راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عملکرد تجارت الکترونیک پارسیان در گزارش مردادماه شاپرک نشان داد؛ رشد هم‌زمان در تعداد و مبلغ تراکنش کارتخوان، USSD و پرداخت قبض

صد و بیست و دومین گزارش اقتصادی شاپرک بر اساس عملکرد مردادماه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (PSP)، منتشر شد. طبق گزارش مردادماه شاپرک، تجارت الکترونیک پارسیان در چند شاخص کلیدی عملکردی رشد داشته است؛ از جمله افزایش ۰.۲۰ درصدی سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی و ۰.۳۲ درصدی در مبلغ آن. همچنین تاپ در حوزه تراکنش‌های USSD با رشد ۱.۰۴ درصدی در تعداد و ۱.۳۶ درصدی در مبلغ، بیشترین اختلاف را میان رقبا رقم زده است. علاوه بر این، در شاخص کیفی «نسبت خطای پذیرندگی» با ثبت رقم ۰.۰۴۴ درصد، بهترین عملکرد در میان شرکت‌های پرداخت را به خود اختصاص داده است.


رشد در تعداد و مبلغ کارتخوان‌های فروشگاهی


به گزارش روابط عمومی تجارت الکترونیک پارسیان(تاپ)، این شرکت در سهم از تعداد تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی، ۰.۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین سهم این شرکت از مبلغ تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی ۰.۳۲ درصد افزایش یافته است.


کدهای دستوری (USSD)، بیشترین اختلاف در میان رقبا


عملکرد تاپ در بخش کدهای دستوری هم بسیار قابل توجه بوده است. سهم این شرکت از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش USSD با ۱.۰۴ درصد رشد، بیشترین اختلاف را در میان رقبا داشته و همچنین سهم از مبلغ تراکنش‌ها در این بخش نیز با ۱.۳۶ درصد رشد نسبت به ماه گذشته، بیشترین رشد در عملکرد را نشان می‌دهد.


بیشترین اختلاف در سهم تعدادی تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ


سهم تجات الکترونیک پارسیان در سهم از تعداد و مبلغ تراکنش‌های خرید، هر کدام به ترتیب به میزان ۰.۱۶ و  ۰.۱۳ درصد رشد داشته است. همچنین در تعداد تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ با ۰.۵۹ درصد رشد، بیشترین اختلاف سهم تعدادی را در این قسمت به خود اختصاص داده است. عملکرد شرکت در سهم از مبلغ این تراکنش‌ها نیز ۱.۰۶ درصد افزایش یافته است.


بهبود در شاخص‌های کیفی، بهترین عملکرد در خطای پذیرندگی


یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تاپ در مردادماه، بهبود عملکرد در شاخص «نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها» بوده است. تجارت الکترونیک پارسیان با رقمی برابر با ۰.۰۴۴ درصد، بهترین عملکرد را در میان سایر شرکت‌ها داشته است. این شاخص نشان‌دهنده عملکرد، بهتر و خطای کمتر است. علاوه بر این، در مقایسه ماهانه، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با کاهشی برابر با ۰.۸۳۱ درصدی در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها، بیشترین بهبود را در این شاخص مهم تجربه کرده است.

در پایان، گزارش شاپرک تأیید می‌کند که شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با سهم بازار ۴۱.۲۶ درصد از بیشترین تعداد ابزار پذیرش اینترنتی فعال پشتیبانی می‌کند، که نشان‌دهنده رهبری این شرکت در این شاخص از بازار پرداخت الکترونیکی کشور است.

منبع تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.