پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست هماندیشی بامدیران عامل شرکتهای بیمه مطرح کرد: «توسعه کمی و کیفی صنعت بیمه در گرو بهرهگیری از تجارب جهانی، تکیه بر فناوری و ابتکار و رعایت تقسیم کار بین نهاد ناظر و بخش عرضه خدمات بیمهای اعم از شرکتهای بیمه، شبکه فروش و شبکه ارزیابی خسارت است.»
به گزارش اداره کل روابطعمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی در ادامه نشستهای هماندیشی و مشورتی با فعالان صنعت بیمه عنوان کرد: «جنس وظایف و اختیارات نهاد ناظر با اختیارات و وظایف شرکتهای بیمه کاملاً متفاوت است و هر گونه تداخل وظایف ناروا به عملکرد هر دو مجموعه لطمه خواهد زد.»
خسروشاهی با طرح این دیدگاه که حمایت از جامعه بیمهگذاران در صدر اولویتهای بیمه مرکزی قرار دارد، تصریح کرد: «وظایف نهاد ناظر در چارچوب قوانین و مقررات بالادستی، تعریف شده و ورود به امور غیرمرتبط با آن، فعالیت این نهاد نظارتی را با مشکلات جدی روبرو کرده است.»
او با برشمردن ظرفیتها و اختیارات قانونی سندیکای بیمهگران ایران از مدیران عامل شرکتهای بیمه خواست تا مطالبات صنفی خود را از طریق سندیکا پیگیری کنند.
خسروشاهی در ادامه خاطرنشان کرد: «شرکتهای بیمه گاهی نیازهای مشترک و موانع مشابهی دارند که با بهرهگیری از قابلیتهای نهاد صنفی سندیکای بیمهگران ایران بهآسانی برطرف خواهد شد و نیازی به ورود نهاد ناظر در اینگونه موارد نیست.»
رئیس شورایعالی بیمه با تأکید بر اهمیت ساماندهی شبکه فروش متعارف و برخط صنعت بیمه آن را بیش و پیش از هر نهادی مسئله و وظیفه شرکتهای بیمه دانست و از آنان خواست تا در فرایند تصمیمگیریهای حاکمیتی در این خصوص با ارائه نقطه نظرات خود به نهاد ناظر کمک کنند و طبق تفاهمی که با سندیکا داشتیم راهحل مرضیالطرفینی را دراینخصوص به بیمه مرکزی ارائه کنند.
او در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید ویژه بر ضرورت اعتمادسازی در صنعت بیمه از انتشار آمار شکایات شرکتهای بیمه بهعنوان یک ابزار نظارتی یاد کرد و گفت: «به نظر ما منافع این کار بیشتر از هزینههای آن است و شفافیت و صداقت با مردم در درازمدت به سود تمامی ارکان صنعت از جمله شرکتهای بیمه تمام خواهد شد.»
رئیسکل بیمه مرکزی در پایان ضمن پاسخ به سؤالات مدیران حاضر در جلسه در خصوص کمیته ارزیابی کارکنان کلیدی، واگذاری بررسی صلاحیتها به نهادها و انجمنهای حرفهای، عملکرد استارتآپها، مشکلات در شیوههای نظارتی موجود، لزوم توجه به واقعیتهای اجرایی در نظارتها و مشکلات آییننامه ۱۰۷؛ از مدیران عامل شرکتهای بیمه درخواست کرد تا با تمرکز بیشتر بر مأموریتهای خود در فرایند توسعه این صنعت، نقشآفرین باشند.
گفتنی است در این نشست هماندیشی مدیران عامل ۱۰ شرکت بیمهای نیز در خصوص موضوعاتی نظیر اصلاح رویکرد ارتباطی در شرکتها، گسترش فضای حمایتی توسط نهاد ناظر، ضرورت اصلاح برخی از آییننامههای بیمه متناسب با نیازهای روز جامعه، بهرهگیری صنعت بیمه از یک نظام مناسب فناوری، اصلاح شیوه تعامل شرکتهای بیمه و کارگزاریهای برخط، اعتمادسازی در فرایندهای بیمهگری، تقویت شبکه فروش و… به طرح دیدگاههای خود پرداختند.