پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
برنامه توسعه خدمات بلوبانک از زبان مدیران این نئوبانک؛ ورود به حوزه مدیریت ثروت، کسبوکارها و پرداخت
اولین تجربه حضور بلوبانک در الکامپ با محصول جتکارت
بلوبانک در بیستوهشتمین نمایشگاه الکامپ (۱۴۰۴) برای نخستینبار بهصورت فیزیکی حضور یافت و محصول جدید خود؛ «جتکارت»، را معرفی کرد. در جریان برگزاری این نمایشگاه مرتضی حسینینژاد، معاون کسبوکار بلوبانک و محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ (مشارکتهای تجاری) درباره محصولات جدید بلو توضیح دادند. مفتوحی اعلام کرد که بلو قصد دارد به کسبوکارها امکان استفاده از تسهیلات ۲۳ درصدی ۲۴ ماهه را بدهد و حسینینژاد بیان کرد که بلو روی محصولات جدیدی در حوزه مدیریت ثروت، کسبوکارها و پیمنت متمرکز است و سرویسهایی مانند «وان کلیک پیمنت» را عملیاتی کرده است.
کارتهای شخصیسازیشده و خدمات ویژه بلو برای کسبوکارها
محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ (مشارکتهای تجاری) بلو، درباره حضور بلوبانک برای اولین بار در نمایشگاه الکامپ گفت: «این اولین حضور فیزیکی بلو در نمایشگاه الکامپ است و علت آن درخواست زیاد کاربران بوده است. طی این حضور فرصتی عالی برای دیدار مستقیم با کاربرانمان فراهم شده و خدا را شکر اکنون بیش از ۱۶ میلیون کاربر داریم. این حضور به ما امکان میدهد نیازها و خواستههای کاربران را به صورت مستقیم بشنویم و با آنها گفتوگو کنیم.»
جتکارت؛ این کارت بانکی فوری به کاربران امکان میدهد بدون نیاز به افتتاح حساب اولیه، کارت را دریافت کرده و سپس مراحل بازکردن حساب را تکمیل کنند. مفتوحی درباره این نوآوری گفت: «در بلو مسیر استفاده از کارتها برعکس شده است؛ کاربران ابتدا کارت خود را دریافت میکنند و سپس میتوانند حسابشان را باز کرده و کارت را به آن متصل کنند. این روش به ویژه برای کسانی که هنوز حساب بانکی ندارند یا کارت قبلیشان قابل استفاده نیست، کاربردی است.»
مدیر پارتنرشیپ بلوبانک توضیح داد که جتکارتهای بلو سفید و در ابتدا غیرفعال هستند و پس از اتصال به حساب، شخصیسازی میشوند: «این ویژگی باعث میشود کاربران حتی در روزهای تعطیل و در صورت عدم دسترسی به کارتشان، بتوانند از امکانات کارت خود استفاده کنند. پس از نمایشگاه، قرار است این کارتها در مکانهای عمومی در دسترس عموم قرار بگیرند.»
او در ادامه به خدمات ویژه بلو برای کسبوکارها اشاره کرد: «بلو اکنون به کسبوکارها، چه کوچک و چه بزرگ، خدمات پرسنلی و تسهیلات ویژه ارائه میدهد. با توجه به مشکلات نقدینگی پس از جنگ و نیاز به مدیریت جریان نقدینگی، تلاش میکنیم کسبوکارها بتوانند به راحتی حسابهای پرسنل خود را به بلو متصل کنند، گردش مالی و تسهیلات مورد نیازشان را مدیریت کنند و تسهیلات ۲۳ درصدی برای ۲۴ ماه دریافت کنند.»
مفتوحی درباره نحوه تعامل با کسبوکارها توضیح داد: «ما پروپوزال آماده نمیکنیم، بلکه با کسبوکارها صحبت میکنیم تا نیازهای آنها را درک کنیم و خدمات متناسب ارائه دهیم. این رویکرد باعث میشود خدمات ما متناسب با شرایط هر سازمان ارائه شود و امکان گسترش آنها در آینده وجود داشته باشد.»
