدادی کارگاه و اجرای برنامههای سینرژیک تشریح کرد.
راهبردستان بستری برای گفتوگو، همافزایی و حرکت هماهنگ میان شرکتهای گروه ملی انفورماتیک است. هدف آن، ساختن آیندهای منسجم برای اکوسیستم بانکی کشور با تکیه بر دانش، فناوری و همدلی است.
گروه ملی انفورماتیک با برگزاری سلسله رویدادهای راهبردستان، مسیر تکامل، همگرایی و سرآمدی را در تعاملات درونگروهی خود دنبال میکند و میکوشد با همراستایی با سیاستهای کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نقشی مؤثر در رشد و پایداری اکوسیستم بانکی کشور ایفا کند.