راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک سپه اعلام کرد که مشکل ارائه خدمات کارت‌های نقدی این بانک برطرف شد

در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۴، حمله‌ای سایبری به زیرساخت‌های بانک سپه باعث اختلال در خدمات غیرحضوری این بانک شد. این اتفاق، در میانه فضای ملتهب کشور و هم‌زمان با اختلالات گسترده در اینترنت، نگرانی‌هایی را در میان مشتریان این بانک ایجاد کرد.

در واکنش به این اتفاق، سخنگوی دولت با تأیید حمله سایبری به بانک سپه و همچنین بانک پاسارگاد، گفت: «اطمینان خاطر می‌دهم که کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به‌زودی سامانه‌ها به وضعیت پایدار خود باز خواهند گشت.» در همین زمینه، مهاجرانی اعلام کرد که مشکل ایجادشده، صرفاً در عملکرد سامانه‌ها بوده و هیچ آسیبی به داده‌ها و اطلاعات مالی مردم وارد نشده است. این موضوع، تا حدودی از نگرانی‌های عمومی درخصوص امنیت اطلاعات بانکی کاست.

ببینید: سخنگوی دولت اعلام کرد: مشکل بانک سپه و پاسارگاد به زودی حل می‌شود و شبکه بانکی به وضعیت اولیه باز خواهد گشت

در پی اختلال در خدمات بانک سپه، تمهیداتی برای جلوگیری از وقفه در واریز حقوق‌ها نیز توسط این بانک اندیشیده شد. پرداخت حقوق خردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که حساب آن‌ها در این بانک بود، از طریق سایر بانک‌های کشور انجام شد. این اقدام با هدف حفظ آرامش و پایداری در جریان پرداخت‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی به ذی‌نفعان صورت گرفت.

سرانجام، بانک سپه در تاریخ ۳۱ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اختلال خدمات کارت‌های نقدی این بانک برطرف شده و مشتریان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. در ادامه این اطلاعیه، اشاره شد که زمان دسترسی به خدمات اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک نیز به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بانک سپه همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر، ضمن قدردانی از صبوری و همکاری مشتریان، از ادامه روند پرداخت الباقی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و سایر مستمری‌بگیران خبر داد و اعلام کرد که فرایند پرداخت در حال انجام است. پیش‌تر نیز بخشی از سپرده‌های مشتریان از طریق کارسازی در حساب‌های سایر بانک‌ها پرداخت شده بود تا رضایت آن‌ها تأمین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.