بلوبانک در مسیر نوآوری خدمات: از مدیریت ثروت تا پرداخت با یک کلیک برای مشتریان
مرتضی حسینینژاد، معاون کسبوکار بلوبانک، درباره محصول جدید این نئوبانک توضیح داد که مسیر دریافت کارت مشتری را سادهتر کرده است. او گفت: «قبلاً مردم باید اول افتتاح حساب کرده و سپس برای دریافت فیزیک کارت اقدام میکردند، اما حالا مردم میتوانند همان لحظه کارت خود را بگیرند، فعال کنند و استفاده کنند.» به گفته او، استقبال مردم از جتکارت بسیار خوب بوده و روزانه درخواستها به قدری زیاد است که آنها مجبور هستند چندین بار انبار کارت خود را شارژ کنند.
او درباره مشتریان هدف این محصول توضیح داد که نسل جوان، این بانک را به عنوان گزینه خود انتخاب میکنند. اما موضوع ما این است که بسیاری از این افراد کسبوکار دارند و تمایل دارند خدمات بانکی خود را بلافاصله دریافت کنند، بنابراین طبیعی است که نیاز دارند سریعتر عملیات بانکی خود را آغاز کنند. به همین دلیل، «جت کارت» برای این گروه از مشتریان عملیاتی شده است.
حسینینژاد در خصوص نقش محصول جتکارت در استراتژی کلان بلوبانک گفت: «کارت یکی از داراییهای مهم ماست. ما روی کارت مانور زیادی دادیم، دیزاینهای مختلف داشتیم و روشهای مختلفی برای رساندنش به دست مردم در نظر گرفتیم. هدف نهایی این است که مشتری بتواند بانکداری را «راحت و سریع» انجام دهد و کارت به بلو کمک میکند ارزشها و شعارهای اصلی بانک را به مشتریان منتقل کند.»
حسیننژاد درباره آینده کارتهای فیزیکی در ایران گفت: «تقریباً کشور ما تابع اتفاقاتی هست که در دنیا میافتد، اما با یک تاخیر. مردم موبایلشان همیشه همراهشان است ولی کارت ممکن است نباشد. این مسیر چند سالی طول میکشد تا به بلوغ برسد.» او اشاره کرد که حتی در کشورهای پیشرفته هم کارت به طور کامل حذف نشده است، ولی با سرویسهایی که کارت را روی گوشی میتوان اد کرد، استفاده از کارت فیزیکی به تدریج کاهش خواهد یافت.
او درباره محصولات جدید بلو توضیح داد: «مهمترین محصولاتی که در حال عمیاتیسازی آن هستیم مربوط به حوزه مدیریت ثروت، کسبوکارها، پیمنت، وان پیمنت (پرداخت با یک کلیک) و…است.»
او درباره سرویسهای پیمنت توضیح داد: «در بحث پیمنت کارهای خیلی بزرگی در حال انجام است. همین الان سرویس «وان کلیک پیمنت» یا «پرداخت با یک کلیک» را عملیاتی کردهایم و مجوزهایش را گرفتهایم. رفته رفته این سرویسها روی فروشگاههای اینترنتی قابل دریافت خواهد بود. این موارد چند مسیر مختلف هست که در حال جلو بردن آنها هستیم. باید بگویم که اتفاقات خوبی از سمت بلو در حال رقم خوردن است.»
معاون کسبوکار بلوبانک گفت کشور ما تورمی است و دغدغه اصلی مردم حفاظت از ارزش پولشان است، و بلو با همکاری پلتفرمها و شرکای تجاری تلاش میکند سرویسهای سرمایهگذاری راحتتری ارائه دهد تا مردم بتوانند آسانتر ثروت خود را در مقابل تورم محافظت کنند.