پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تابآوری در بحران: جهش ۳۷۲ درصدی فروش مینیپی در ۱۲ روز نخست جنگ
گزارش عملکرد «مینیپی» در ۱۲ روز نخست جنگ؛ راهکاری مؤثر در بحران تأمین کالاهای اساسی و عدم دسترسی به نقدینگی
در طول بازه زمانی ۲۳ خرداد تا ۳ تیرماه سال ۱۴۰۴ که به دلیل آغاز جنگ و بیشتر شدن نیاز به کالاهای اساسی، در دسترس نبودن نقدینگی، ناپایداری شدید اینترنت، و حساسیت تأمین کالای اساسی و ارائه خدمات به عموم مردم با چالش جدی و بزرگی همراه بود، در این میان پلتفرم «مینیپی» توانست با عملکردی قابل توجه، نیاز کاربران را در شرایط بحرانی پاسخ دهد و رشد را در شاخصهای کلیدی تجربه کند.
به گزارش روابط عمومی مینیپی، از نوآوریهای برجسته «مینیپی» در این دوره، فروش اعتباری از طریق سرویس پیامکی ویژه بود، که امکان انجام تراکنشها را حتی در شرایط قطعی اینترنت فراهم ساخت. سیستم پرداخت پیامکی مینیپی با استفاده از سرویسهای پایه مخابراتی، بدون نیاز به اینترنت فعالیت میکند. این ویژگی باعث شد که در زمان اختلال در اینترنت ارائه خدمات بهصورت پایدار و مستمر ارائه شود.
با تحلیل داده های مستند و قابل پیگیری عملکرد فروش و رفتار خرید کاربران، رشد در فروش کل به میزان ۱۶۲ درصد نسبت به ۱۲ روز پیش از جنگ و ۳۷۲ درصد نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است که این افزایش بهوضوح نشاندهنده افزایش تقاضای اضطراری در شرایط جنگی است.
تعداد تراکنشها با رشد ۶۰ درصد نسبت به قبل از جنگ و ۱۴۴ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش فعالیت اقتصادی کاربران در این پلتفرم است.
میانگین تعداد اقلام در هر سفارش رشد ۲۹ درصد نسبت به قبل از جنگ داشته، که نشان از تمایل کاربران به خرید انبوه دارد.
تعداد کل کالاهای خریداریشده بیش از ۱۱۹ درصد رشد نسبت به پیش از جنگ و ۶۳۶ درصد نسبت به سال گذشته داشته است؛ گویای تغییر چشمگیر در الگوی خرید کاربران در شرایط بحرانی.
در خصوص رشد و جذب کاربران داده دها حاکی از آن است که کاربران فعال روزانه رشد ۶۲ درصد نسبت به بازه پیش از جنگ و ۱۵۸ درصد نسبت به سال گذشته را تجربه کردهاند. همچنین این شاخص نسبت به میانگین ۳ ماه پیش از جنگ، بیش از ۱۷۳ درصد رشد داشته است. کاربران جدید نیز جهش بسیار قابل توجهی با رشد ۷۶ درصد نسبت به بازه قبلی و ۶۲۹ درصد نسبت به سال گذشته داشتهاند. این امر علاوه بر نشان دادن ظرفیت ارائه خدمات به اندازه و با کیفیت، بیانگر اعتماد کاربران جدید به پلتفرم حتی در شرایط بحرانی است که نتیجه آن میانگین ارزش مشتری نسبت به پیش از جنگ ۶۲ درصد و نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد رشد کرده است.
با وجود مشکلات متعدد نظیر قطعی و اختلال شدید اینترنت در بخش زیادی از ساعات و حساسیت تأمین کالاهای اساسی و محدودیتهای ارتباطی و زیرساختی در مناطق درگیر پلتفرم «مینیپی» با اتکا به زیرساخت فنی قدرتمند، چابکی در عملیات و پشتیبانی مداوم توانست علاوه بر ارئه خدمات پایدار، تراکنشها را در سطحی بالا حفظ کند و در کنار آن رضایت کاربران را در شرایط سخت، تضمین کند.
در شرایطی که بسیاری از کسبوکارها با افت عملکرد یا توقف مواجه شدند، مینیپی توانست: شاخصهای کلیدی عملکرد را تا چند صد درصد افزایش دهد:
- اعتماد کاربران جدید را جذب کند
- حجم بالای تقاضا را با وجود اختلالات تأمین، پاسخ دهد
- و خود را بهعنوان پلتفرمی تابآور، قابل اتکا و پاسخگو تثبیت کند.