پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
احمد بیدی، عضو هیئتمدیره بانک مسکن، با اشاره به اهمیت این نوع حسابها در جذب منابع و ترویج فعالیتهای خیرخواهانه تأکید کرد که فناوری توانسته زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات پایه، افزایش دسترسی مشتریان و تسهیل فرایند افتتاح حساب از طریق درگاههای غیرحضوری فراهم کند.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، بیدی ادامه داد: «حذف نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در شعب، کاهش هزینهها و افزایش دقت عملیاتی از جمله مزایایی است که فناوری برای توسعه این حسابها و افزایش مشارکت مردم در فعالیتهای خیرخواهانه به همراه دارد. ارتقا و سرمایهگذاری در این حوزه بهویژه با وجود ساختار انحصاری بانک مسکن در کیفیت ارائه خدمات به مشتریان خود، میتواند سودمندی قابلتوجهی به همراه داشته باشد.»
او گفت: «بانک مسکن در همین راستا امکان افتتاح حساب قرضالحسنه به صورت غیرحضوری را از طریق همراهبانک و پیشخوان مجازی فراهم کرده است. مشتریان حقیقی میتوانند پس از احراز هویت و ثبت اطلاعات موردنیاز، حساب خود را بهصورت آنلاین افتتاح و سپس از طریق درگاههای اینترنت و موبایلبانک نسبت به مدیریت حساب اقدام کنند.»
او با بیان اینکه تا کنون ۱۳۹ هزار و ۲۴۸ حساب توسط مشتریان به صورت آنلاین افتتاح شده است؛ گفت: «بر اساس آمار ارائهشده، از این تعداد، ۴۸ هزار و ۲۳۰ حساب قرضالحسنه به صورت آنلاین افتتاح شده که از این میان، ۱۶ هزار و ۳۳۴ حساب مربوط به سال ۱۴۰۳ است.»
عضو هیئتمدیره بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که فناوری چه نقشی در بهبود فرایند قرعهکشی و اعتمادسازی میان سپردهگذاران خواهد داشت؛ گفت: «استفاده از ابزارهای فناورانه در فرایند قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه باعث افزایش شفافیت و اعتماد سپردهگذاران شده است.»
او ادامه داد: «استفاده از ابزارهای فناورانه در فرایند قرعهکشی حسابهای قرضالحسنه و نیز تخصیص و اهدای جوایز در هر بخش به تفکیک حساب، شعبه و مدیریت، به صورت دقیق و متناسب با سطح سپردهگذاری در آن بخش انجام میشود که علاوه بر تسریع و سهولت در برگزاری فرایند قرعهکشی، منجر به افزایش شفافیت، اعتماد و رضایت مشتریان شده است.»
احمد بیدی در پایان گفت: «مشتریان همچنین میتوانند از طریق پلتفرمهایی مانند موبایلبانک و اینترنتبانک به عملکرد مالی و چشمانداز رشد حسابهای خود دسترسی داشته باشند و از طریق پورتال بانک مسکن به تمامی محصولات، خدمات و عقود بانک دسترسی داشته باشند که این امر خود نقش مهمی در ارتقای سطح رضایت و اعتماد عمومی ایفا کرده است.»