راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت رفاه گروه هدف کاربران کارت‌های اعتباری را مشخص خواهد کرد

کارت خرید اعتباری این روزها در صدر اخبار قرار گرفته است و مسئولان وزارت کار، رفاه و بانک مرکزی در بخش‌های مختلف خبری در مورد آن صحبت کرده‌اند.

حال مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی که این روزها در ویترین اخبار مربوط به کارت‌های اعتباری قرار گفته است اعلام کرد به‌زودی وزارت رفاه لیست گروه هدف برای دریافت کارت اعتباری را اعلام خواهد کرد و پس‌ازآن پروسه صدور کارت اعتباری آغاز خواهد شد. قرار است تا هفته آینده دستگاه‌های اجرایی لیست را تهیه و به بانک‌ها ارائه دهند.

احمد حیدری نیز چندی پیش در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرده بود: در مرحله نخست بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق کشوری تحت پوشش این طرح قرار دارند و در واقع اولویت نخست ما در اجرای این طرح این دو قشر است. تلاش اصلی ما این است تا جامعه تحت پوشش این طرح را افزایش بدهیم و با سازمان‌های ذی‌ربط گفتگو و مذاکراتی صورت گرفته تا اقشار کم‌درآمد و ضعیف شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گیرند و یارانه آن‌ها نیز ضمانت بازپرداخت اقساط باشد.

ناصر حکیمی اعلام کرد: برای کارت اعتباری خرید کارت مجزایی صادر خواهد شد که به‌ظاهر شبیه سایر کارت‌های بانکی است اما یک کد شناسایی یونیک با سرکد ۶۵ دارد. از طریق این کد کارت در شبکه پذیرندگی شناسایی می‌شود و مشتری اعتبار سنجی خواهد شد.

دستورالعمل استفاده و صدور کارت اعتباری چند روز پیش از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد. این دستورالعمل در ۵۱ ماده تهیه و با محور‌های صدور کارت، پذیرش کارت، تسویه با پذیرنده، تسویه با دارنده کارت، اعتبار سنجی، تعهدات بانک مرکزی، طرح ویژه خرید کالاهای ایرانی و کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بر این اساس حداکثر اعتبار قابل تخصیص به هر نفر در مجموعه نظام بانکی، بر اساس کد ملی معادل یک‌صد میلیون ریال در اقساطی حداکثر ۱۲ ماهه است و مؤسسات اعتباری می‌توانند بر مبنای شاخص‌های اعتبار سنجی و بنا به درخواست مشتریان حقیقی و یا درخواست اشخاص حقوقی برای کارکنان متقاضی آن‌ها، نسبت به صدور کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.

منبع: پیداد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.