راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون فناوری اطلاعات بانک شهر در گفت‌وگو با راه پرداخت: در روزهای اخیر و تا این لحظه، بانک شهر پایداری کامل در سرویس‌های خود داشته است

حسام حبیب‌الله، معاون فناوری اطلاعات بانک شهر در گفت‌وگو با راه پرداخت درباره وضعیت سرویس‌دهی این بانک اظهار کرد: «با توجه به وضعیت اینترنت کشور و اتفاقاتی که در حال وقوع است، طبیعتاً مسئولان ارشد کشور تمهیداتی را در این خصوص در نظر گرفته‌اند که منجر به کاهش پهنای باند شده است. این موضوع بر دریافت خدمات مشتریان نیز تأثیر می‌گذارد. یکی از حوزه‌هایی که خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه می‌دهد، شبکه بانکی است. بنابراین، اگر سیاستی در سطح اینترنت اعمال شود، مشتریان بانک شهر نیز مانند سایر بانک‌ها از افت کیفیت اینترنت متأثر خواهند شد.»

او ادامه داد: «اما آنچه به بانک شهر مربوط می‌شود، این است که ما تلاش می‌کنیم در این روزها، مشتریان بتوانند بدون مشکل از خدمات بانک استفاده کنند. پایداری سرویس‌ها را لحظه‌به‌لحظه پایش کرده و آن را به حداکثر می‌رسانیم. همچنین، ملاحظات و ریسک‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد را به حداقل می‌رسانیم. با توجه به اتفاقاتی که برای برخی بانک‌ها رخ داده و آن‌ها را در معرض مخاطره قرار داده است، تمام عواملی را که می‌توانند بر اطلاعات مالی و خدمات‌رسانی به مشتریان اثر منفی بگذارند، شناسایی و حذف می‌کنیم. هدف ما رساندن ریسک‌های احتمالی به حداقل و حتی صفر است تا اطمینان حاصل شود داده‌های مشتریان، که امانتی در دست ماست، در سلامت کامل باقی بماند و خللی در روند ارائه خدمات ایجاد نشود.»

به گفته حبیب‌الله، در روزهای اخیر و تا این لحظه، بانک شهر پایداری کامل در سرویس‌های خود داشته است. او در این خصوص توضیح داد: «چه درگاه‌های غیرحضوری مانند اینترنت‌بانک، موبایل‌بانک و سرویس‌های شرکتی، و چه سایر سامانه‌های بانکی ما، در این ایام کاملاً پایدار بوده‌اند و اختلال خاصی گزارش نشده است. در شعب بانک نیز سرویس‌ها فعال هستند و از پایداری مناسبی برخوردارند. البته سرویس‌های حاکمیتی که به کل کشور خدمات می‌دهند، به دلیل حجم بالا ممکن است دچار اختلال‌هایی شوند. در چنین مواردی، بانک شهر نیز مانند دیگر بانک‌ها با اختلال‌های مقطعی مواجه می‌شود که معمولاً در مدت کوتاهی برطرف می‌شوند.»

او درباره وضعیت شهرنت‌های بانک شهر نیز گفت: «شهرنت‌ها همچنان در حال خدمات‌رسانی به مشتریان هستند و ویژگی مهم آن‌ها ارائه خدمات در ساعات غیراداری است. این روند در اکثر نقاط کشور ادامه دارد. البته با توجه به شرایط خاص کشور، ممکن است در برخی شهرها و زمان‌ها، مدت زمان سرویس‌دهی شهرنت‌ها کاهش پیدا کند، اما به طور کلی پایداری آن‌ها حفظ شده و خدمات به روال گذشته ادامه دارد. هدف ما این است که در بیشترین زمان ممکن از طریق شهرنت‌ها در خدمت مشتریان بانک شهر باشیم.»

حبیب‌الله در ادامه درباره تدابیر در نظر گرفته‌شده برای شرایط بحرانی گفت: «بانک‌ها از جمله بانک شهر، با توجه به اقداماتی که در سال‌های گذشته در حوزه پدافند غیرعامل، امنیت سایبری و مدیریت ریسک انجام داده‌اند، سناریوهای مشخصی برای شرایط بحران طراحی کرده‌اند تا بتوانند حتی در این شرایط نیز خدمات را به مشتریان ارائه دهند. هرچند در وضعیت بحران، حجم خدمات‌دهی به‌طور طبیعی محدود می‌شود و خدمات پایه ارائه خواهد شد، اما در بانک شهر این تمهیدات اندیشیده شده است که در صورت بروز اختلال در زیرساخت‌های حیاتی کشور، بتوانیم حداقل خدمات بانکی را بدون وقفه ادامه دهیم.»

او همچنین درباره وضعیت حضور پرسنل بانک در این ایام بیان کرد: «ما تابع ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و تصمیمات کانون بانک‌های خصوصی هستیم و بر اساس سیاست‌های اعلامی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور پرسنل را انجام داده‌ایم تا بتوانیم در این روزهای سخت در کنار مردم باشیم و بهترین سطح خدمات ممکن را ارائه دهیم.»

در پایان، حبیب‌الله خاطرنشان کرد: «مشتریان بانک شهر مطمئن باشند که ما در بانک تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این روزها، تا جایی که در توان داریم، در کنار آن‌ها باشیم و خدمات بدون اختلالی را ارائه کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.