راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نوین‌تک در مسیر تبدیل شدن به بازوی فناوری بانک اقتصاد نوین

در نخستین روز نمایشگاه الکامپ ۲۸، هادی احمدی، معاون ارشد برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شرکت نوین‌تک، در گفت‌وگویی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های آتی این شرکت در راستای تقویت و تحول دیجیتال بانک اقتصاد نوین پرداخت. احمدی با اشاره به تغییرات استراتژیک نوین‌تک، تأکید کرد که این شرکت در آینده نزدیک به بازوی فناوری اطلاعات و پیمانکار بانک تبدیل خواهد شد.


مأموریت نوین‌تک: از سرمایه‌گذاری تا یکپارچگی در فناوری اطلاعات


هادی احمدی با اشاره به تاریخچه نوین‌تک و سابقه آن در زمینه سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در حوزه وی‌سی، گفت: «نوین تک در ابتدا به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری فعالیت می‌کرد، اما در یک بازه زمانی ۵ماهه، تلاش کردیم تا به یک بازوی فناوری اطلاعات برای بانک اقتصاد نوین تبدیل شویم.»

او افزود: «در برنامه‌های آتی، نوین‌تک قصد دارد یکپارچگی در حوزه فناوری اطلاعات را ایجاد کند و در سه حوزه کلیدی هوش مصنوعی، کلاد و داده‌های کلان (دیتا) سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام دهد. این حوزه‌ها منابع اصلی خلق ارزش در آینده نزدیک خواهند بود.»


تحولی نوین در استراتژی نوین‌تک


احمدی ادامه داد: «نوین‌تک صرفاً یک بازوی سرمایه‌گذاری برای بانک نیست. هدف ما این است که به‌عنوان بازوی فناوری بانک در زمینه توسعه و پشتیبانی سرویس‌ها و محصولات بانک در حوزه فناوری اطلاعات عمل کنیم و سامانه‌هایی که نیازمند آن‌ها هستیم را به‌طور مستقیم توسعه دهیم.» او همچنین به تغییرات استراتژیک بانک اشاره کرد و گفت: «بانک اقتصاد نوین با شعار «این فقط یک بانک نیست، اینجا یک سبک زندگی است»، در حال حرکت به سمت ارائه خدمات نوین و بی‌نیاز از حضور فیزیکی مشتریان است. نوین‌تک در این مسیر، به دنبال تأمین نیازهای مشتریان بانک از طریق سیستم‌های دیجیتال و خودکار است.»


سرمایه‌گذاری‌های نوین‌تک در حوزه‌های کلیدی


معاون برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری نوین‌تک همچنین به برخی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت اشاره کرد و گفت: «در حوزه دارایی‌های دیجیتال، گردشگری، امنیت اطلاعات، سبد سرمایه‌گذاری مشتریان خرد و شرکتی و باشگاه مشتریان، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌ایم تا نیازهای دیجیتال مشتریان جوان بانک را تأمین کنیم. همچنین در حوزه‌های امنیت سایبری و اطلاعات هم گام‌هایی برداشته‌ایم تا تمامی نیازهای مشتریان در این اکوسیستم به شیوه‌ای امن پاسخ داده شود.»

او تأکید کرد: «سرمایه‌گذاری‌های ما در این بخش‌ها با دقت و براساس یک استراتژی هوشمندانه انجام می‌شود تا نوین‌تک بتواند به‌عنوان یک عامل ثبات و رشد در این اکوسیستم عمل کند.»


ری‌برندینگ نوین‌تک: تکثیر و نماد شاهین


احمدی در ادامه به بحث ری‌برندینگ شرکت نوین‌تک اشاره کرد و گفت: «ما در راستای اهداف جدید، یک ریبرندینگ برای شرکت نوین‌تک انجام دادیم. در این مسیر، دو رویکرد کلی را دنبال می‌کنیم. اول، رویکرد «تکثیر» است که هدف آن حضور گسترده در تمامی بخش‌های اکوسیستم فناوری است. دوم، نماد «شاهین» است؛ همانطور که می‌دانید، شاهین نماد نگاه تیزبین، دقیق و قوی در شکار است. ما هم تلاش کرده‌ایم که نگاهی وسیع و از زاویه دید بالا به این اکوسیستم داشته باشیم و انتخاب‌هایی را انجام دهیم که در شرایط فعلی کمترین ریسک ممکن را داشته باشند.»


نگاه ویژه بانک اقتصاد نوین به مشتریان خرد


احمدی در پایان سخنان خود، نگاه نو بانک اقتصاد نوین به مشتریان خرد و رویکرد جدید آن با شعار «این فقط یک بانک نیست،یک سبک زندگی است» را مورد توجه قرار داد و افزود: «در این یک سال گذشته، بانک اقتصاد نوین توجه ویژه‌ای به مشتریان خرد داشته و استراتژی جدید خود را تدوین کرده است. این تغییرات باعث شده تا نوین‌تک بتواند سبد سرمایه‌گذاری‌های خود را به شیوه‌ای تکمیل کند که تمامی نیازهای مشتریان را برای ایجاد یک سبک زندگی پوشش دهد و بدون شک با این رویکرد در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.»

او در انتها از حمایت‌های مدیران ارشد بانک اقتصاد نوین و به ویژه واحد فناوری اطلاعات این بانک قدردانی کرد و گفت: «اگر این توجه و حمایت ادامه یابد نوین‌تک و بانک اقتصاد نوین قادر خواهند بود تا به یکی از پیشگامان تحول دیجیتال در کشور تبدیل شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.