پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
باجت، محصول راهبردی بانک تجارت
باجت، نئوبانک بانک تجارت که اکنون بیش از سه میلیون کاربر دارد، امسال با حضوری مستقل در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ شرکت کرد.
باجت که نسخه اول آن در شهریور ۱۴۰۱ ارائه شد، بهتدریج با افزودن خدماتی مانند افتتاح حساب آنلاین، تسهیلات ممتاز، وام ازدواج، اعتبار خرید کالانو و سرویس BNPL، فعالیت خود را گسترش داده است. این اپلیکیشن علاوه بر خدمات پایه بانکی و پرداخت، امکان دریافت تسهیلات و خرید اقساطی کالا و خدمات را بهصورت کامل آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم میکند.
در حاشیه این رویداد، راه پرداخت به سراغ ناصر باقرپور، معاون توسعه محصول سیموتک رفت تا درباره مسیر شکلگیری باجت، تمایز محصولات اعتباری و رشد کاربران آن گفتوگو کند. او در این مصاحبه از راهبرد بانک تجارت برای ورود به بانکداری خرد دیجیتال، خدماتی مانند افتتاح حساب غیرحضوری و ارائه وام آنلاین و همچنین محصولاتی نظیر کالانو و BNPL بهعنوان موتور محرک رشد باجت سخن گفت.
ناصر باقرپور، معاون توسعه محصول سیموتک، درباره شکلگیری باجت توضیح داد: «باجت بر اساس راهبرد بانک تجارت برای ورود به بانکداری خرد و دیجیتال متولد شد. خدماتی مانند افتتاح حساب غیرحضوری، صدور امضای الکترونیکی، احراز هویت آنلاین و دریافت تسهیلات از جمله وام ازدواج، اعتبار کالانو و BNPL به صورت کاملاً آنلاین و بدون نیاز به حضور در شعبه ارائه میشوند.»
او درباره تمایز باجت افزود: «با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ما تلاش کردیم علاوه بر ارائه خدمات پایه، با تعریف محصولات تسهیلاتی و اعتباری جدید به افزایش قدرت خرید مردم و حمایت از تولید کنندگان داخلی کمک کنیم. محصولاتی مثل کالانو و کارت رفاهی بر مبنای اوراق گام در همین راستا تعریف شدهاند. این محصولات ضمن حمایت از تولید کنندگان داخلی به افزایش قدرت خرید مردم کمک میکنند.»
باقرپور درباره رشد کاربران باجت گفت: «تمرکز ما بر توجه به نیازهای کاربر بوده است. تیم مستقلی فقط روی تجربه کاربر کار میکند. همچنین ارائه تسهیلات و خدمات اعتباری و محصولاتی مانند کالانو و BNPL در لحظه خرید به جذب کاربران کمک کرده است. با این حال، همچنان باید بیش از پیش به دغدغههای کاربران توجه کنیم و در راستای بهبود و توسعه محصولات تلاش کنیم.»