پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
علل بازطراحی پاتلایف از زبان مدیران نوآوری و توسعه محصول ایرانکیش
اپلیکیشن پرداخت «پاتلایف» با چهرهای نو و تجربه کاربری روان از اول مهرماه وارد بازار میشود. این تغییر که شامل بازطراحی کامل رابط کاربری و هویت بصری است، با هدف پاسخگویی به نیازهای پذیرندگان شرکت ایرانکیش و جذب کاربران نسل زد انجام شده است. به گفته مدیران نوآوری و توسعه محصول شرکت ایرانکیش، استفاده از ترکیب رنگهای متنوع، نمادی از حرکت برند به سمت پویایی، انعطافپذیری و ارائه تجربهای مدرنتر برای تمام کاربران است.
بازطراحی «پاتلایف»؛ پاسخ ایرانکیش به نیازهای نسل زد
مریم قدس گلشن، معاون توسعه محصول و نوآوری ایرانکیش در خصوص این موضوع توضیح داد: «دنیای پرداخت و خدمات دیجیتال دائماً در حال تغییر است. کاربران امروز از یک اپلیکیشن، نه فقط کارایی، بلکه تجربه و حس خوب میخواهند. رابط و تجربه کاربری قبلی با وجود کارایی، دیگر آن جذابیت و انعطاف لازم برای پاسخ به نیازهای پذیرندگان و نسل Z را نداشت. این بازطراحی فرصتی بود تا همزمان با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه کاربران، هویت تازهای برای پاتلایف بسازیم.»
او افزود: «امروز کاربران طیفهای رنگی متنوعتر را ترجیح میدهند که حس آزادی، تنوع و پویایی ایجاد کند. به ویژه نسل Z در دنیایی رنگارنگ و چندبعدی زندگی میکند و برند ما باید این تغییر را در هویت بصریاش نشان میداد.»
بهینهسازی خدمات در پسِ بازطراحی هویت بصری پاتلایف
امین مقدسی، مدیر دفتر طراحی و توسعه محصول این شرکت در خصوص اینکه آیا تغییر رنگ و رابط کاربری برای پاتلایف فقط یک تصمیم زیباییشناسانه بود، پاسخ داد: «خیر این کار، برای ما این یک تصمیم استراتژیک بود. ما به کمک تحقیقات کاربر و دادههای واقعی، فهمیدیم که تجربه کاربری روانتر و طراحی بهروزتر باعث افزایش رضایت، اعتماد و حتی سرعت انجام تراکنشها میشود. البته در لایههای زیرین این تغییر رنگ و هویت بصری، بهینهسازی کامل خدمات و تعاملات کاربر با اپلیکیشن وجود دارد.»
مقدسی درباره اینکه این تغییرات چه تأثیری روی پذیرندگان ایرانکیش دارد، گفت: «پذیرندگان برای ما همیشه اولویت اول هستند. طراحی جدید باعث شده کارکرد بخشهای کلیدی، مثل منوی پذیرندگان با امکانات متنوعی مانند: گزارشگیری و ثبت تیکت پشتیبانی در زمانی کوتاه بسیار سریعتر و شفافتر باشد. در عین حال شکل و رنگبندی، فضای دوستانهتری ایجاد کرده که حس کار با یک ابزار پیچیده را کم میکند.»
نسل زد چه نقشی در این تغییر داشته است؟
مریم قدس گلشن، معاون توسعه محصول و نوآوری در خصوص نقش نسل زد بر این تغییرات توضیح داد: «ما نسل Z را فقط به عنوان یک گروه مشتری جدید نمیبینیم، بلکه به عنوان ترندساز و تعیینکننده سلیقه بازار میشناسیم. آنها به سرعت به سمت محصولی «کوچ میکنند» که حس بهتری بدهد و تجربهشان را شخصیسازی کند. بنابراین لازم بود فضای بصری پاتلایف از همان نگاه اول، حس آزادی، مدرن بودن و انرژی مثبت را منتقل کند.»
امین مقدسی هم درباره اینکه این امر چه تغییری در تجربه کاربری ایجاد کرده که کاربران حس کنند با یک محصول «جدید» مواجه هستند؟ گفت: «مسیرهای اصلی کاربری کوتاهتر شده، جابجایی بین بخشها روانتر است و طراحی مینیمالتر شده تا کاربر درگیر اطلاعات اضافه نشود. حتی زبان پیامها و اعلانها هم دوستانهتر و قابلفهمتر طراحی شده است.»
در ادامه مریم گلشن پیرامون اینکه کاربران باید چه انتظاراتی از نسخه جدید داشته باشند، اظهار کرد: «سرعت بیشتر، تجربه کاربری جذابتر، رنگبندی زندهتر، شخصیسازی بهتر و مسیرهای سادهتر برای انجام تراکنشها. علاوه بر این، ما روی امنیت و عملکرد اپلیکیشن هم خیلی کار کردیم تا حس اطمینان همراه با تجربه زیباییشناسی باشد.»