پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل تیس در گفتوگو با راه پرداخت: تمام کانالهای ارتباطی ما با مشتریان فعالاند؛ پاسخگویی ۲۴ ساعته و ظرفیت پشتیبانی را دو برابر کردهایم
یوسف پناهی، مدیرعامل شرکت دادهپردازی معتمد تیس، در گفتوگو با راه پرداخت اعلام کرد که تاکنون هیچگونه اختلالی در ارائه خدمات نداشتهاند و با تمام توان در حال خدمترسانی به کسبوکارها هستند. او در اینباره گفت: «با توجه به توازنی که طی بیش از دو سال و نیم گذشته در بار دادهای ایجاد کردهایم، تا این لحظه هیچ اختلالی نداشتهایم و با حداکثر ظرفیت در حال ارائه خدمات به کسبوکارها هستیم. از ابتدا نیز همواره برای افزایش تابآوری در شرایط بحران، برنامهریزی مشخصی داشتهایم.»
پناهی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش استفاده مردم از فیلترشکنها روی خدمات شرکت تیس تأثیر گذاشته است، توضیح داد: «کسبوکار تیس مستقل از محل اتصال مودیان عمل میکند. کاربران با احراز هویت دومرحلهای وارد پنل کاربری خود میشوند و در تمامی کانالهای خدماتی ما، در بخش پلتفرم چندوجهی، همه روشها دارای احراز هویت برای ورود و دریافت خدمات هستند. بنابراین، نوع اتصال و نحوه دسترسی مودیان تأثیری بر ارائه خدمت ندارد. همچنین بخش امنیت (SOC) و مرکز داده اختصاصی معتمد تیس، بهصورت مداوم تمامی موارد امنیتی مربوط به اتصال را رصد و پایش میکند.»
او در ادامه به راهکارهای جایگزینی که تیس برای حفظ پایداری سرویسدهی در صورت آسیبدیدن زیرساختهای حیاتی کشور پیشبینی کردهاند، اشاره کرد و گفت: «ما علاوهبر زیرساختهای اینترنت، با سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی و هزاران مودی مالیاتی در ارتباط هستیم. بر اساس برنامهریزیهای صورتگرفته، توانستهایم بر بستر کانالهای مختلف، از جمله اینترنت ملی و درگاه دولت، امکان اتصال پایدار و دسترسی کامل را فراهم کنیم.»
پناهی همچنین تأکید کرد که مرکز تماس شرکت تیس و همه کانالهای ارتباطی با مشتریان آنها فعال هستند و پاسخگویی بهصورت ۲۴ ساعته ادامه دارد. او افزود: «ظرفیت پاسخگویی را نسبت به قبل دو برابر کردهایم. مانند اواخر دوران کرونا، شرکت ما به بلوغ دورکاری رسیده و کارشناسانی برای پشتیبانی در حالت استندبای و دسترسی خاص جهت رفع مشکلات مودیان آمادهباش هستند. در صورت افزایش حجم درخواستها، پشتیبانی به همکاران دورکار ارجاع داده میشود؛ دقیقاً مانند تعطیلات نوروز امسال که با سرعت برنامهریزی و اجرا کردیم. در حوزه منابع انسانی نیز با تمام همکارانمان در ارتباط هستیم، از وضعیت سلامت آنها و خانوادههایشان مطلعیم و در صورت نیاز، همه ظرفیت شرکت را برای پشتیبانی از پرسنل و سرمایههای انسانی ارزشمندمان بهکار میگیریم.»
مدیرعامل تیس در پایان گفت که آنها برای تابآوری کسبوکار در شرایط بحران، برنامهای مدون و جامع دارند و تمام پروتکلهای مربوط به سرویسهای کلانداده و پردازشی را به کار گرفتهاند. او تصریح کرد: «در آخرین بازرسی و ارزیابی کارشناسان خبره مرکز تنظیم مقررات، آزمون پایش بحران را با موفقیت پشت سر گذاشتهایم. همچنین با استفاده از فناوریهای روز، خدماتمان را در بالاترین سطح نگه داشتهایم. با اطمینان میتوانم بگویم که همواره اولویت ما، ارائه خدمات و پشتیبانی با دسترسپذیری نامحدود بوده است. همین موضوع نیز موجب اعتماد مودیان به معتمد تیس شده و باعث شده نزدیک به ۵۰ درصد صورتحسابهای الکترونیکی مودیان، از طریق شرکت تیس ارسال شود. امیدواریم شرایط میهن عزیزمان در روزهای آینده بهبود یابد و ما نیز همچنان در کنار کسبوکارها باشیم.»