پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
فرهاد بهمنی اعلام کرد که در شرایط کنونی، مشکلی در سرویسدهی خدمات پست بانک وجود ندارد
فرهاد بهمنی، معاون فناوری اطلاعات پست بانک، در گفتوگو با راه پرداخت درباره وضعیت سرویسدهی این بانک گفت: «با توجه به کاهش پهنای باند و اختلال در اینترنت، تاکنون مشکلی در سرویسدهی شعب پست بانک ایجاد نشده است. البته در ارائه خدمات غیرحضوری بانک و موبایلبانک، مشکلاتی کموبیش وجود دارد که چندان حاد نیستند.»
او با اشاره به افزایش استفاده مردم از فیلترشکنها افزود: «در چنین شرایطی طبیعی است که سرویسهای غیرحضوری با اختلالاتی مواجه شوند؛ گاهاً مشتریان پست بانک نیز با مشکلاتی روبهرو شدهاند.»
بهمنی همچنین توضیح داد که در صورت وارد آمدن آسیبهای جدی به زیرساختهای حیاتی کشور، راهکارهای جایگزین نیز در نظر گرفتهاند. او در این خصوص گفت: «بهصورت روزانه، نسخه پشتیبان از اطلاعات اصلی و مهم مشتریان تهیه و در جای امن نگهداری میشود. در صورتی که آسیب جدی به زیرساختهای حیاتی وارد شود و امکان ارائه خدمت آنلاین نباشد، اطلاعات مشتریان به تفکیک شعبه در اختیار شعب قرار میگیرد تا بتوان خدمات بانکی را بهصورت آفلاین و دستی ارائه داد.» او همچنین به برخی مشکلات در ارائه خدمات به این نحو اشاره کرد و گفت: «برای مثال، در این حالت هر مشتری نمیتواند از هر شعبهای سرویس دریافت کند و صرفاً قادر است از همان شعبهای که در آن افتتاح حساب کرده، خدمات موردنظرش را دریافت کند.»
معاون فناوری اطلاعات پست بانک توضیح داد که تلاش کردهاند تا کارمندان با حداقل نیروی موردنیاز ممکن، سرویسها را پشتیبانی و نگهداری کنند تا خللی در خدمترسانی به مشتریان وارد نشود. او در ادامه افزود: «سایر کارکنان بانک که به دلایلی امکان حضور در ستاد را نداشتند، با حضور در شعب مختلف کشور در حال خدمترسانی هستند. همچنین بخشهای امنیت و SOC بانک بهصورت ۲۴ ساعته و در قالب شیفتهای کاری فعال است و بهطور مداوم اوضاع را رصد میکند. افزون بر این، از امروز در پست بانک اقداماتی صورت گرفته تا دسترسی ایمن از راه دور برای کارمندان فراهم شود، هرچند فعلاً از این امکان استفاده نکردهایم. متأسفانه شرایط این بار بسیار متفاوت از دفعات قبل است؛ چرا که تنها سرویسها در معرض خطر نیستند، بلکه جان انسانها و همکاران ما نیز تهدید میشود. به همین دلیل، ارائه خدمات بانکی حضوری و پشتیبانی سرویسها بسیار دشوارتر شده است، اما تمام تلاش همکاران ما بر این است که امانتدار خوبی برای مشتریان عزیزمان باشیم.»