پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
وزیر ارتباطات بر لزوم پیوستن مجموعه پست به زیرساخت «ابر دولت» برای یکپارچهسازی فعالیتها تأکید کرد
وزیر ارتباطات در نشست مدیران پستی بر لزوم بهرهگیری حداکثری از ظرفیتهای موجود برای ارتقای کیفیت خدمات پستی و کاهش مراجعات حضوری تأکید کرد و خواستار اجرای سند راهبردی شرکت ملی پست و تسریع در تصویب اساسنامه شد. او گفت جذب نیرو باید براساس استانداردهای جهانی و سرانه مرسولات باشد و نه به معضل تبدیل شود. همچنین تعامل سازنده پست با سازمان ثبت اسناد و استفاده از ظرفیتهای هوشمندسازی از دیگر محورهای سخنانش بود
سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست مدیران پستی سراسر کشور با تأکید بر اینکه حمایت از طرحهای تحولآفرین زمانی ارزشمند است که منافع آن به مردم برسد، خواستار استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود برای افزایش رضایت عمومی، کاهش مراجعات حضوری و ارتقای کیفیت خدمات پستی شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هاشمی پس از شنیدن گزارش مدیرعامل شرکت ملی پست و مدیران این شرکت گفت: «مجموعه شرکت ملی پست با همراهی و مدیریت شما بر این مجموعه در مسیر خوبی قرار گرفته است. انتخاب مدیرعامل از درون بدنه این شرکت، باهدف تقویت انگیزه، استفاده از ظرفیتهای موجود و تحقق شعار «ما میتوانیم» صورت گرفت؛ اقدامی که میتواند رضایت عمومی و اعتماد بیشتر مردم را در پی داشته باشد. امیدوارم این حرکت روبهجلو با شتاب ادامه یابد چرا که جایگاه این شرکت بهویژه پس از رشد تجارت الکترونیکی در جامعه شاخص بوده و میتواند باتکیهبر این اعتماد، نقشآفرینی کند.»
او همچنین بهترین ملاک ارزیابی را «قضاوت و رضایت مردم» برشمرد و گفت: «طبق آمار ارائه شده، مردم به پست اعتماد دارند و باید این روند ارتقا یابد.»
در ادامه، هاشمی با اشاره به ظرفیتهای زیرساختی موجود، تأکید کرد: «در ماده ۱۰۷ قانون برنامه هفتم پیشرفت، موضوع «ابر دولت» مطرح شده تا فعالیتهای جزیرهای یکپارچه شود. باتوجهبه اینکه مسئولیت این زیرساخت با وزارت ارتباطات است، انتظار داریم شرکتها بهجای ایجاد مراکز داده مجزا در استانها، از این بستر مشترک استفاده کنند.»
او با اشاره به شعار وزارت ارتباطات، «ارتباطات پایدار امروز، زندگی هوشمند فردا»، گفت: «پست بهعنوان یکی از بسترهای مهم ارتباطی کشور باید از ظرفیتهای هوشمندسازی برای کاهش مراجعات حضوری و ارتقای کیفیت خدمات استفاده کند.»
هاشمی با اشاره به تأکیدات رئیسجمهوری مبنی بر به سامان رسیدن پروژه ملی «جینف» گفت: «تعامل خوب و سازنده پست با سازمان ثبتاسناد و املاک در دوره جدید ارزشمند بوده و میتواند به بهرهوری و پرهیز از موازیکاری و کاهش هزینهها کمک شایانی کند.»
وزیر ارتباطات سند راهبردی شرکت ملی پست را اقدامی امیدبخش خواند و تصریح کرد: «این سند نباید صرفاً جنبه نمایشی داشته باشد، بلکه باید مبنای عمل قرار گیرد و اقدامات مطابق با آن پیگیری شود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آنچه اهمیت دارد، اجرا و پیگیری مستمر است؛ لذا انتظار داریم اقدامات شرکت پست بر اساس این سند صورت گیرد.»
هاشمی درباره نیروی انسانی گفت: «نیروی انسانی سرمایه ارزشمند ماست، اما جذب نیرو باید بامطالعه استانداردهای جهانی و بر اساس سرانه مرسولات و بهرهوری صورت گیرد؛ در غیر این صورت انباشت نیرو، خود به معضل تبدیل خواهد شد. اگر در مقایسه با الگوهای جهانی نیاز واقعی وجود داشته باشد، از جذب نیرو حمایت میکنیم، ولی در بسیاری موارد، توانمندسازی نیروی انسانی اولویت دارد.»
او همچنین خواستار تسریع در نهاییسازی اساسنامه شرکت ملی پست شد و گفت: «زمان زیادی از این موضوع گذشته و باید با بهرهگیری از مشاوران داخلی یا بینالمللی، اساسنامهای منطبق با سیاستهای وزارت و اقتضائات روز تهیه و تصویب شود.»
هاشمی در پایان بر استمرار جلسات مستقیم با مدیران پستی تأکید کرد و گفت: «این جلسات فرصتی برای بیان بیواسطه اقدامات، موانع و نیازهای حوزه پست است تا بر اساس آن، تصمیمهای حمایتی متناسب اتخاذ شود و منافع آن به مردم برسد.»
پیش از وزیر، محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست، با بیان اهداف همایش مدیران، گفت: «باور داریم مسیر توسعه و خدمترسانی محدود نیست و با عبور از چالشها و تلاش مضاعف، فصل جدیدی از خدمات به مردم آغاز خواهد شد. مدیران و تصمیمسازان شرکت در این همایش، با افق برنامه توسعه آشنا شدند و انتظار میرود باتوجهبه این افق، وظایف و سیاستهای شرکت بهخوبی اجرا شود.»